-

روانشناسی عشق رمانتیک

روانشناسی عشق رمانتیک

بیشتر افراد می‌خواهند عاشق شوند، به خصوص وابستگان به خانواده. برای ما، عشق شاید بالاترین آرمان است و روابط به زندگی ما معنا و هدف می‌بخشد. عشق ما را زنده می‌کند و به ما انگیزه می‌دهد.

شریک زندگی هنگامی که در ابتکار عمل به تنهایی مشکل دارد، یک همراه را فراهم می‌کند. دوست داشتن نیز احساس عزت نفس ما را تأیید می‌کند، بر شبهات مبتنی بر شرم در مورد دوست داشتن ما غلبه می‌کند و ترس‌های تنهایی ما را تسکین می‌دهد.

اما غالباً عاشقانه زیبا ترش می‌شود. آنچه یک رویا فوق العاده بود به یک کابوس دردناک تبدیل می‌شود.

روانشناسی عشق رمانتیک – که از نظر ما جذاب است

روانشناسی نیز در عشق نقش دارد. عزت نفس، سلامت روانی و عاطفی ما، تجربیات زندگی و روابط خانوادگی همه بر کسانی که ما را به سمت خود جذب کرده اند تأثیر می‌گذارد. تجربه، چه مثبت و چه منفی، بر انتخاب ما تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود کسی کم و بیش جذاب باشد.

به عنوان مثال، ممکن است مشترکات را جذاب جلوه دهیم، اما از کسی که دروغ می‌گوید اجتناب کنیم اگر قبلاً برای ما پیش آمده باشد. ما به خصوصیات بدنی لطیفی، هر چند ناخودآگاه، ما را به یاد یکی از اعضای خانواده جذب می‌کند.

مرحله ایده آل عاشقانه
درست است که ما عاشق نابیناییم. ایده آل شدن سالم طبیعی است و به ما در عاشق شدن کمک می‌کند. ما محبوب خود را تحسین می‌کنیم، مایل به بررسی علایق شریک زندگی خود هستیم و کارهای او را قبول می‌کنیم. عشق همچنین بخش‌هایی از شخصیت ما را بیرون می‌آورد که خفته بودند.

ممکن است احساس مهربانی یا زنانه‌تر، همدلی‌تر، سخاوتمندانه تر، امیدوار و تمایل بیشتری برای خطرات و آزمایش چیزهای جدید داشته باشیم. به این ترتیب، احساس حیات بیشتری می کنیم، زیرا به جنبه‌های دیگر شخصیت عادی یا منقبض خود دسترسی داریم.

بهترین مشاور زوج در تهران – بهترین مشاور زوج در صادقیه

علاوه بر این، در اوایل آشنایی، وقتی سرمایه گذاری در این رابطه می‌کنیم و از ترس صحبت کردن در مورد حقیقت ما، ممکن است صادقانه‌تر از جاده نباشیم، ممکن است به هم بزند.

اگرچه، ایده آل شدن ما را به سمت علائم هشدار دهنده جدی درباره مشکلات، نابسامان راهنمایی نمی‌کند، اگر دچار افسردگی شویم و یا عزت نفس کم داشته باشیم، به احتمال زیاد ما یک شریک آینده نگر را ایده آل می کنیم و از علائم مشکل مانند عدم اطمینان یا اعتیاد غافل می شویم یا رفتاری را بپذیرید که بی احترامی یا سوءاستفاده است.

مرحله آزمایشی عشق رمانتیک

بعد از مرحله ایده آل، که معمولاً بعد از شش ماه شروع می‌شود، چیزهای بیشتری درباره شریک زندگی خود می‌آموزیم.
ما عادات و نقص‌هایی را که دوست نداریم را کشف می‌کنیم. در حقیقت، بعضی از همان صفاتی که ما را به خود جلب کرده، اکنون ما را آزار می‌دهد.

ما دوست داشتیم که همسرمان خونگرم و دوستانه باشد، اما اکنون در اجتماعات اجتماعی احساس نادیده گرفتن حس می‌شود.

رسیدن به معامله واقعی

ممکن است بخواهیم رابطه‌ای را که شامل اعتیاد یا سوءاستفاده باشد را ادامه دهیم. عدم وجود موانع عمده، گذر از مصیبت در معامله واقعی، نیاز به اعتماد به نفس، شجاعت و مهارت ادعا دارد.

این امر به توانایی صحبت صادقانه در مورد نیازهای ما، برای به اشتراک گذاشتن احساسات، سازش و حل و فصل نیاز دارد.

به جای تلاش برای تغییر شریک زندگی، تلاش‌های ما بهتر است در یادگیری پذیرش او باشد. (این به معنای پذیرش سوءاستفاده نیست.) این مبارزه برای صمیمیت است، و نیاز به تعهد هر دو شریک دارد تا بتوانند با احترام متقابل و تمایل به ایجاد روابط، در مرحله سختی بگذرانند.

کلینیک و مرکز مشاوره و روانشناسی و روانشناختی ندای آرامش روان

آدرس: تهران، فلکه دوم صادقیه، ابتدای خیابان ستارخان، بلوار شهدای صادقیه شمالی، نبش کوچه مرودشت، پلاک 4، واحد 7
تلفن نوبت دهی و رزور ۴۴۲۴۴۹۱۶-۰۲۱
تلفن نوبت دهی و رزور ۴۴۲۹۷۶۷۰-۰۲۱
اگر به مشاوره تلفنی نیاز دارید می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز از طریق تلفن همراه خود با این شماره تماس بگیرید
۰۲۱-۷۴۴۷-۱۲۳۴
همچنین برای شارژ حساب کاربری خود برای استفاده از خدمات روانشناختی کد
۲۵#*۵۰۰* را شماره گیری نمایید

امیر پیرایش دکترای روانشناسی زوج و پیش از ازدواج و به همراه بیش از ۲۰۰ متخصص دیگردر کلینیک مشاوره و روانشناسی ندای آرامش روان مشغول به فعالیت می‌باشند.

author-avatar

درباره admin

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *