-

اختلاف سنی در ازدواج

اختلاف سنی در ازدواج از مسائلی است که ممکن است برای برخی افراد اتفاق بیافتد. کلینیک ندای ارامش روان با دارا بودن بهترین مشاور ازدواج در تهران آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به شما عزیزانی است که در این زمینه نیاز به راهنمایی دارید.

اختلاف سنی در ازدواج

مطالعات نشان داده است شرکایی که بیش از ده سال فاصله در سن دارند، عدم پذیرش اجتماعی را تجربه می کنند. اما وقتی صحبت از روابط خودمان می شود، زن و مرد هر کس را در سن خود ترجیح می دهند ، اما برای کسی که 10-15 سال از شما بزرگتر است مسئله فرق می‌کند.

در حالی که در فرهنگ ها اختلاف در زوجین که دارای فاصله سنی هستند تنوع وجود دارد ، در همه فرهنگ ها پدیده زن و شوهر با فاصله سنی وجود دارد. در برخی از کشورهای غیر غربی ، میانگین فاصله سنی بسیار بیشتر از کشورهای غربی است. به عنوان مثال ، در بعضی از کشورهای آفریقایی حدود 30٪ اتحادیه ها فاصله سنی زیادی را منعکس می کنند.

بنابراین سن اهمیت دارد؟ و آیا زوجین با فاصله سنی زیاد نتایج رابطه ضعیف تر (یا بهتر) در مقایسه با زوج های سنین مشابه را تجربه می کنند؟

چه تعداد روابط با فاصله سنی زیاد دارند؟

در سرتاسر کشورهای غرب ، حدود 8٪ از کل زوج های متاهل را می توان به عنوان یک فاصله سنی بزرگ (ده سال یا بیشتر) طبقه بندی کرد. اینها معمولاً شامل مردان مسن تر می شود که با زنان جوان تر ازدواج میکنند و حدود 1٪ از زوجین دارای فاصله سنی شامل یک زن مسن تر می شوند که با یک مرد جوان تر ازدواج کرده است.

اما آنچه این روندها به ما می گویند این است که اکثر مردم احتمالاً با کسی در سن مشابه خود ازدواج میکنند. این امر عمدتاً مربوط به داشتن محافل اجتماعی است که معمولاً شامل همسالان در سنین مشابه و جذب دیگری می شود. تشابه شامل موارد زیادی می شود، از جمله شخصیت، علایق و ارزش ها، اهداف زندگی و مرحله زندگی و ویژگی های جسمی (سن نشانگر شکل ظاهری است).

چرا سن برای برخی مهم نیست؟

بسیاری از دلایل مطرح شده برای زوج های دارای فاصله سنی تا حد زیادی ریشه در توضیحات تکاملی داشته و تمرکز آنها بر توضیح جفت های زن مسن و زن جوان است.

مشاوره ازدواج در تهران – بهترین مشاور ازدواج در صادقیه

از این منظر ، تصور می شود ترجیحات مردان برای زنان جوان و ترجیحات زنان برای مردان مسن به تناسب اندام مربوط می شود.

اگرچه زن و مرد به شریک زندگی گرم و قابل اعتماد اهمیت می دهند ، اما زنان به موقعیت و سرمایه همسر خود اهمیت بیشتری می دهند. این بیشتر به این دلیل است که ، با وجود اینکه زنان حامل کودک هستند، سرمایه گذاری از طرف آنها بسیار زیاد است (وقت و تلاش در جهت فرزندآوری و تربیت کودک).

بنابراین آنها به دنبال شریکی هستند که بتواند سرمایه خود را برای یک رابطه و خانواده نیز سرمایه گذاری کند.

اما از آنجا که بدست آوردن سرمایه به زمان نیاز دارد ، بنابراین ، تطابق زنان با موقعیت و سرمایه ممکن است توضیح دهد که چرا برخی از زنان به مردان مسن تر جذب می شوند.

در مقابل ، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مردان برای جذابیت و نشاط بیش از زنان ارزش قائل هستند. با توجه به اینکه مردان نمی توانند بچه دار شوند، تکامل نشان می دهد که آنها برای افزایش شراکت با شخصی که می تواند بچه دار شود ، با زنان جوانتر ازدواج میکنند.

آیا سن مهم است؟

موفقیت یک رابطه بستگی به میزان اشتراک شرکای مختلف در مورد ارزشها ، اعتقادات و اهداف مشابه در مورد روابطشان دارد. در رسیدن به اهداف شخصی از یکدیگر حمایت كنید. تعهد روابط ، اعتماد و صمیمیت را تقویت کنید. و مشکلات را از راه های سازنده حل کنید. این عوامل ارتباط چندانی با افزایش سن ندارند.

بنابراین واقعیت این است که گرچه ممکن است فاصله سنی چالش هایی را برای زوجین ایجاد کند ، اما تا زمانی که زوجین در روابط خود تلاش می کنند ، سن مانعی ندارد.

 

author-avatar

درباره admin

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *