دسته‌بندی نشده

اضطراب گاه به گاه

اضطراب گاه به گاه

اضطراب گاه به گاه، واژه‌ای عمومی برای چندین مدل اختلال در بدن است. که این اختلال سبب استرس، ترس، نگرانی و دلهره می‌شوند.

این اختلال‌ها، طرز رفتار و احساسات ما را تحت تاثیر قرار داده و می‌توانند مسبب بروز علائم فیزیکی واقعی شوند. اضطراب، مبهم و ناراحت کننده است. اضطراب شدید می‌تواند شخص را از پای بی‌اندازد و تاثیرات جدی روی زندگی فرد بگذارد.

انسان عمدتا زمانی اضطراب را تجربه می‌کند که با یک چالش مهم برخورد دارد. برای مثل: امتحان یا آزمونی مهم، اجرا در برابر جمعی کثیر و یا حتی حین مصاحبه.

چنین اضطرابی را کاملا طبیعی و قابل قبول می‌خوانند اما اگر مسئله به قدری پیچیده شود که فرد قادر به خوابیدن نباشد یا توانایی انجام کارهای عادی را از دست بدهد، شرایط فرق می‌کند.

اختلال اضطراب فراگیر

اختلال اضطراب فراگیر یا Generalized Anxiety Disorder یک اختلال مزمن است. که این اختلال با اضطراب بیش از اندازه و طولانی مدت و نگرانی در مورد وقایع، اتفاق‌ها و شرایط نامشخص زندگی همراه است.

کسانی که از GAD رنج می‌برند، عمدتا در مورد سلامت، وضع مالی، خانواده، شغل و تحصیل خود احساس نگرانی می‌کنند. این افراد در شناسایی آن مشکل خاص و کنترل نگرانی‌ها ناتوان هستند. ترس آن‌ها عمدتا غیر واقعی یا بی‌تناسب با شرایطی است که انتظارش می‌رود.

اختلال اضطراب اجتماعی

تا به حال شده که از قضاوت شدن توسط دیگران احساس واهمه داشته باشید یا به سبب ظاهر خود از حضور در ملاعام احساس شرمندگی کنید؟ به این نوع ترس، اختلال اضطراب اجتماعی می‌گویند.

چنین شرایطی سبب می‌شود تا فرد از بودن در موقعیت‌های اجتماعی دوری بورزد و نخواهد با کسی ارتباط برقرار کند. او احساس می‌کند که شرایط سبب تحقیرش می‌شوند و باید از بودن از جمع خودداری کند.

اختلال اضطراب جدایی

این نوع از اضطراب زمانی رخ می‌دهد که از یک شخص یا مکانی که احساس امنیت و راحتی را برای شما تامین می‌کرده دور شوید.

گاهی اوقات جدایی منجر به وحشت زدگی می‌شود و آن را یک اختلال به حساب می‌آورند زمانی که واکنش بیش از حد طبیعی یا غیر طبیعی باشد.

مشاوران کلینیک ندای آرامش روان به شما کمک می‌کند تا اضطراب گاه به گاه خود را رفع کنید و راحت‌تر به زندگی خود برسید به دور از هرگونه اضطراب و دلهره‌ای

author-avatar

درباره admin

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *