-

مزایای مشاوره آنلاین چیست؟

مزایای مشاوره آنلاین – مزایای مشاوره غیرحضوری

مزایای مشاوره آنلاین و غیرحضوری در این مقاله از ندای آرامش روان برایتان روایت خواهیم کرد.

علائم و عوارض بیماری های جسمی به نحوی است که بسیاری از ما را وادار می کند ظرف کوتاه ترین زمان به پزشک مراجعه کنیم. اما متاسفانه، بیماری ها و مشکلات روحی و روانی به قدری موذی هستند که ممکن است متوجه آنها نشده، سالها نادیده‌شان گرفته و یا به آن اهمیت ندهیم. مشاوره روانشناسی آنلاین کلینیک ندای آرامش روان این فرصت را در اختیار ما قرار داده تا به سادگی و با صرف کمترین زمان برای حل مشکلات روحی و روانی و دریافت راهکار برای مشکلاتشان اقدام کنند.      

ندای____آرامش                                                                                                      

مشاوره روانشناسی آنلاین چیست؟

درمان آنلاین یا مشاوره آنلاین روانشناسی نوعی پیشرفت در حوزه سلامت و بهداشت روان است. که در آن مشاور یا درمانگر با استفاده از اینترنت و بدون نیاز به مراجعه حضوری به مطب مشاور، حمایت و توصیه های روانشناسی را به شما ارائه می دهد.

به طور خلاصه، مشاوره آنلاین به ارائه خدمات مشاوره ای از طریق اینترنت اطلاق می شود. در میان مردم، از آن به درمان الکترونیک، درمان از راه دور، درمان اینترنتی و وب تراپی نیز یاد می شود. مشاوران، درمانگران و روانشناسان از ابزارهای مختلفی برای ارائه خدمات استفاده می کنند. که عبارتند از:                                                                                                                                         

ایمیل

پیام متنی

گفتگوی متنی همزمان(آنی)

تماس اینترنتی (مشاوره آنلاین صوتی)

ویدئو کنفرانس (مشاوره آنلاین ویدئویی)

مزایای مشاوره روانشناسی آنلاین

مشاوره آنلاین دارای مزایا و معایبی است که باید به دقت در نظر گرفته شوند. با توجه به تعدد سایت های ارائه دهنده خدمات مشاوره روانشناسی آنلاین، پیش از انتخاب این روش از موضوعاتی نظیر محرمانه بودن اطلاعات، مسائل حقوقی و اخلاقی و نیز مدارک تحصیلی و تخصصی مشاور و درمانگر اطمینان حاصل کنید.

مزایای مشاوره آنلاین – مزایای مشاوره غیرحضوری

هزینه کمتر

در مقایسه با مشاوره حضوری، هزینه مشاوره آنلاین در اغلب بسیار پایین تر است. هر چند ممکن است بسته های پیشنهادی در هر مرکز مشاوره آنلاین متفاوت باشد، اما با توجه به مدت زمان مشاوره (معمولا بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه) هزینه های مشاوره آنلاین می تواند حدود یک سوم تا ۵۰ درصد کمتر از مراجعه حضوری باشد.

راحتی بیشتر

مشاوره آنلاین می تواند به سادگی فرستادن پیام متنی یا صوتی باشد. برای این کار لازم نیست برنامه های زندگی روزمره خود را تغییر دهید. دیگر نیازی به رفت و آمد به مرکز مشاوره و اتلاف وقت در مطب نیست.

بیان مطلب به شیوه های متعدد

گاهی مراجع کننده نمی تواند خود را از طریق کلام ابراز کند. با استفاده از مشاوره آنلاین، مراجع کننده می تواند با هر یک از شیوه های ابراز خویشتن که با آن راحت تر است، مشکل خود را با مشاور در میان بگذارد.

برخی از افراد با نوشتن راحت تر هستند، برخی دیگر حرف زدن بدون تماس تصویری را ترجیح می دهند و برخی دیگر ترجیح می دهند. با مشاور خود به صورت همزمان، غیر همزمان مشورت کنند. بدین ترتیب مراجع می تواند در هر زمان از هر یک از این روش ها که راحت تر است، استفاده کند.

سرعت بیشتر

با توجه به شلوغی مراکز مشاوره، سرعت بیشتر در دریافت خدمات، از مزایای مشاوره آنلاین است. معمولا ارتباط با روانشناس آنلاین بسیار سریع تر از روش های سنتی انجام می گیرد. و در عین حال، مراجع کننده می تواند با یک جستجوی ساده به ده ها مرکز مشاوره آنلاین دسترسی یابد و از خدمات آنها استفاده کند.

محرمانه ماندن مراجعه به مشاوره از دیگر مزایای مشاوره آنلاین است. بسیاری از مراجعان این روش را ترجیح می دهند زیرا ریسک اطلاع یافتن دوستان، خانواده و آشنایان از مراجعه فرد برای درمان و مشاوره کمتر است.

مناسب برای افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی

اگر حتی فکر کردن به ملاقات حضوری با یک فرد غریبه شما را مضطرب می کند. مشاوره روانشناسی آنلاین برای شما گزینه بهتری است. با استفاده از این روش، نیازی نیست رو در روی مشاور بنشینید و راجع به موضوعات حساس صحبت کنید. بلکه می توانید در منزل خود و با رایانه شخصی با مشاور صحبت کنید.

برای داشتن یک جلسه مشاوره مفید با روانشناس آنلاین چه مواردی را رعایت کنیم؟

برای داشتن یک جلسه مشاوره روانشناسی آنلاین مفید، لازم است که از اینترنت پر سرعت برخوردار باشید.

زمانی را برای جلسه خود انتخاب کنید. که در آرامش هستید و چیزی ذهن شما را مشغول نکرده است.

در طول مشاوره، تلفنتان را از دسترس خارج کنید. در صورت حضور اطرافیان، از آنها بخواهید در طول مدت مشاوره شما را تنها بگذارند تا بتوانید با آرامش صحبت کنید.

برای ثبت راهکارهای ارائه شده توسط مشاور در طول جلسه، کاغذ و خودکار به همراه داشته باشید.

خدمات مشاوره آنلاین روانشناسی برای چه کسانی مناسب است.

مشاوره روانشناسی آنلاین برای کسانی که در موارد زیر نیاز به کمک دارند، عالی است.

  • اضطراب
  • افسردگی
  • مشکلات شغلی
  • مشکلات روابط خانوادگی و اجتماعی
  • تغییرات و بحران در زندگی
  • سوگواری عزیزان
  • استرس پس از سانحه
  • کمبود اعتماد به نفس
  • وسواسهای فکری و رفتاری
  • اختلالات فرزندان
  • فرزندپروری و رشد مهارتهای کودک

طول هر جلسه مشاوره روانشناسی غیرحضوری 45 دقیقه است.

بهتر است در ابتدا، تنها یک جلسه مشاوره روانشناسی آنلاین را در کلینیک ندای آرامش روان رزرو کنید. تعداد جلسات مورد نیاز شما پس از برگزاری جلسه اول تعیین می شود. در صورتی که پس از جلسه اول مشخص شود که به جلسات بیشتری نیاز دارید، مشاوران ما موضوع را به شما اطلاع خواهد داد.

برای ما رضایت مراجع اهمیت دارد. طی 24 ساعت پس از جلسه مشاوره، از بخش کنترل کیفیت خدمات ندای آرامش روان با شما تماس گرفته می شود و کارشناسان ما نظرتان را در این مورد جویا خواهند شد.

author-avatar

درباره admin

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *