-

تکنیک زوج درمانی گاتمن

تکنیک زوج درمانی گاتمن – زوج درمانی گاتمن چیست

تکنیک زوج درمانی گاتمن و روش گاتمن بر مشاهدات و پیش بینی هایی که نشان می دهد یک علم واقعی وجود دارد که عشق است. این تحقیق بر اساس تحقیقات انجام شده نشان می دهد که منفی بودن تأثیر زیادی بر مغز می گذارد و این که اگر در جهت مقابله با موارد منفی گام بردارند، زوج ها از نظر عاطفی از هم جدا می شوند.

ندای____آرامش

این حالت های رفتارهایی را نشان می دهد که زیر بنای صمیمیت است و به آن ها کمک می کند. تا جهت گیری مثبت به یکدیگر داشته باشند که می تواند آن ها را در شرایط ناراحت کننده حفظ کند. اگرچه چشم اندازها و خواسته های فردی مورد توجه قرار می گیرد، همه درمان با هر دو شریک زندگی در کنار هم انجام می شود و روانشناسان اسرار را ممتاز نمی کنند.

گاتمن تراپی شامل موارد زیر است

هر شریک از طریق به اشتراک گذاشتن تاریخچه، فلسفه روابط و اهداف خود برای درمان با پزشک ارتباط برقرار می کند.

 ارزیابی دقیق ازدواج از جمله مشارکت در بحث درباره موضوعی که شرکا با آن مخالف هستند.

 یادگیری مؤلفه های حاصل از پژوهش در روابط سالم

 تقویت علاقه و احترامی که برای اولین بار شرکای خود را گرد هم آورده است.

 مهارت های یادگیری و تمرین برای هر یک از عناصر یک رابطه خوب، از ایجاد اعتماد به نفس تا ترمیم حملات و سایر حوادث

 مربیگری مستقیم از درمانگر در استفاده از مهارت های تعامل

 دستیابی به ابزار برای بررسی و حفظ سلامت رابطه فراتر از درمان

معرفی تکنیک های زوج درمانی گاتمن

زوجینی که وارد روش زوج درمانی گاتمن می شوند، زوج درمانی با یک فرآیند ارزیابی شروع می شوند. که سپس چارچوب درمانی و مداخلات را به شما اطلاع می دهد.

1. ارزیابی
یک جلسه همیشگی و به دنبال آن مصاحبه های فردی با هر یک از شرکا انجام می شود. زوج ها پرسشنامه ها را تکمیل می کنند و سپس درباره روابطشان بازخورد مفصلی دریافت می کنند

2. چارچوب درمانی
زوج و درمانگر در مورد فراوانی و مدت زمان جلسات تصمیم می گیرند

3. مداخلات درمانی
مداخلات به منظور کمک به زوجین در روابط خود در سه زمینه اصلی تقویت می شوند: دوستی، مدیریت درگیری و ایجاد معنای مشترک. زوج ها یاد می گیرند که الگوهای تعارض منفی را با تعامل مثبت جایگزین کرده و صدمات گذشته را ترمیم کنند. از مداخلات طراحی شده برای افزایش نزدیکی و صمیمیت برای بهبود دوستی، تعمیق ارتباط عاطفی و ایجاد تغییراتی استفاده می شود. که زوجین اهداف مشترک را تقویت می کند.

آیا تکنیک زوج‌درمانی گاتمن برای همه یکسان است

پرسشی که ممکن است برای شما و شریک زندگی‌تان پیش بیاید یکسان یا شخصی بودن این روش است. لازم است بگویم که تکنیک زوج‌درمانی گاتمن برای هر زوجی منحصربه‌فرد است.

در ابتدای ورود به جلسات درمانی، جلسات جداگانه ای برای هریک از طرفین رابطه به‌صورت هم‌زمان برگزار می‌شود. و با طرح پرسش‌هایی از مصاحبه‌شوندگان، درمانگر قادر به بررسی وضعیت رابطه شما خواهد بود.

پس از طی ارزیابی‌های اولیه، شما و شریکتان با همراهی درمانگر تصمیم می‌گیرید که آیا جلسات درمانی ادامه داشته باشد یا خیر. با راه‌اندازی چارچوب درمانی موردنظر که شامل زمان‌بندی و برنامه‌ریزی‌ها می‌شود، نوبت به ورود درمانگر برای بررسی مشکلات موجود در رابطه‌تان می‌رسد.

مداخله درمانگر باهدف بهبود سه جنبه مهم در رابطه شما خواهد بود:

دوستی و صمیمیت میان طرفین رابطه

 مدیریت مشکلات

 معناسازی مشترک

بهتر است بدانید که تکنیک زوج‌درمانی گاتمن در سبد زندگی مشترک هر زوجی جا می‌گیرد و موقعیت‌های اجتماعی- اقتصادی و پس‌زمینه‌های فرهنگی مختلف تأثیر چندانی بر روند درمانی نخواهد داشت.

برخی از موضوعات ارتباطی که ممکن است در روش زوج درمانی گاتمن مورد توجه قرار گیرد عبارتند از

درگیری و استدلال های مکرر
ارتباط ضعیف
زوج های دور از نظر عاطفی در آستانه جدایی قرار دارند
مشکلات خاص مانند مشکلات جنسی، خیانت، پول و فرزند پروری
حتی زوج هایی با سطح عادی درگیری ممکن است از روش زوج درمانی گاتمن بهره مند شوند. روانشناسان آموزش دیده کلینیک ندای آرامش روان در مشاوره خانواده قصد دارند تا به زوجین كمك كنند تا روابط محكم تری برقرار كنند و راه های سالم تر برای مقابله با موضوعاتی كه در آینده بوجود می آیند، برقرار كنند. شما می توانید با تماس با شماره تلفن های درج شده با متخصصین ما ارتباط برقرار کرده و از مشاوره و زوج در مانی آن ها بهره مند شوید.

author-avatar

درباره admin

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *