-

مشاوره آنلاین چگونه انجام میشود

مشاوره آنلاین چگونه انجام میشود – مشاوره غیرحضوری چگونه انجام میشود

مشاوره آنلاین به سرعت در حال رشد است. اینترنت فقط برای گپ زدن با دوستان و نزدیکان نیست. اگرچه اینترنت ارتباط با یکدیگر و خدمات پیام رسانی فوری را آسان تر کرده است. اما بسیاری از افراد اینترنت را در دستیابی به اطلاعات در مورد بیماری ها، داروها و درمان مفید می دانند. مشاوره آنلاین به خدمات مشاوره ای از طریق اینترنت اشاره دارد.

ندای____آرامش

این نوع مشاوره با اسامی زیادی از قبیل مشاوره در فضای مجازی، درمان الکترونیکی، مشاوره الکترونیکی و مشاوره تلفنی همراه است. در حال حاضر مطالعات بیشماری حاکی از آن است که مشاوره اینترنتی، هنگامی که با درمان شناختی رفتاری همراه است، می تواند در انواع مختلف بالینی مؤثر باشد.

 

مزایای مشاوره آنلاین

بحث در مورد مزایا و مضرات مشاوره آنلاین در مقایسه با مشاوره حضوری بسیار زیاد است. مشاوره غیرحضوری به وضوح برخی از امکانات منحصر به فرد را برای مشتری و درمانگران ایجاد می کند. به این ترتیب، هم درمانگر و هم افرادی که مایل به انجام چنین خدماتی هستند باید از مزایا و محدودیت های این سبک روش درمانی مطلع شوند.

مشاوره آنلاین برای همه افرادی که دوست دارند از آن استفاده کنند به راحتی قابل دسترسی است. درمان آنلاین محدودیت های جغرافیایی را از بین می برد. به عنوان مثال، افرادی که در مناطق روستایی یا دورافتاده ای زندگی می کنند و از خدمات مشاوره ای مناسب محروم هستند می توانند به راحتی از مشاوره آنلاین بهره مند شوند. یا افرادی که معلولیت جسمی (دارای نقص بینایی و شنوایی) دارند و نمی توانند از منزل خارج شوند و از مشاروه حضوری استفاده کنند به راحتی می توانند از این خدمات بهره ببرند. همچنین نشان داده است كه مشاوره آنلاین در تشویق كودكان و نوجوانان برای استفاده از درمان بسیار مؤثر است چون برای این دسته از افراد کار با اینترنت جالب تر و راحت تر است.

مشاوره آنلاین در صلح صدرا

درمان آنلاین راحت است. هم درمانگر و هم مشتری می توانند یک زمانی را برای مشاوره در نظر بگیرند و زمانی را مشخص کنند و محدودیت زمانی ندارد. این روش درمانی دردسر نوبت گرفتن در مشاوره های حضوری را ندارد. درمان آنلاین برای افرادی که از صحبت کردن رو در رو با کسی درمورد مشکلات خود ناراحت می شوند و یا از هراس اجتماعی، آگورافوبیا یا اختلالات اضطرابی رنج می برند بسیار مفید است.

بیشتر ارتباطات از طریق اینترنت بصورت کتبی انجام می شود. مشاوره تلفنی، که در آن نحوه ارتباط اغلب از طریق نوشتن و چت انجام می شود، به مشتری و درمانگر این امکان را می دهد که به ارتباط خود توجه زیادی داشته باشند و قبل از بیان، درباره افکار و احساسات خود فکر کنند.

بنابراین این نوع مشاوره می تواند یک راه ارتباطی مناسب برای آن دسته از مشتریانی باشد. که در بیان احساسات و کلمات خود مشکل دارند. همچنین ممکن است مشتری ها در این محیط بتوانند ارتباط بهتری برقرار کنند زیرا تحت تأثیر علائم غیر کلامی درمانگر قرار نمی گیرند.

تحقیقات نشان می دهد نوشتن در مواقع پریشانی به ویژه برای مراجعین بسیار مفید است. زیرا نوشتن در چت های مشاوره ای یک راه اساسی برای بهبود احساسات می باشد. با توجه به اینکه مشاوره آنلاین نوعی تعاملی از نوشتن درمانی است. می تواند در ترغیب مشتری برای ابراز احساسات خود کاملاً مؤثر باشد. حتی مشاوره غیرحضوری به مراجعه کننده این امکان را می دهدکه سوابق چت های متنی، صوتی و ویدئویی خود را نگه دارد و روند ارزیابی و پیشرفت مراحل درمانی خود را بررسی کند.

مشاوران، درمانگران و روانشناسان از ابزارهای مختلفی برای ارائه خدمات استفاده می کنند، که عبارتند از:

ایمیل
پیام متنی
گفتگوی متنی همزمان(آنی)
تماس اینترنتی (مشاوره آنلاین صوتی)
ویدئو کنفرانس (مشاوره آنلاین ویدئویی)

تفاوت مشاوره روانشناسی آنلاین با مشاوره حضوری

تقریبا همه ما در مورد مشاوره های حضوری و سنتی روانشناسی شنیده ایم: مشاور یا روانشناس را در مرکز مشاوره ملاقات می کنید، رو به روی او روی صندلی می نشینید تا جلسه مشاوره در زمان اختصاص داده شده تمام شود.

میلیون ها نفر از این روش مشاوره استفاده کرده اند. بسیاری از مراجعان از نشستن در محیطی آرام، رو در روی مشاور/روانشناس حرفه ای و دلسوز احساس راحتی و آرامش کرده اند.

شاید از خودتان می پرسید چقدر از این آرامش و راحتی در مشاوره روانشناسی آنلاین قابل اجراست؟

باید بدانید که اغلب مراکز ارائه دهنده خدمات مشاوره آنلاین از جمله آرامش روان، تنها از مشاوران، روانشناسان، روانپزشکان و درمانگران حرفه ای، باسابقه و مجاز کشور استفاده می کنند.

شما فرصت حرف زدن با متخصصی را دارید که به شما اهمیت می دهد. باعث احساس راحتی و آرامش در شما می شود و دانش و تجربه اش را درست به اندازه مشاور روانشناس حضوری در اختیارتان قرار می دهد.

همین که شما در منزل و اتاق شخصی خود می توانید با مشاور صحبت کنید. حس آرامش بیشتری در شما به وجود آورده و سبب می شود با سهولت بیشتری از مشکلات خود صحبت کنید.

برای داشتن یک جلسه مشاوره مفید با روانشناس آنلاین چه مواردی را رعایت کنیم

برای داشتن یک جلسه مشاوره روانشناسی آنلاین مفید، لازم است که از اینترنت پر سرعت برخوردار باشید.
زمانی را برای جلسه خود انتخاب کنید که در آرامش هستید و چیزی ذهن شما را مشغول نکرده است.
در طول مشاوره، تلفنتان را از دسترس خارج کنید(تلفن همراه و تلفن ثابت منزل).
در صورت حضور اطرافیان، از آنها بخواهید در طول مدت مشاوره شما را تنها بگذارند تا بتوانید با آرامش صحبت کنید.
برای ثبت راهکارهای ارائه شده توسط مشاور در طول جلسه، کاغذ و خودکار به همراه داشته باشید.

جهت مشاوره آنلاین از طریق سایت arameshravan.com و یا از طریق شماره تماس ۰۲۱۴۴۲۴۴۹۱۶ و ۰۲۱۴۴۲۹۷۶۷۰ تماس حاصل فرمایید.

author-avatar

درباره admin

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *