-

ازدواج با فرد افسرده

ازدواج با فرد افسرده امکان دارد مشکلاتی را برای شما به وجود بیاورد. این مشکلات حتی ممکن است به طلاق ختم شود. ما در کلینیک ندای آرامش روان شما را در این زمینه راهنمایی می‌کنیم.

ازدواج با یک فرد افسرده

هنگامی که با شریک زندگی خود ازدواج کردید، توافق کردید که در خوشی یا ناخوشی کنار او باشید. و همچنین در بیماری و سلامتی او را دوست داشته و از او حمایت کنید.

اگرچه ممکن است در زمانی که هر دوی شما در یک فضای ذهنی خوب بوده‌اید، حفظ ارتباط بینتان آسان بوده است، اما وقتی یکی از شما مسائل عاطفی را تجربه کند، شما به چالش کشیده می‌شوید.

روابط، تلاش را می‌طلبد و کسانی که همسرشان افسرده هستند حتی بیشتر از حد معمول تلاش باید بکنند. خواه در حال یادگیری چگونگی برقراری ارتباط بهتر باشید و یا در تلاش برای زنده نگه داشتن اشتیاق در شراکت خود، باید به طور مداوم هم روی رابطه و هم بر روی خود کار کنید تا روابط سالم برقرار باشد.

برخورد با یک زن افسرده یا شوهر افسرده می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. بعضی روزها شریک زندگی شما خوشحال و مثمر ثمر است و بعضی مواقع دیگر قادر به درک احساس نشاط نیست. شریک زندگی شما رنج می برد و در نتیجه، اکنون ازدواج شما پر از تنش است.

افسردگی یک اختلال بهداشت روان بسیار جدی است، به ویژه هنگامی که مزمن باشد و به دلیل شرایطی مانند مرگ عزیز یا از دست دادن شغل. زنان و مردان به طور متفاوتی علائم افسردگی را نشان می دهند، و بسیار مهم است که شما یاد بگیرید چگونه این علائم را در همسرتان تشخیص دهید تا بتوانید آن‌ها را تشویق کنید تا به آنها کمک لازم را بکنید.

ازدواج‌هایی که در آن یکی از شرکا افسرده است 9 برابر بیشتر احتمال دارد که به طلاق ختم شود، اما فکر نکنید که روابط شما فقط به این دلیل که یکی از شما با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کند، شکست می‌خورد. شما می‌توانید با شریک زندگی خود یک رابطه شاد و خرسندانه برقرار کنید. با یادگیری چگونگی کمک به همسر افسرده، می‌توانید از زندگی در حالت ناامیدی به ادامه زندگی پویایی که می‌دانید هر دو قادر به انجام آن هستید، برسید.

درمان افسردگی در صادقیه – کلینیک درمان افسردگی در تهران

درک سلامت روان

قبل از اینکه بفهمید چگونه از شریک زندگی خود حمایت کنید، باید درک کنید که چه چیزی روی او تأثیر می‌گذارد. علائم افسردگی ممکن است بسته به شخص متفاوت باشد و ممکن است شدت آن متغیر باشد، اما اگر همسرتان بیشتر اوقات احساس غم یا اضطراب کند یا چرخه خواب نامنظمی داشته باشد و یا اشتیاق یا انرژی خود را برای کمک به مواردی که قبلا دوست داشته‌اند از دست داده است، احتمالاً افسرده است.

هنگامی که توانستید بگویید “همسرم افسرده است” یا “شوهرم افسرده است”، اولین قدم را برای کمک به آن‌ها برداشته‌اید. هیچ آزمایش و آزمایشگاهی وجود ندارد که بتواند همسرتان را مبتلا به افسردگی کند اما اگر مشکوک هستید که از این بیماری روانی رنج می‌برند، آن‌ها را تشویق کنید که با یک متخصص بهداشت روان صحبت کنند. گاهی اوقات چگونگی کمک به همسر افسرده به معنای ساده ترغیب او برای دریافت کمک مورد نیاز است – به خصوص اگر ریشه مشکل هرگز حل نشده باشد.

در حالی که علت دقیق افسردگی کاملاً مشخص نیست، متخصصان پزشکی معتقدند که این نتیجه ترکیبی از عوامل ژنتیکی، محیطی و روانشناختی است. به عبارت دیگر، شما می‌توانید یک شوهر یا همسر افسرده داشته باشید زیرا این به سادگی در DNA آنها قرار دارد یا آنها ممکن است نسبت به ضربه یا دوره سختی که گذرانده‌اند واکنش نشان دهند.

علت افسردگی شریک زندگی شما هرچه باشد، بسیار مهم است که به آن‌ها اطلاع دهید که در کنار آن‌ها هستید. شما باید با آن‌ها ملایم باشید زیرا آن‌ها این مبارزه را پشت سر می‌گذارند و به آن‌ها نشان می‌دهید که می‌خواهید آن‌ها سالم و شاد باشند. در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی کمک به همسر افسرده وجود دارد.

چگونه به افسردگی کمک کنیم

هنگامی که همسرتان به افسردگی دچار می‌شود، می‌تواند احساس انزوا کند. ممکن است احساس کنید تنها کسی هستید که روی این کره خاکی با این مشکل برخورد کرده‌اید. اما حقیقت این است که تقریباً هر سال 16 میلیون آمریکایی با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند. افسردگی می‌تواند هر کسی را تحت تأثیر قرار دهد، فارغ از سن، جنسیت یا تجارب قبلی با سلامت روان.

مرکز مشاوره افسردگی در تهران – بهترین مشاور افسردگی در تهران

افسردگی در زنان

آیا می‌دانید احتمال ابتلا به افسردگی در زنان تقریباً دو برابر مردان است؟ برخی از دلایل بیولوژیکی این امر وجود دارد، از جمله تغییر سطح هورمون‌ها قبل و بعد از بارداری و همچنین قبل و بعد از یائسگی. جنبه‌های فرهنگی نیز وجود دارد که به افسردگی در زنان کمک می‌کند، مانند مقابله با استرس اضافی ناشی از تعصب در محل کار، آزار و اذیت یا تبعیض در پرداخت. فشارهای زیادی از سوی جامعه بر زنان وارد شده است تا علاوه بر داشتن مشاغلی با قدرت بالا، بلکه انجام اکثر وظایف خانگی را نیز انجام دهند، در حالی که خوشحال، زیبا و جوان به نظر می‌رسند. این برای یک نفر تحمل وزن زیادی دارد.

هنگام کمک به همسر افسرده، مهم است که یاد بگیرید چگونه علائم را تشخیص دهید. یک همسر افسرده ممکن است بیشتر گریه کند، علاقه زیادی به دیدن دوستان خود نداشته باشد، بیش از حد بخوابد یا به طور مرتب پرخوری کند. او همچنین ممکن است عدم علاقه به مکالمات صمیمی را نشان دهد که به شما کمک می‌کند ارتباط خود را حفظ کنید یا وقتی از او می‌پرسید چه مشکلی دارید تحریک پذیر می‌شوید.

افسردگی در مردان

یادگیری نحوه کمک به یک شوهر افسرده می‌تواند کاملاً متفاوت باشد. گاهی اوقات مردان افسردگی خود را از طریق عصبانیت یا پرخاشگری ابراز می‌كنند، كه می‌تواند منجر به تشخیص نشدن آن‌ها شود زیرا ما اغلب به افسردگی كه به صورت غم و اندوه بروز می‌كند، می‌اندیشیم. از نظر فرهنگی، مردان کمتر ترغیب می‌شوند که احساسات خود را ارزیابی و درموردش بحث کنند، بنابراین شوهر افسرده شما ممکن است در بیان آنچه که تجربه می‌کند سخت باشد. شوهر افسرده به جای اینکه خودش را منزوی کند، ممکن است وقت بیشتری را با دوستانش بیرون بگذارد یا بعنوان نوعی حواس پرتی دیر وقت در محل کار بماند. وی همچنین بیشتر از همسر افسرده به سو مصرف الکل دچار می‌شود و همچنین می‌تواند رفتارهای غیرمعمول خطرپذیری را از خود بروز دهد.

author-avatar

درباره admin

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *