-

اختلاف بین خواهر و برادر

اختلاف بین خواهر و برادر از موضوعاتی است که خانواده‌هایی که بیشتر از یک فرزند دارند ممکن است با آن مواجه شوند. ما در کلینیک ندای آرامش روان راهکارهایی برای رفع این اختلافات به شما عزیزان ارائه می‌دهیم.

برخی از کودکان آنقدر خوش شانس هستند که دارای بهترین خواهر/برادر می‌باشند که دوست و رفیق آنان است اما خیلی از برادران و خواهران با هم دعواهای خیلی زیادی می کنند.

گاهی اوقات، درگیری و کشمکش بین خواهر و برادر حتی قبل از متولد شدن فرزند دوم شروع می‌شود و با رشد فرزندان، کشمکش و رقابت بر سر هر چیزی از اسباب بازی گرفته تا توجه ادامه پیدا می‌کند.

با ادامه پیدا کردن روند متفاوت رشد، نیاز فرزندان به برقراری ارتباط آنها با یکدیگر تاثیر می گذارد.

دیدن دعوا و جدل کودکان باهم بسیار ناراحت و ناامید کننده و جدا کردن آنان از یکدیگر بسیار سخت است.

چرا کودکان دعوا می‌کنند؟

موارد و موضوع های زیادی باعث دعوای بین فرزندان می شود. گاهی فرزندان درجاتی از حسادت و رقابت را در درون خود حس می کنند که این احساسات می‌تواند آتش این خشم و دعوا را بین آن‌ها شعله ورکند.

اختلاف بین خواهر و برادر

دعوای بین خواهران و برادران از طبیعی‌ترین موضوعات در جوامع انسانی و غیر انسانی می‌باشد.
دعوا و جدل در بین برادر و خواهر می تواند برای رشد فکری و اجتماعی خود کودک موثر باشد.

آیا تا به حال دیده اید خواهر و برادری با هم دعوا نکنند؟ خیلی کم پیش می‌آید که خواهر و برادری با هم دعوا نکرده باشند.

دعوا و درگیری بین خواهران و برادران در دوران کودکی مسئله‌ای است که در اکثر خانواده‌ها دیده می‌شود و اغلب برای این دعواها دلیل خاصی وجود ندارد. موضوعات کوچک و بی‌اهمیت می توانند سبب یک دعوای بزرگ بین خواهر و برادرها شود. دعواهایی که به سرعت هم پایان می یابد و با هم آشتی می کنند.

author-avatar

درباره admin

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *