-

مشاوره کنترل استرس

مشاوره کنترل استرس – مشاوره استرس آنلاین و تلفنی

مشاوره کنترل استرس، تصور مردم از دنیای ماشینی امروزه که با سرعتی بی وقفه در حال پیشرفت است. این است که تکنولوژی و زندگی مدرن آسایش و آرامش را به همراه خواهد داشت که باعث می شود فشار روانی کم شده و از استرس و اضطراب شدید شما کاسته شود اما واقعیت چیز دیگری است همین دنیای مدرن پر از تنش و اضطراب است و شما ممکن است اگر توانایی مدیریت احساسات و عواطف و رفتارتان را نداشته باشید.

ندای____آرامش

بسیار آسیب ببینید پس می توان نتیجه گرفت در پس پیشرفت ها، علم وآگاهی هم باید وجود داشته باشد تا بتوانید از ابزارها دنیای پیچیده به نحوه احسن لذت ببرید. و در شرایط سخت تکنیک های غلبه بر دلشوره و استرس را فراگرفته و به کار ببرید. در ادامه شما را به شناختی از دنیای استرس و اضطراب، نگرانی می رسانیم. و در کنار آن با مشاوره فردی و گروهی برای درمان استرس در کلینیک آرامش روان همراه شما خواهیم بود.

نشانه های استرس چیست؟

ما منشأ استرس را می دانیم چیست به طور مثال در سخنرانی، امتحان، شروع کار جدید باعث می شود شما دچار استرس شوید. که استرس می تواند همراه با تعریق، خشکی دهان، تپش قلب، لرزش صدا، لرزش دست و پا نیز باشد. بی شک استرس بر روی تمرکز و توجه شما بی تاثیر نیست و باعث میشود توانایی و تسلط شما در موقعیت موجود کاهش پیدا کند ولی اضطراب منشأ واضحی ندارد

انواع استرس 

به صورت کلی می توان استرس را به دو دسته استرس حاد و مزمن تقسیم کرد:

استرس حاد: می توان گفت شایع ترین نوع استرس است.ممکن است هر لحظه اتفاقی ناگهانی شما را دچار استرس کند. توجه داشته باشید مدت زمان استرس حاد کوتاه است و همیشه باید اتفاقی موجب به وجود آمدن آن بشود.

استرس مزمن: یا کرونیک ترشح هورمون کورتیزول را بالا می‌برد و عملکرد مغز شما را تحت تاثیر قرار می دهد. استرس مزمن نه تنها ساختار مغزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بلکه می تواند تا تغییر ساختاری در سطح DNA نیز پیش روی کند. استرس مزمن شما را در معرض بسیاری از اختلالات خلقی و روانی قرار می دهد. این نوع استرس حتی می‌تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده و شما را در برابر هر نوع بیماری از سرماخوردگی تا سرطان آسیب‌پذیر می کند.

استرس چیست و پیامدهای آن کدام است

استرس به خودی خود یک واکنش طبیعی است. ولی اگر مدیریت نشود و از حد مفید و سازنده خود خارج شود، زندگی را دچار مشکل می کند. برای مثال می تواند سبب به وجود آمدن مشکلات روحی و انواع اختلالات اضطرابی در فرد شود. همچنین ممکن است عوارض جسمی و بیماری های روان تنی مانند سردرد عصبی، ناراحتی معده و دستگاه گوارش از قبیل زخم معده و اختلالات خواب را در پی تجربه استرس مزمن به وجود بیایند.

استرس‌های شدید به طور کلی سیستم ایمنی بدن را ضعیف و فرد را در برابر بیماری‌های جسمی و روانی آسیب‌پذیر می‌کند. اگر استرس آنقدر شدید شود که تمام عملکردهای زندگی فرد را تحت تاثیر خود قرار دهد ممکن است برای درمان به دارو نیز احتیاج باشد.

برای مدیریت استرس و پیشگیری از همه این مشکلات می‌توان از مشاوران روانشناس کمک گرفت. مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی آماده است تا با خدمات مشاوره تلفنی و حضوری خود پاسخگوی تمامی سوالات شما در مورد نحوه کنترل استرس و کاهش اضطراب باشد.

مرکز کلینیک آرامش روان به صورت آنلاین و تلفنی آماده پاسخگویی در زمینه استرس به شما عزیزان میباشد.

author-avatar

درباره admin

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *