-

تمایل به رابطه با متاهل ها

تمایل رابطه با متاهل ها

بطور کلی داشتن علاقه و تمایل به داشتن روابط با افراد متاهل‌ ریشه در ذهن ناخودآگاه زنان و مردان دارد.
ازجمله پیامدهای منفی که امروزه زندگی زوجین و جامعه را تحت شعاع قرار داده است، داشتن روابط خاج از ازدواج با افراد متاهل است که متاسفانه این روابط به طور روز افزونی در حال افزایش است.

این دسته روابط می‌تواند مشکلات متعددی را برای هرسه طرف درگیر در رابطه به وجود آورد که در بدترین شرایط، باعث از بین رفتن بنیان خانواده و ایجاد آسیب‌های فردی و روانی برای نفر سوم رابطه شود.

اما چه دلایلی باعث ایجاد برقراری رابطه با یک فرد متاهل می‌شود؟

ما در این مطلب میخواهیم دلایل و مواردی که باعث ایجاد این نوع گرایشات در افراد می‌شود را بررسی کنیم.

عوامل تاثیر گذار در تمایل رابطه با متاهل ها

به طور کلی برخی از عواملی که تاثیردر این موضوع دارند:

بروز مشکلات در روابط بین زناشویی بخاطر تفاوت‌های زندگی
بروز عوامل استرس زا
اثرات تهاجم فرهنگی
افزایش سطح دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی

 

زوج درمانگر خوب در غرب تهران –  زوج درمانگر خوب در شمال غرب تهران

 

تمایل و خواست افراد برای داشتن رابطه‌ای با یک فرد متاهل وابسته به موارد زیادیست که برخی از آن‌ها ریشه درعوامل زیر دارد:

 نداشتن حس اعتماد به نفس و امنیت روانی

 اصلی‌ترین دلیل می‌تواند برای این باشد که ارتباط‌های اولیه فرد در نظام خانوادگی به درستی شکل نگرفته باشد چون حس اعتماد به نفس در کودکی در این فرد تکامل نیافته است یا این کودک در خانواده خود از محبت و توجه اشباع نشده است.
و زمانی که فرد به سنین جوانی می‌رسد این کمبود و فقدان محبت و اعتماد به نفس باعث ایجاد حس نا امنی شده که اثرات منفی خود را در روابط  فرد حاصل می‌کند.

احساس دوست نداشتنی و خواستنی نبودن برای دیگران و حس طرد شدگی

کودکی که بخار کمبود محبت و توجه با احساس اینکه او فردی طرد شده است بزرگ می‌شود ناخودآگاه در دوران بلوغ و جوانی ارزش کمی برای خود و دیگران در روابطش قائل می‌شود. معمولا این افراد بطور شدیدی حس وابستگی و میل به داشتن تکیه گاهی امن دارند و چون کمبود محبت شدی دارند، خیلی سریع به این نوع روابط پاسخ مثبت داده و حتی با اینکه ممکن است در روابطشان خیلی آزار ببینند اما درگیری عاطفی زیادی پیدا می‌کنند.

داشتن مشکلات مالی

بشتر مواقع فردی که علاقه به داشتن رابطه با متاهل ها دارد از مشکلاتی زیادی از جمله مشکل مالی رنج می‌برد.

برخی افراد به علت فقدان مهارت‌های حل مسائل مجبور می‌شوند که بار مشکلات زیادی را بر شانه‌هایشان متحمل شوند در این هنگام بسیاری از افراد متاهل برای آنکه نفر سوم رابطه را برای خود حفظ کنند از نظر مالی، عاطفی و معنوی او را ساپورت می‌کنند و به نفر سوم این احساس را القا می‌کنند که من بارها را از دوش تو بر می‌دارم و این‌گونه او را ترقیب به ادامه دادن رابطه با خود می‌کنند. 

 

زوج درمانگر خوب در جنوب غرب تهران – زوج درمانگر خوب در تهران

 

براساس تحقیقات انجام شده کودکان از سنین  3 تا 5 سالگی براساس جنسیت خود نسبت به والد جنس مخالف خود حس عشق و توجه خاص پیدا می‌کند.
این موضوع بر روابط فرد در دوران بزرگسال اثر گذار است .

فردی که علاقه به ایجاد روابط سه نفره دارد ریشه مشکلش به این سنین در کودکی باز می‌گردد. داشتن دوره‌هایی برای روان درمانی و مشاوره رواشناسی در این افراد از پیشنهادهایی هستند که می‌توانند ریشه‌های این میل فرد را پیدا کنند و آموزش و آگاهی را در این افراد بالا ببرند.

به هر حال بسیاری از افراد به علل مختلف و یا داشتن شرایط پیچیده‌ای که در زندگی‌شان دارند درگیر این نوع از روابط می‌شوند. که معمولا وابستگی که در این روابط برایشان ایجاد می‌شود، آنچنان زیاد است که خلاصی از مشکلات‌شان یا ترک این روابط برای فرد بسیار دشوار است. نکته بسیار مهم این است که نسبت به موقعیتی که در آن هستیم و عواملی که در وجود آوردن آن دخیل‌اند بینش و آگاهی پیدا کنیم، و مهارت کافی برای رو به رویی با مشکلات را پیدا کنیم.

آنچه که روشن است تصمیم به جدایی و خاتمه دادن این روابط بسیار سخت است، اما جدایی و تبعاتی که دارد و درمان اثرات منفی حاصل از آن مسائلی هستند که فرد برای کمتر کردن میزان آسیب به خودش باید در نظر داشته باشد.

در ابتدا برای درمان می‌توان از انواع روش‌ها و تکنیک های روانکاوی و روان درمانی استفاده کرد. همچنین مراجعه به روانشناس و فرد متخصص در کلینیک ندای آرامش روان باعث می‌شود علت‌های ریشه‌ای بروز مشکلات در افرادی که  تمایل به رابطه با متاهل ها دارند شناسایی و درمان شود.

 

 

author-avatar

درباره admin

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *