-

مشاوره روابط زناشویی

مشاوره روابط زناشویی – مشاوره مشکلات زناشویی

مشاوره روابط زناشویی یکی از مواردی که بسیار پر دغدغه بوده و همواره افراد در آن با مشکلات و دغدغه های متعددی مواجه می شوند. را می توان مسائل زناشویی و روابط زناشویی دانست. روابط زناشویی در واقع به تمامی فعل و انفعالاتی گفته می شود. که در بین مرد به عنوان زن و شوهر اتفاق می افتد و صرفاً نمی‌توان آن را روابط جنسی دانست. در ادامه به برخی از مشکلات زناشویی اشاره می کنیم:

برخی از مشکلات زناشویی
دعوای زن و شوهر :
به طور قطع یکی از مشکلات زناشویی را می توان دعوای زن و مرد تلقی کرد زیرا تداوم و تکرار دعوا میان زن و شوهر موجب تزلزل رابطه زناشویی آن ها می شود. در مشاوره مشکلات زناشویی مشاور با ارائه راهکارهای منطقی این دید را به زن و شوهر می دهد. تا بتوانند از عواملی که می توان با رعایت آن ها از ایجاد دعوا و مشاجره بینشان جلوگیری کرد.

عدم ابراز احساسات میان زوجین :

هر کدام از زن و مرد متناسب با جنسیتشان نیاز به ابراز احساسات و تایید از جنس مخالفش را دارد. به طور مثال زن ها تمایل دارند تا دوست داشته بشوند. و به طور مداوم به آن ها محبت شود و این انتظار را دارند تا همسرشان این تمایل آن ها را در نظر داشته باشد. و همینطور مردان تمایل دارند تا غرورشان حفظ شود و به طور مداوم کارهایشان تایید شود. و این انتظار را از همسر خود دارند تا به این مسئله توجه کند.

مشاوره روابط زناشویی

حال اگر هریک از زوجین به اینگونه احساسات پاسخ درستی ندهد ممکن است در دراز مدت پیامدهای خوبی به دنبال نداشته باشد. مشاوره مشکلات جنسی به زن و شوهر این امکان را می دهد تا با کسب آگاهی در زمینه احساسات و عواطف هر یک از زن و مرد به طور صحیح به این نیازها در همسر خود پاسخ دهند.

بنابراین از مطالب بالا نتیجه می گیریم یکی دیگر از مشکلات زناشویی عدم ابراز احساسات میان زن و شوهر می باشد. که این مسئله ممکن است پایه های زندگی مشترک آن ها را دچار تزلزل کند.

نارضایتی زن یا مرد یا هردوی آنها از رابطه جنسی :

یکی دیگر از مشکلات زناشویی نارضایتی جنسی هریک از زن و شوهر می باشد. به این صورت که از داشتن رابطه جنسی لذت لازمه را نمی برند و چه بسا رابطه جنسی موجب آزار و اذیت زن یا مرد یا هردوی آن ها می شود.

داشتن یک رابطه جنسی درست و صحیح و رعایت نکات و اصول این رابطه می تواند رضایت زن و شوهر را در رابطه جنسی جلب کند. عوامل مختلفی در طول زندگی ممکن است موجب سر شدن زن و مرد و نارضایتی در رابطه جنسی شود. برخی از این عوامل ممکن است موقتی باشند. مانند تغییرات هورمونی در طول ماه و یا فشارهای عصبی که باعث سرد شدن روابط جنسی می‌شود. معمولا با گذشت زمان و اندکی صبر این دوره می‌گذرد و زن و شوهر می‌توانند مانند گذشته از رابطه خود لذت ببرند.

اما گاهی این مشکلات طولانی تر از حد انتظار می‌شوند. در این شرایط ما به شما پیشنهاد میکنیم تا از کمک یک مشاور در این زمینه بهره ببرید و مشکلات زناشویی خود را با او در میان بگذارید.

مشکلات اخلاقی و خلقی بین همسران:

یکی دیگر از مشکلات مهم و اساسی که همواره در مشاوره روابط زناشویی از سوی زنان یا مردان مطرح می‌شود. مشکلات اخلاقی و رفتاری یکی از طرفین و یا هر دوی آنهاست مشکلاتی مانند:

  • بدگمانی بدبینی بیش از حد و یا حتی خوش بینی بیش از حد
  • عدم اجتماعی بودن
  • خجالتی بودن و انزوا و عصبانیت و بد اخلاقی
author-avatar

درباره admin

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *