-

دلیل عدم تمرکز و حواس پرتی

دلیل عدم تمرکز و حواس پرتی – عدم تمرکز و دلایل آن

عدم تمرکز و حواس‌ پرتی می‌تواند به دلیل چند‌شغله بودن افراد، افزایش مسئولیت‌های خانه و خانواده و … باشد که باعث شده هوشیاری از افراد گرفته شود. جهان امروز پر از از بین برنده های تمرکز می باشند. روانشناسان ترفندهایی برای مدیریت عدم تمرکز که عامل آن رسانه های اجتماعی است، دارند. امروزه یکی از دغدغه های هر پیر و جوانی نداشتن تمرکز کافی است اما خوشبختانه، تحقیقات علمی روش های فوق العاده ای را برای مقابله با حواس پرتی شناسایی کرده و توانایی طبیعی ما را برای تمرکز بیشتر در مدت زمان طولانی افزایش داده است. این ها راه هایی برای تمرکز بیشتر بر روی کار و زندگی شما هستند.

ندای____آرامش

تمرکز در لغت یعنی تراکم، فشردگی مجموعه، چکیده، تمرکز در اصطلاح یعنی حفظ و نگهداری توجه و تمرکز حواس، روی موضوعی معین، بدون تمرکز حواس، یادگیری مثمر ثمر نخواهد بود. بنابر این همه افراد توانایی تمرکز دارند و تمرکز نسبی است یعنی کسی نمی تواند ادعا کند کاملا حواس پرت است ویا همیشه تمرکز حواس دارد.

نشانه‌ها و علائم عدم تمرکز

ناتوانی در عدم تمرکز در افراد به اشکال متفاوتی ظاهر می شود. برخی از علائم عدم تمرکز که ممکن است فرد تجربه کند عبارتند از:

ناتوانی در یادآوری اتفاقاتی که در گذشته نزدیک اتفاق افتاده

ناتوانی در نشستن ثابت

ناتوانی در تفکر واضح

گم کردن مرتب وسایل یا مکان‌ها

ناتوانی در تصمیم‌گیری

ناتوانی در انجام کارهای پیچیده

کمبود توجه

تکرار اشتباهات سهل‌انگارانه

ممکن است، متوجه شوید که در ساعات خاصی از روز یا محیط‌های به‌خصوصی، تمرکز کردن برای شما دشوار است. یا دیگران اظهار کنند که به نظر می‌رسد حواس‌پرت شده‌اید. همچنین به دلیل بی‌دقتی و عدم تمرکز، ممکن است، قرارها یا جلسات خود را از دست بدهید.

درمان عدم تمرکز – درمان حواس پرتی

یک کتاب، هر کتابی که می خواهید را بردارید و کلمات را در هر پاراگراف بشمارید. پس دوباره آن ها را بشمارید تا مطمئن شوید که آن ها را به درستی شمرده اید

بعد از چند بار این کار را با دو پاراگراف انجام دهید.وقتی این کار آسان شد، کلمات یک صفحه را بشمارید. در ذهن حساب و تنها با چشم خود حساب کنید، بدون اینکه با انگشت خود هر کلمه را نشان دهید.

از 1 تا 100 بر عکس بصورت ذهنی بشمارید.

در ذهن خود از یک صد تا یک، با فاصله سه عدد تکرار کنید، مثل 100، 97، 94، و غیره است.

یک کلمه یا عبارت الهام بخش را انتخاب کنید، یا فقط یک صدا ساده و آن را پنج دقیقه در ذهن تکرار کنید. زمانی که ذهن می تواند به راحتی تمرکز کند، سعی کنید به ده دقیقه تمرکز بدون وقفه برسید.

سعی کنید یک تصویر روشن و مشخص را ببینید. اگر تصویر تار می شود، چشم های خود را باز کنید، مدت کوتاهی به میوه ها نگاه کنید و سپس چشمان خود را ببندید و ورزش را ادامه دهید. ممکن است تصور کنید که این میوه را در دستان خود نگه دارید، مانند تمرین قبلی، یا تصور کنید که روی یک میز ایستاده است.

چه زمانی باید برای عدم تمرکز به پزشک مراجعه کنم

زمانی که حافظه شما بیش از حد تحت تأثیر قرار گرفته و تقریباً تمام اتفاقات کوتاه‌مدت را فراموش می‌کنید.

زمانی که در محل کار یا تحصیل با افت شدید مواجه می‌شوید.

زمانی که عدم تمرکز توانایی شما در انجام فعالیت‌های روزمره را تحت تأثیر قرار داده است.

برای دریافت مشاوره در زمینه دلیل عدم تمرکز و حواس پرتی می توانید بصورت حضوری و تلفنی با مشاوران کلینیک ندای آرامش روان در ارتباط باشید.

author-avatar

درباره admin

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *