-

علم لبخندها در نوزادان

علم لبخندها در نوزادان

تعداد بسیار کمی از افراد می‌توانند در مقابل لبخند زدن به نوزاد تازه متولد شده احساسات خود را بروز دهند. البته این به ویژه در مورد والدین جدید صادق است.

کلینیک مشاوره در صادقیه – مرکز مشاوره در صادقیه

علم لبخندها

با این حال، وقتی احساساتی مانند خوشبختی و شادی به وجود می‌آید، ما همچنان به این سؤال می‌پردازیم که آیا نوزادان می‌توانند موجودات شایسته اجتماعی باشند یا خیر.

تا اوایل دهه 2000، نوزادان تازه متولد شده تصور می‌شدند بدون هیچ دلیل خاصی لبخند بزنند. اکثر مطالعات و کتابهای درسی – حتی در قرن بیست‌و‌یکم – هنوز هم نشان می‌دهند که اولین “لبخند اجتماعی” فقط بعد از ماه دوم زندگی رخ می‌دهد و شواهدی وجود دارد که از آن حمایت کند.

عبارات عاطفی جهانی و ذاتی است و اولین لبخندهای واقعی فرزند خود را در سن 45 روزگی مستند كرد. هنگامی که از 957 والدین خواسته شد که یک مطالعه لبخند را در فرزندان خود مشاهده کنند و ثبت کنند، آن‌ها اولین “لبخندهای اجتماعی” نوزادان خود را تقریباً بعد از چهار هفته گزارش دادند.

هنگامی که محققان مشاهده نوزادان را آغاز کردند، بیشتر نتایج اولیه آن‌ها با گزارش‌های والدین تفاوت چندانی نداشت. یک مطالعه از سال 1959، که “لبخندهای اجتماعی” را به عنوان تماس چشمی قبل از لبخند تعریف می‌کند، نشان داد که هیچ یک از 400 نوزاد این مطالعه در هفته اول لبخند نمی‎زنند.

تنها 11٪ از دو هفته سن لبخند اجتماعی نشان دادند. حدود 60٪ تا سه هفته لبخند اجتماعی داشتند و تقریباً همه آنها در اولین ماه لبخند اجتماعی داشتند.

برخی از محققان هنوز در ثبت زودهنگام لبخندها ناکام هستند و بسیاری از لبخندها در طول خواب رخ می‌دهند.

در واقع، حتی جنین‌ها، که با یک روش سونوگرافی 4 بعدی در رحم مشاهده می‌شوند، حداقل از هفته 23 بارداری لبخند می‌زنند.

اما مطالعات دیگر نشان می‌دهد که نوزادان در موارد نادر حداقل در هر چهار دقیقه یک‌بار برای برخی از کودکان یک روزه لبخند می‌زنند.

این بود موضوع علم لبخندها در نوزادان که در این مقاله به آن پرداخته شد.

کلینیک و مرکز مشاوره کودک و نوجوان در صادقیه

آدرس: تهران، فلکه دوم صادقیه، ابتدای خیابان ستارخان، بلوار شهدای صادقیه شمالی، نبش کوچه مرودشت، پلاک ۴، واحد ۷
تلفن نوبت دهی و رزور ۴۴۲۴۴۹۱۶-۰۲۱
تلفن نوبت دهی و رزور ۴۴۲۹۷۶۷۰-۰۲۱
اگر به مشاوره تلفنی نیاز دارید می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز از طریق تلفن همراه خود با این شماره تماس بگیرید
۰۲۱-۷۴۴۷-۱۲۳۴
همچنین برای شارژ حساب کاربری خود برای استفاده از خدمات روانشناختی کد
۲۵#*۵۰۰* را شماره گیری نمایید

در کلینیک ندای آرامش روان امیر پیرایش دکترای روانشناسی زوج و پیش از ازدواج و بیش از ۲۰۰ متخصص دیگر مشغول به فعالیت می‌باشند.

author-avatar

درباره admin

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *