-

مشاوره اختلاف زن و شوهر

مشاوره اختلاف زن و شوهر

اختلاف زن و شوهر یکی از طبیعی ترین اتفاقاتی است که ممکن است در طول یک ازدواج اتفاق بیفتد. هر قدر که شما و همسرتان با همدیگر تفاهم داشته باشید و همدیگر را دوست داشته باشید، ممکن است با همدیگر اختلاف پیدا کنید. اما نکته ای که باید بدانید این است. که اختلاف داشتن و جر و بحث حتما به این معنا نیست که ازدواج تان از اول اشتباه بوده است. و دیگر نمی توانید با هم زندگی کنید. در چنین شرایطی مشاوره اختلاف زن و شوهر و مسائل مربوط به آن مطرح می شود.

ندای____آرامش

نکته بسیار مهم در مشاوره اختلاف زن و شوهر این است که زن و مرد چگونه با این موضوع برخورد می کنند. حفظ آرامش و منطقی بودن مهم ترین نکته در برخورد با این موضوع است. همین اصل مهم، مهم ترین نکته ای است که در مشاوره اختلاف زن و شوهر به آن پرداخته می شود.

اختلاف زن و شوهر بر سر خانواده همسر

از گذشته‌ها اختلاف با خانواده همسر مشکل خیلی از زوج‌های جوان بوده است. وقتی ازدواج می‌کنید ناچارید که با خانواده همسر خود ارتباط بگیرید. و این ارتباط گاهی می‌تواند برای شما مشکلاتی ایجاد کند. هر اندازه که زن و مرد ازلحاظ اجتماعی و فرهنگی شبیه به هم باشند اما بازهم اختلافاتی وجود دارند.

بنابراین، طبیعی است که گاهی به خاطر همین تفاوت‌ها دچار اختلاف با خانواده همسر شوید. زمانی باید این مسئله را جدی بگیرید و برای آن به دنبال راهکار باشید. که این اختلافات وارد زندگی شخصی شما با همسرتان شوند و زندگی شما را از حالت عادی خارج کنند.

علت اختلافات زن و شوهر بر سر بچه ها

یکی دیگر از دلایل مهم دعوا و اختلاف زن و شوهر کودکان هستند. در این مواقع اگر زوج صاحب فرزند نباشند درباره تصمیم‌گیری برای بچه دار شدن با همسر اختلاف پیدا می‌کنند. اما اگر فرزند داشته باشند درباره چگونگی پرورش و تربیت فرزند دچار اختلاف می‌شوند.

دلایل اصلی اختلاف بین زن و شوهر درباره موضوع بچه ها پیرامون این مسئله است. چه کسی مسئول آموزش نظم به کودکان و تربیت آنها است. علت دیگر اختلاف زن و شوهر بعد از بچه دار شدن تعیین این‌که چه کسی در امور کودکان تصمیم‌گیرنده نهایی است می‌باشد: موضوعاتی مانند گردش بردن کودکان، کمک به آن‌ها در انجام تکالیف مدرسه و مداخله در وظایف روزانه و تربیت فرزندان.

بااین‌حال، اگر شما از آن دسته زوج‌هایی هستید که درباره تربیت کودکان با همسر خود اختلاف دارید. این مسئله همیشه چیز بدی نیست. در مصاحبه‌ای که توسط محققان روانشناسی پیرامون شش موضوعی که زوج‌ها باید بر سر آن با همسر خود به بحث و گفتگو بپردازند نشان می‌دهد. اگر زوج شدیداً درگیر موضوع چگونگی تربیت کودکان هستند و درباره مسائلی از قبیل مانند اوقات فراغت، اسباب‌بازی کودک، ساعت‌های رفت‌وآمد، مدل مو، انتخاب لباس فرزندان با همسر خود دعوا و اختلاف دارند هیچ مشکلی نیست. همه به این معناست که زوج خود را وقف هدف یکسانی که همان تربیت کودک است کرده‌اند.

راه حل مناسب جهت رفع اختلافات زناشویی

عوامل مختلفی در موفقیت رابطه زناشویی موثرند که برخی از آن ها مانند کنار گذاشتن تلفن همراه هنگام صحبت کردن با همسر، بهره مندی از تفریحات مشترک و استفاده مداوم از واژه هایی مثل “لطفاً” و “متشکرم بسیار ساده و تاثیرگذار هستند.

یکی دیگر از عوامل موفقیت جهت رفع اختلافات زناشویی که از پیچیدگی های بیشتری برخوردارند. آگاهی از روحیات همسر است که مستلزم آزمون و خطا و در نظر گرفتن شرایط و عوامل مختلف می باشد.

راه حل مناسب دیگر جهت رفع اختلافات زناشویی این است که زن و شوهر باید جر و بحث های “امروز” را فراموش کرده و بر روی “آینده” متمرکز شوند. تا ذهنشان منحرف شده و فرصتی برای آشتی کردن با یکدیگر بیابند.

در چنین شرایطی زوجین می توانند با همفکری و تصویرسازی رویدادهای آتی اختلافات را کاهش داده و احساسات فعلی شان را تا حد زیادی کنترل کنند و از بروز اختلافات متداول پیشگیری نمایند.

درمان اختلال ترس در خواب

 

author-avatar

درباره admin

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *