-, مقالات

مشاوره روابط دوستی دختر و پسر

مشاوره روابط دوستی دختر و پسر

مشاوره روابط دوستی دختر و پسر در کلینیک روانشناسی ندای آرامش روان توسط بهترین و باتجربه ترین متخصصین ما انجام می شود.

هر انسانی ذاتا به جنس مخالف کشش دارد. درواقع همین عامل است که باعث بقا و ادامه نسل بشر بوده است. زمانی که فرد با دیگران تعامل دارد، هورمونی در مغزش آزاد می‌شود که با بیشتر شدن این تعاملات و روابط، میزان آن هم بیشتر می‌شود. در واقع هم دختران و هم پسران چه از نظر روانی چه از نظر جسمی به هم کشش دارند. این موضوع درصورتی که تحت کنترل قرار نگیرد، می‌تواند دوستی و روابط دخترو پسر را تحت تاثیر قرار دهد. برای جلوگیری از این وضعیت باید با شناخت و آگاهی و حتی با حمایت و پشتیبانی مشاوره دوستی دختر و پسر رابطه را پیش برد.

ندای____آرامش

از طرفی در جامعه امروزه ایران آمار ازدواج به دلایل زیادی کاهش یافته و افراد کمتر به ازدواج تمایل نشان می‌دهند. کمتر شدن ازدواج، در مقابل به بیشتر شدن روابط دوستی بی‌سرانجام و بی‌هدف منجر می‌شود. حتی بعضی از پسران با قول و قرارهای پوچ و بی‌سرانجام سعی در فریب دادن دختران و برقراری رابطه با آن‌ها را دارند. درحالی که هدفی برای ادامه زندگی با او ندارند. همچنین دختران نیز ممکن است. با هدف قرار دادن نیاز جنسی پسران، در پی منافع خودشان با آن‌ها وارد رابطه شده و به‌نوعی به آن‌ها ضررهای مالی یا عاطفی وارد کنند.

به همین دلیل دختران و پسران باید بدانند که بعضی از وعده‌های پیش از ازدواج صرفا صادقانه و درست نیستند. و سرانجامی ندارند. آن‌ها باید با احتیاط وارد رابطه شده و حتی‌الامکان با مشاوره دوستی دختر و پسر صحبت کنند. اعتماد سریع و بی‌پایه و اساس خیلی زود به افراد صدمه زده و آن‌ها را از روند زندگی عادی‌شان دور می‌کند.

چرا انسان به دوست نیاز دارد

انسان موجودی اجتماعی است و ساختار وجودی او به گونه است. که داشتن یک زندگی متعادل همراه با معاشرت های دوستانه و انس با دیگران یکی از اساسی ترین نیازهای اوست. هیچ انسانی با بریدن رشته روابط دوستانه و گوشه گیری و منزوی شدن احساس آرامش نمی کند و آن را نمی طلبد. زیرا میل به معاشرت و تماس با هم نوع،از اعماق وجود او برمی خیزد و یکی از جلوه های زندگی اجتماعی او به شمار می رود.

به همان اندازه که انسان از وجود روابط دوستانه متعادل با دیگران لذت می برد. از تنهایی و بی یاور بودن بیزار است و از اینکه هیچ قلبی در این دنیا برای او نتپد می هراسد.

البته واضح است که هر معاشرتی تماما نتایج مثبت را به دنبال ندارد. و روابطی وجود دارد که با آثار منفی که به جا میگذارد. ضرر های جبران ناپذیری را به انسان تحمیل میکند و نتایج مخربی را به دنبال دارد. که در این موارد بهتر است به مشاوره رابطه دوستی دختر و پسر مراجعه کرد. به دلیل تداوم ارتباط و تعامل، امکان دارد. ویژگی های رفتاری و شخصیتی هر طرف بر دیگری اثر بگذارد.

اگر یک فرد دارای ویژگی مثبتی باشد میتواند آن را در وجود دوستش خلق کند یا پرورش دهد. از طرفی هم ممکن است که عادات و رفتار های ناپسند دوستان به یکدیگر منتقل شود و زندگی آن ها را تحت تاثیر قرار دهد. این روابط هنگامی بسیار اثر گذارتر میشوند که جوانان سعی می کنند با جنس مخالف خود ارتباط دوستانه و عاطفی برقرار کنند.

گاهی پسرانی که با شما وارد رابطه می‌شوند، واقعا صادق نیستند. و یا آن‌طور که به نظر می‌رسد با قصد و هدف ازدواج وارد رابطه با شما نشده‌اند. در ادامه قصد داریم نشانه‌های پسری که قصد ازدواج با شما را ندارد، را مطرح کنیم. این نکات معمولا گزیده‌ای از نظریات مشاوره دوستی دختر و پسر و محققان فعال در این زمینه می‌باشد.

مزایای روابط دوستی دختر و پسر

تمام انسان ها در ذات خود موجودات اجتماعی هستند. به همین علت و به دلیل حضور در بستر اجتماع، نیاز به تمرین در زمینه مهارت های اجتماعی دارند.

در روابط دوستی دختر با پسر و پسر با دختر، شناخت فرد از جنس مخالف بیشتر می شود. و فرد متوجه می شود که جنس مخالف به چه چیزهایی توجه بیشتری دارد. چطور فکر می کند. چه مواردی برای او اهمیت بیشتری دارد. و بسیاری از تفاوت های دیگر بین جنس دختر و پسر را متوجه می شود.

همچنین در رابطه دختر و پسر، خود آگاهی خود شخص و شناخت او از خودش نیز بیشتر می شود و متوجه می شود. که به طور کلی، از یک رابطه دوستی یا روابط عاطفی چه چیزی می خواهد و چه چیز را نمی تواند در رابطه با جنس مخالف تحمل کند.

معایب روابط دوستی دختر و پسر

بدبینی به جنس مخالف
در روابط دختر و پسر که به نتیجه خاصی نمی رسد و در برخی موارد از یکدیگر ضربه های عاطفی، روحی یا جسمی می خورند. فرد ضربه دیده نسبت به همه افراد جنس مخالف بدبین می شود. و برقراری یک رابطه سالم در آینده برای او مشکل خواهد شد.

ازدواج اجباری
در بسیاری از موارد، دختر و پسر فقط به قصد دوستی با هم ارتباط برقرار می کنند. اما وقتی به هر نحو این رابطه بر ملا می شود و خانواده ها از این رابطه دوستی مطلع می شوند. سعی می کنند آن ها را مجبور به ازدواج کنند درحالی که شاید این ازدواج خواست دختر یا پسر نباشد.

انتخاب های عجولانه

بسیاری از دختران و پسران، از ترس تنها ماندن یا به خاطر این که از بقیه دوستان خود کم نیاورند. به صورت عجولانه وارد روابط عاطفی می شوند و در بسیاری از موارد، فرد اشتباهی را انتخاب می کنند. زیرا در این انتخاب دقت و حوصله کافی به خرج نداده اند.

تغییر طرف مقابل
در برخی دوستی ها، فرد سعی می کند طرف مقابل خودش را آن طور که خودش می خواهد تغییر دهد. و در صورتی که موفق به این کار نشوند با ناکامی مواجه می شود. و در صورتی که موفق شود نیز، انتظار متقابل و کاهش اعتماد به نفس را به همراه خواهد آورد.

تمام کردن دوستی

در شرایطی که دختر و پسر زمان بسیار طولانی با هم دوست بوده اند و به هم وابسته شده اند. جدا شدن از یکدیگر می تواند بیش از حد تصور مشکل باشد. برخی دختر ها یا پسر ها به خاطر اینکه این سختی را متحمل نشوند. به رابطه ای که به صلاح آن ها نیست ادامه می دهند و در این مسیر صدمات زیادی به آن ها وارد می شود.

درمان اختلال ترس در خواب

author-avatar

درباره admin

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *