دسته‌بندی نشده

اختلالات خواب چیست؟

اختلالات خواب چیست؟

علت‌های اختلالات خواب

اختلالات خواب چیست؟
بیماری‌ها، شرایط و ناهنجاری‌های بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند باعث بروز اختلالات خواب شوند. این اختلالات در بسیاری از موارد نتیجه یک بیماری یا عامل زمینه‌ای دیگر هستند.
مهم‌ترین این عوامل زمینه‌ای شامل موارد زیر می‌باشد:

حساسیت‌ها و مشکلات تنفسی: حساسیت‌ها، سرماخوردگی‌ها و عفونت‌های دستگاه تنفسی می‌توانند باعث ایجاد مشکلاتی در نفس کشیدن شما هنگام خواب شبانه شوند.
ناتوانی در نفس کشیدن به صورت سالم از طریق بینی نیز می‌تواند موجب بروز اختلالات خواب شود.

استرس و اضطراب: استرس و اضطراب غالبا می‌تواند تاثیر منفی بر کیفیت خواب داشته باشد. این مشکلات باعث می‌شود نتوانید به راحتی به خواب بروید یا خواب خوبی داشته باشید.

 

کابوس‌های شبانه، حرف زدن در خواب و راه رفتن در خواب نیز از مشکلاتی هستند که می‌توانند موجب بروز اختلالات خواب شوند.

دردهای مزمن: دردهای مداوم می‌تواند مانع به خواب رفتن شما در حالت عادی شود. حتی ممکن است بعد از آنکه به خواب رفتید، موجب بیدار شدن شما شود.

اختلالات خواب چیست؟

علائم اختلالات خواب چیست؟

علائم اختلالات خواب می‌تواند با توجه به شدت و نوع این اختلالات در افراد مختلف متفاوت باشد. همچنین در شرایطی که اختلالات خواب در اثر یک بیماری یا عامل زمینه‌ای دیگر به وجود آمده باشد، ممکن است علائم آن بسیار متغیر باشد
اما علائم کلی اختلالات خواب عبارت است از مشکل در به خواب رفتن یا خواب ماندن، ضعف و خستگی در طول روز، میل شدید به چرت زدن در طول روز، بدخلقی، زود رنجی و اضطراب،. حواس پرتی و عدم تمرکز و افسردگی.

درمان اختلالات خواب چیست؟

روش درمان اختلالات خواب می‌تواند با توجه به نوع این اختلالات و عامل زمینه‌ای ایجاد کننده آن، متفاوت باشد. ما در کلینیک ندای آرامش روان، اختلالات خواب و مغز و اعصاب بر ابعاد نورولوژیکی و روانی بیمارانی که به اختلالات خواب دچار شده اند، تاکید خاصی داریم.

اختلالات خواب در بیماران مبتلا به بیماری های مخرب اعصاب از قبیل صرع و سکته مغزی می‌تواند بسیار شایع باشد و هرگونه اختلالات غیر طبیعی و مداوم در خواب این بیماران باید مورد آزمایش قرار بگیرد.

author-avatar

درباره admin

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *