-

دلیل سرد شدن مرد پس از رابطه جنسی

دلیل سرد شدن مرد پس از رابطه جنسی

دلیل سرد شدن مرد پس از رابطه جنسی برای بسیاری از زنان اتفاقی ترسناک و عجیب به نظر می رسد. در صورتی که این مسئله شاید بسیار کوچک تر از چیزی باشد که فکرش را می کنید. برخی مواقع تنها یک دلیل ساده یا یک مسئله کاملا غیرمرتبط با روابط زناشویی می تواند تاثیر منفی روی مرد یا زن بگذارد. به گونه ای که این تاثیر در رابطه عاطفی و زناشویی دیده خواهد شد.

برخی مواقع هم ممکن است یک مشکل اساسی وجود داشته باشد. در هر صورت شناخت مشکل و پیدا کردن راه حل، گزینه ای است. که افراد در چنین مواقعی به آن روی می آورند.

اصلی ترین علت فاصله گرفتن مرد از زن به صورت ناگهانی

مسئله ای که درباره سرد شدن ناگهانی مردان در رابطه زناشویی باید بدانید این است. که دلیل این اتفاق در هر فرد می تواند کاملا متفاوت باشد. به صورت کلی نمی توان نسخه ای یکسان برای همه در نظر گرفت. اما در این قسمت رایج ترین دلایلی که باعث این اتفاق می شود را بررسی می کنیم..

ندای____آرامش

درگیری های ذهنی، مالی و مسائل غیر مرتبط با رابطه زناشویی

متاسفانه برخی زنان از اعتماد به نفس کافی برخوردا نیستند و در صورت ایجاد کوچکترین مشکلی به دنبال دلیل عیب و ایراد درون خود هستند. کاملا درست است که زنان هم نقش موثری در کیفیت رابطه دارند اما دلیل نمی شود که در صورت به وجود آمدن هر مشکل کوچک و درشتی، زن به دنبال عیب جویی از خود باشد. به همین دلیل توصیه می شود در صورتی که با سرد شدن ناگهانی مرد در رابطه زناشویی مواجه شده اید، خودخوری نکنید. این احتمال وحود دارد که دلیل این اتفاق هیچ ربطی به شما نداشته باشد.

از این رو در اولین مرحله می توانید صادقانه از همسر خود بپرسید که مسئله ای برای او به وجود آمده است؟ این احتمال وجود دارد که تنها یک مشکل کاری، مسئله مالی یا موارد مشابه ذهن مرد را درگیر کرده باشد. حتی ممکن است مشکلات شخصی برای مرد پیش آمده باشد که از بازگو کردن آن ها ترس دارد. به طور مثال به خطر افتادن سلامت جنسی مردان به هر دلیل می تواند از مواردی باشد که فرد تمایلی به سخن گفتن درباره آن ندارد..

چرا دلزدگی و سردی آقایان پس از رابطه جنسی بیشتر است؟

البته موارد استثنا نیز وجود دارد از این جهت مردانی که وابستگی کامل به طرف مقابلشان دارند

( مردان متاهل ) نسبت به همسر خود به علت وابستگی کامل چنین حالتی کمتر دست خواهد داد

اما در مردان مجرد که صرفا وابستگی احساسی وجود دارد پس از رابطه جنسی از وابستگی احساسی آنها کم شده و این وابستگی تبدیل به وابستگی جنسی می شود یعنی از آن زمان به بعد رابطه آنها بر پایه انجام رابطه جنسی ادامه دارد و این آن چیزیست که خانمها تمایل ندارند.

سعی کنید رابطه جنسی را پیش از ازدواج تجربه نکنید چرا که باعث از هم پاشیدن رابطه می شود همچنین به زوجهای جوانی که در دوران عقد طی می کنند توصیه می شود رابطه جنسی کامل را تجربه نکنند و تنها به معاشقه اکتفا کنند.

مسئله مهم تر اینکه به خانمها توصیه می شود اگر فردی که در زندگیشان هست را دوست دارند سعی در برطرف کردن عطش جنسی آن نداشته باشند. چرا که اگر مردان پیش از ازدواج عطش جنسیشان برطرف شود تا حدود زیادی از ازدواج منصرف می شوند این در وجود هر مردی قرار داده شده و امریست غیر ارادی و خیلی از مردان از آن بی اطلاع هستند.

علل سرد شدن مردان

دلایل متعددی برای سرد شدن مرد پس از رابطه جنسی وجود دارد:

مصرف دارو

جالب است که مصرف دارو غالباً جزء دلایل سرد مزاجی مردان در نظر گرفته نمی‌شود. بعضی داروهای بدون نسخه و تجویزی میل جنسی مرد و تمایل وی برای برقراری رابطه جنسی را سرکوب می‌کند. از داروهای تجویزی سرکوب کننده میل جنسی می‌توان به ضدافسردگی‌ها، آرام‌بخش‌ها، داروهای ضدزخم، داروهای مدر، داروهای درمان کننده فشار خون بالا، داروهای درمان کننده ناراحتی‌های روانی، داروهای مسکن مشتق از تریاک و داروهای غیراستروئیدی ضدالتهاب (NSAID’s) اشاره کرد. داروهای بدون نسخه‌ای که برای رفع سرفه، سرماخوردگی و آلرژی مصرف می‌شوند، نیز مردان را سرد می‌کند.

افسردگی

اگرچه افسردگی یکی از شایع‌ترین مشکلات روانی، عاطفی در زندگی مدرن است، اما جالب است که افسردگی نیز علی‌رغم آن که دومین دلیل شایع سردمزاجی مردان است، غالباً نادیده گرفته می‌شود. افسردگی نابودکننده مهلک میل جنسی است، اما غالباً از دید افراد باانگیزه و فعال پنهان می‌ماند و این مردان سختکوش حتی متوجه افسرده شدن خود نمی‌شوند..

اعتیاد جنسی و پورنوگرافی

براساس گزارش بسیاری از مشاورین، پورنوگرافی در حال نزدیک شدن به صدر لیست علل سرد شدن شوهران نسبت به زنانشان است. جالب است بدانید که ارگاسم از راه اعتیاد جنسی و خودارضایی، در کنار احساس گناه عمیق ناشی از داشتن یک زندگی مرموز و دوگانه غالباً به نوعی بی‌میلی جنسی دامن می‌زند..

تجربیات دوران کودکی

بسیاری از مردان به اشتباه فکر می‌کنند. که نداشتن تماس و رابطه جنسی به این معنا است که مورد تجاوز نیز قرار نگرفته‌اند. اما صرف دیدن اندام‌های جنسی در دوران کودکی گاهی آسیبی دائمی به روان فرد می‌زند. مگر آن که شخص توسط مشاور مجرب درمان شود. نارضایتی از اندام و ظاهر خود، سرد بودن رابطه با والدین و اعضاء خانواده یا لوس و بچه ننه بودن نیز جزء خاطرات ناخوشایند دوران کودکی است. که آثار مخرب آن می‌تواند به بی‌میلی جنسی دامن بزند..

اضطراب عملکردی یا بی‌تجربگی جنسی

باور کنید یا نه، بسیاری از مردان به شدت درباره توانایی جنسی خود احساس ناامنی می‌کنند. عدم اعتماد به نفس باعث می‌شود که همسر نگران از همان ابتدا خود را شکست خورده بداند. ترس نشأت گرفته از بی‌تجربگی غالباً با آموزش و صبر همسر عاشقی که شرایط شوهرش را درک می‌کند، برطرف می‌شود. حال آن که اضطراب عملکردی در مشکلات عمیق‌تر ریشه دارد. که ارتباطی با رابطه جنسی ندارد؛ تنها راهکار غلبه بر این نوع سردمزاجی مراجعه به مشاور خوب در تهران است..

استرس

استرس بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی مدرن است و اکثر همسران آن را به عنوان شریک سوم زندگی خود پذیرفته‌اند. تعهدات بی‌شمار و کار سنگین انرژی و وقت را برای زن و شوهر باقی نمی‌گذارد که بتوانند از رابطه زناشویی‌شان لذت ببرند. حتی تغییرات مثبت زندگی، مانند ترفیع شغلی، خانه جدید یا به دنیا آمدن فرزند نیز انرژی را تحلیل می‌برد و میل جنسی را سرکوب می‌کند..

اختلال نعوظ

لازم است بدانید که اختلال نعوظ (ED) یا ناتوانی جنسی با بی‌میلی جنسی تفاوت دارد. با این حال زمانی که یک عارضه وجود دارد، معمولاً عارضه دوم نیز به زودی از پی آن خواهد آمد. مشکلات هورمونی نقش مهمی در این شرایط ناامید کننده دارند، کاهش میزان تستوسترون این دور باطل را پابرجاتر می‌کند. اختلال نعوظ نیز مانند بسیاری از مشکلات دیگر به تنهایی رخ نمی‌دهد..

الکل و مواد مخدر

هرچند کاهش بازداری جنسی جزء اثرات متداول الکل و مواد مخدر محسوب می‌شود، مصرف این مواد می‌تواند کاهش میل جنسی را نیز به دنبال داشته باشد..

بیماری، بالا رفتن سن و درد

این عامل‌ها توانایی فرد را برای لذت بردن از رابطه زناشویی کاهش می‌دهد. لذت نبردن از رابطه میل به برقراری رابطه را کم می‌کند. متاسفانه یافتن ارتباط بین این عامل‌ها و کاهش میل جنسی همواره آسان نیست. شاید لازم باشد که شما و همسرتان با دو یا سه متخصص مشورت کنید. تا در نهایت یک نفر بتواند مشکل اصلی را تشخیص دهد.

مشکل در روابط بین زن و شوهر

نقش مشکلات زناشویی در اختلال‌های جنسی در بعضی موارد کاملاً مشخص است، اما تشخیص آن در بقیه موارد دشوارتر است. برخی همسران به اشتباه تصور می‌کنند که می‌توانند مشکلات حل نشده و بحث‌های تمام نشده را پشت در اتاق خواب جا بگذارند.

توجه

“مهم است که بتوانید کاهش میل جنسی، نداشتن میل جنسی و اختلالات جنسی را از هم تشخیص دهید. هر یک از این عوارض دلایل جسمی و روانی خاص خود را دارد و روش‌های درمان آنها کاملاً با هم متفاوت است”

author-avatar

درباره admin

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *