-

درمان ترس از دخول

درمان ترس از دخول

ترس زنان از دخول چه علتی دارد و چطور درمان می شود؟
ترس از دخول یا ترس از رابطه جنسی، از شایع ترین اختلالات جنسی در میان خانم ها به حساب می آید. که باعث انقباض در اندام تناسلی خانم شده و مانع انجام این رابطه می شود. البته همه ی دختران در هنگام برقراری رابطه، خصوصا برای بارهای اول دار استرس و اضطراب و کمی ترس می شوند. اما اگر مرد بتواند به درستی و با صرف زمان لازم، خانم را از نظر عاطفی آماده کند. این ترس و اضطراب از رابطه جنسی کاهش پیدا می کند.

ترس برخی از دختران، قبل از برقراری اولین رابطه جنسی، به خاطر ترس از دست دادن پرده بکارتشان است. که باعث می شود از رابطه جنسی ترس داشته باشند. بدیهی است که نتیجه ی ترس از رابطه جنسی تنگ شدن مجرای تناسلی و در نتیجه، سخت یا غیر ممکن شدن دخول است. برای درمان ترس از رابطه جنسی در خانم ها، بهترین کار مشاوره جنسی است.

ندای____آرامش

اضطراب در حین رابطه برای زن و مردی که رابطه ی جنسی را تاکنون تجربه نکرده اند، اولین آمیزش بسیار استرس زا خواهد بود و همین تجربه، روی روابط بعدی و زندگی جنسی آن ها تاثیر گذار خواهد شد. به همین علت، بهتر است زوجین، قبل از برقراری رابطه جنسی، آموزش های لازم را دریافت کنند.

اجبار در رابطه جنسی

هنگامی که مرد، همسر خود را به برقراری رابطه جنسی مجبور می کند. به دلیل آماده نبودن زن و نبود بستر روانی مناسب، زن تجربه نامناسبی کسب می کند که باعث شده در آینده، از رابطه جنسی ترس داشته باشد.

فوبیای جنسی
فوبیای جنسی، یکی از انواع فوبیاها است که در آن شخص به شدت از رابطه جنسی وحشت دارد. این حالت باعث می شود که گاه تا سالها بعد از ازدواج، زوج اقدام به برقراری رابطه جنسی نکنند. فوبیای جنسی معمولا ریشه در تجربیات گذشته یا شنیدن خاطرات جنسی ناسالم دارد و نیاز به درمان و روانکاوی دارد.

فشار کاری
فشارهای کاری، باعث ایجاد استرس و اضطراب در زندگی افراد شده که این قضیه می تواند در زندگی جنسی فرد نیز تاثیر گذار باشد. به نحوی که شور و اشتیاق فرد برای رابطه جنسی کاهش پیدا می کند و در مواردی، ترس از رابطه جنسی را به همراه دارد.

کاهش ترس از دخول در خانم ها توسط همسر

برای درمان مشکلات جنسی در خانم ها، همکاری همسر و یا شریک جنسی خانم تاثیر بسیار مهمی دارد. مرد باید در هنگام رابطه جنسی آرامش و بردباری به خرج دهد و همچنین مراحل پیش از دخول مانند برانگیختگی و تحریک را نیز به صورت کامل پیش ببرد. همچنین مرد باید درصورت تمایل همسر اقدام به دخول کند و تا زمانی که همسرش ناراضی از این کار است، به زور متوسل نشود. اگر از روش های علمی برای تحریک خانم ها باخبر نیستید می توانید از مشاوره های جنسی تخصصی استفاده کنید تا رابطه جنسی را برای خودتان و همسرتان لذت بخش تر کنید.

درمان ترس از رابطه جنسی در خانم ها

سکستراپی یا آمیزش درمانی، یکی از روش هایی است که برای درمان ترس از دخول و رابطه جنسی در زنان استفاده می شود. در طی جلسات سکس تراپی، از مراحل رابطه جنسی، آناتومی بدن زن و مرد و روش های تحریک صحبت می شود. و آموزش های لازم برای برقراری یک رابطه مناسب به زوج داده می شود. همچنین درمانگر به خانم روش های آرام سازی و ریلکسیشن را توضیح می دهد تا بتواند اندام جنسی را مهیای برقراری رابطه کند.

ماساژ جنسی هم روش مناسبی است که در این جلسات، به همسر خانم آموزش داده می شود. تا بتواند بدن همسر خود را برای رابطه آماده کند. همچنین می توان از ابزارهای جنسی مانند دیلاتور واژن برای آماده سازی جنسی استفاده کرد.

اگر تکنیک های بالا برای شما کارساز نبود یا می خواهید به صورت تخصصی از خدمات مشاوره جنسی و سکستراپی به صورت حضوری یا تلفنی استفاده کنید. می توانید با کلینیک روانشناسی ندای آرامش روان تماس بگیرید.

کاهش حساسیت به دخول به صورت تدریجی

هدف از این تمرینات کاهش سفت شدن خودکار عضلات، ترس از درد و کاهش اضطراب است.

زمان لازم برای درمان موفقیت‌آمیز واژینیسموس بستگی به فرد دارد و نمی‌توان زمان دقیقی برای آن در نظر گرفت.

لازم است بدانید در موارد بسیار نادری ممکن است که واژینیسموس به عمل جراحی نیاز داشته باشد.

اگر در هنگام قرار دادن تامپون، یا در حین رابطه جنسی درد دارید، لازم است هرچه زودتر به یک سکس تراپیست مراجعه کنید

آیا اختلال واژینیسموس درمان دارد

گریدهای مختلف واژینیسموس را می توان با ریلکس کردن عضلات واژن و جلوگیری از انقباض آنها درمان کرد. پزشکان با توجه به شدت عارضه، دلایل و … از روشهای زیر را برای درمان دخول ناممکن استفاده می کنند:

• مشاوره درمانی
زنانی که زندگی پر استرس دارند یا علت بیماری آنها مسائل روحی است، برای درمان حتما باید به یک یا چند جلسه روان درمانی و مشاوره نیاز دارند. این مسئله در روند درمان برخی از انواع واژینیسموس بسیار اهمیت دارد و بیمار بدون آن درمان نمی شود.

معمولا برای گریدهای 4 و 5 این بیماری، علاوه بر درمانهای جسمی به درمانهای سکس تراپی هم نیاز است. بدون مشاوره ی سکس تراپیست نمی توان ترس از دخول این دسته از بیماران را درمان کرد. البته این افراد فقط با سکس تراپی درمان نمی شوند و حتما در کنار آن باید ب درمانهای پزشکی انجام شود.

• تمرین با دیلاتور

قبلا برای درمان ترس از دخول، زوج درمانی همراه با استفاده از دیلاتور را پیشنهاد می دادیم. اما این روش بسیار طولانی است. لااقل 6 ماه روزانه به مدت 1 ساعت باید با دیلاتور تمرین کنید. ممکن است بعد از این همه مدت هیچ تغییری ایجاد نشود. درمان با دیلاتور برای عدم دخول خفیف احتمالا موثر است اما برای درجات بالاتر فقط باعث آزار بیشتر بیمار و کاهش اعتماد بنفس او می شود.

درمان با این روش، از کوچکترین سایز دیلاتور شروع و به بزرگترین سایز ختم می شود. بالا بردن سایز بسیار اصولی است. اما خانمها بخاطر مشکلات جنسی که با همسر خود دارند، در بالا بردن سایز عجله می کنند. این کار باعث ایجاد مقاومت بیشتر در بدن و بالاتر رفتن گرید اختلال واژینیسموس در آنها می شود.

• درمانهای خانگی

برای درمان با روشهای خانگی، می توانید از تمرینات کگل برای واژینیسموس استفاده کنید. این تمرینات کنترل شما را بر عضلات کف لگن بیشتر می کنند. در بعضی پوزیشنها، زنان کنترل بیشتری بر میزان ورود آلت داشته و درد کمتری احساس می کنند. پس موقع نزدیکی باید از بهترین پوزیشن برای افراد واژینیسموس استفاده شود.

در صورت خشکی واژن نیز می توانید از لوبریکانت برای روانکاری و لغزنده شدن واژن استفاده کنید. همچنین یوگا، مدیتیشن و 20 دقیقه نشستن در آب ولرم نقش موثری در ریلکس شدن عضلات لگن دارند. روشهای درمان خانگی واژینیسموس برای درجات بسیار خفیف این بیماری می تواند جوابگو باشد.

درمان اختلال ترس در خواب

author-avatar

درباره admin

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *