-

اهمیت استفاده از مشاوره خانواده

استفاده از مشاوره خانواده

مشاوره خانواده و روان درمانی، به حل اختلاف ایجاد شده و اصلاح تعامل های اعضای خانواده با یکدیگر کمک شایانی می نماید. برنامه های درمانی در نظر گرفته شده در این نوع مشاوره متناسب با مشکلات و موقعیت خانواده صورت می پذیرد. در مشاوره خانواده آرامش روان، نحوه برقراری تعامل عمیق، مدیریت استرس، حل نمودن مشکلات ارتباطی و راهکارهای داشتن روابط خانوادگی مستحکم و پایدار به افراد آموزش داده می شود.

با استفاده از مشاوره خانواده در تهران، معضلات و مشکلات ریز و درشت موجود میان فرزندان، زوجین و سایر اعضای خانواده به نحو مطلوب برطرف می شود. امروزه در میان خانواده ها به علل مختلف تعارضات و اختلالات روحی و روانی بسط و گسترش یافته اند. عدم توجه به این معضلات جزئی، با گذشت زمان و ریشه دار شدن اختلافات، همه اعضای خانواده را تحت شعاع قرار داده و روند عادی زندگی را با اخلال و مشکل روبرو می سازد. این مسئله در مواقعی که یکی از اعضای خانواده با مشکلات روحی و روانی عمیقی دست و پنجه نرم می کند. بیش از پیش به چشم می خورد. در این شرایط استفاده از خدمات مشاوره خانواده و روان درمانی خانواده برای برطرف ساختن مشکلات ایجاد شده است. و بازگرداندن زندگی فرد به روال عادی خود، بسیار تاثیر گذار و مؤثر می باشد.

ندای____آرامش

مزایای استفاده از مشاور خانواده

در خصوص اهمیت مشاوره خانواده باید گفت روانشناسان و مشاوران ضمن شناسایی و بررسی ریشه ای مشکلات شما، با همه خصوصیات و ویژگی های مختلفی که دارید. راه حل های علمی و درمانی مناسب شما را ارائه می نمایند.

اغلب افراد با این تصور که مشکلات خود را به طور کامل می شناسند. با راهکارهای نادرست و غلط خود، اعمالی را انجام می دهند. که با راه حل های مطرح شده از جانب مشاور، متفاوت می باشد و نتیجه بخش نیست.

در کل می توان گفت مشاور خانواده خوب همراه با ارزیابی و بررسی چالش ها و معضلات اعضای یک خانواده، از بروز مشکلات و مسائل احتمالی پیشگیری می نماید. اشخاصی که در یک خانواده و در کنار هم زندگی می کنند. امکان دارد در اکثر مسائل و موارد با یکدیگر هم نظر و هم عقیده نباشند. عدم تفاهم و اتفاق نظر نداشتن می تواند. موجب بروز چالش ها و مشکلات احتمالی گردد.

امور ضروری که در مواجه با آن ها حتما باید نزد مشاوره مراجعه کنیم

– امور مربوط به زندگی مشترک و خانواده شامل مسائلی همچون انتخاب همسر، زندگی زناشویی، اختلالات جنسی، عدم تفاهم، خیانت، طلاق و…

– مسائل مربوط به اعتیاد شامل روش های ترک اعتیاد

– مسائل مربوط به دوران کودکی شامل مواردی همچون پرخاشگری، بیش فعالی، مشکلات تحصیلی و…

– مواجه شدن با بحران ها و اختلالات روحی نظیر فوبیا، اضطراب، افسردگی، وسواس و…

– مواجه شدن با رویدادهای بسیار ناگوار زندگی نظیر بلایای طبیعی

– قرار گرفتن تحت شرایط آسیب زا نظیر تجاوز و آزارهای جنسی

برای دریافت مشاوره در زمینه اهمیت مشاوره خانواده می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی ندای آرامش روان از طریق مشاوره تلفنی و یا مشاوره حضوری در ارتباط باشید.

author-avatar

درباره admin

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *