-

اختلال شخصیت مرزی (BPD)

اختلال شخصیت مرزی (BPD)

اگر BPD دارید، روابط، خلقیات، تفکر، رفتار شما و حتی هویت شما دچار اختلال می‌شود اما امید وجود دارد و این راهنما برای علائم، درمان و بهبود می‌تواند کمک کند.

افراد مبتلا به BPD بسیار حساس هستند. برخی آن را مانند پایان عصبی در معرض توصیف می‌کنند. چیز‌های کوچک می‌توانند واکنش‌های شدید را تحریک کنند.
به راحتی می‌توان فهمید که چگونه این نوسانات عاطفی و ناتوانی در تسکین نفس منجر به آشفتگی و تحریک روابط می‌شود.

هنگامی که شما درگیر احساسات قریب به اتفاق هستید، نمی‌توانید مستقیم فکر کنید یا روی زمین بمانید. شما ممکن است چیزهای آزار دهنده ای بگویید یا به روشهای خطرناک یا نامناسب عمل کنید که باعث شود بعد از آن احساس گناه یا شرمساری شود.

این یک چرخه دردناک است که می تواند فرار را غیرممکن کند. اما اینطور نیست درمان های BPD و مهارت های مقابله ای مؤثر وجود دارد که به شما کمک می کند در کنترل افکار ، احساسات و اعمال خود احساس بهتری داشته باشید.

مرکز درمان اختلال شخصیت در تهران – کلینیک درمان اختلال شخصیت در صادقیه

BPD قابل درمان است
در گذشته، بسیاری از متخصصان بهداشت روان، درمان اختلال شخصیت مرزی (BPD) را دشوار می‌دانستند، بنابراین به این نتیجه رسیدند که کارهای کمتری باید انجام شود.

اما اکنون می‌دانیم که BPD قابل درمان است. با این حال، نیاز به یک رویکرد تخصصی دارد.

نکته نهایی این است که اکثر مبتلایان به BPD می‌توانند بهتر شوند و این کار را با سرعت و با درمان های مناسب و پشتیبانی انجام می‌دهند است از شکستن الگوهای ناکارآمد تفکر، احساس و رفتار که باعث پریشانی شما می‌شود.

تغییر عادات مادام العمر کار آسانی نیست. انتخاب مکث، تأمل و سپس عمل به روش‌های جدید در ابتدا احساس غیرطبیعی و ناراحتی خواهد کرد.
اما با گذشت زمان شما عادات جدیدی شکل می‌دهید که به شما کمک می‌کنند تعادل عاطفی خود را حفظ کنید و کنترل خود را حفظ کنید.

علائم و نشانه ها

1.ترس از ترك: افراد مبتلا به BPD اغلب از ترك و رها كردن وحشت دارند. حتی ممکن است التماس کنید، چنگ بزنید، شروع به دعوا کنید، حرکات شخص مورد علاقه خود را ردیابی کنید، یا حتی از نظر جسمی فرد را ترک کنید. متأسفانه، این رفتار تأثیر متضاد دارد.

کلینیک درمان اختلال در تهران – مرکز درمان اختلال در صادقیه

2.روابط ناپایدار: افراد مبتلا به BPD تمایل دارند روابطی شدید و کوتاه مدت داشته باشند. شما ممکن است به سرعت عاشق شوید و به سرعت ناامید شوید.

3.تصویر نامشخص یا تغییر مکان: هنگامی که BPD دارید، احساس خستگی شما به طور معمول ناپایدار است. بعضی اوقات ممکن است نسبت به خودتان احساس خوبی داشته باشید، اما باردیگر از خودتان متنفر باشید.

4.رفتارهای تکانشی، خود مخرب: اگر BPD دارید، ممکن است درگیر رفتارهای مضر حسی باشید، به خصوص هنگامی که ناراحت هستید. ممکن است پولی را که نمی توانید هزینه کنید، صرف کنید، بخورید، بی پروا رانندگی کنید، خرید کنید. این رفتارهای پرخطر ممکن است در لحظه به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید، اما در دراز مدت به شما و اطرافیان آسیب می رسانند.

5.صدمه به خود: رفتار خودکشی در افراد مبتلا به BPD شایع است. رفتار خودکشی شامل فکر کردن در مورد خودکشی، انجام حرکات خودکشی یا تهدید یا در واقع انجام اقدام به خودکشی است.

6.نوسانات شدید عاطفی: احساسات و خلق و خوی ناپایدار با BPD رایج است. یک لحظه ممکن است احساس خوشبختی کنید و لحظه بعد ناامید شوید.

7.احساس مزمن پوچی: افراد مبتلا به BPD اغلب در مورد احساس خالی صحبت می‌کنند. در نهایت، ممکن است احساس کنید که “هیچ چیز” یا “هیچ کس” نیستید.

8.عصبانیت انفجاری: اگر BPD دارید، ممکن است با عصبانیت شدید و خفیف مبارزه کنید. توجه به این نکته مهم است که این عصبانیت همیشه به سمت بیرون هدایت نمی‌شود. ممکن است وقت زیادی را صرف عصبانیت خود کنید.

9.احساس مشکوک یا عدم ارتباط با واقعیت: افراد مبتلا به BPD اغلب با افکار مشکوک در مورد انگیزه‌های دیگران مبارزه می‌کنند.

کلینیک و مرکز مشاوره اختلالات در تهران

آدرس: تهران، فلکه دوم صادقیه، ابتدای خیابان ستارخان، بلوار شهدای صادقیه شمالی، نبش کوچه مرودشت، پلاک ۴، واحد ۷
تلفن نوبت دهی و رزور ۴۴۲۴۴۹۱۶-۰۲۱
تلفن نوبت دهی و رزور ۴۴۲۹۷۶۷۰-۰۲۱
اگر به مشاوره تلفنی نیاز دارید می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز از طریق تلفن همراه خود با این شماره تماس بگیرید
۰۲۱-۷۴۴۷-۱۲۳۴
همچنین برای شارژ حساب کاربری خود برای استفاده از خدمات روانشناختی کد
۲۵#*۵۰۰* را شماره گیری نمایید

در کلینیک ندای آرامش روان امیر پیرایش دکترای روانشناسی زوج و پیش از ازدواج و بیش از ۲۰۰ متخصص دیگر مشغول به فعالیت می‌باشند.

author-avatar

درباره admin

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *