-

کنترل خشم و عصبانیت

کنترل خشم و عصبانیت

کنترل خشم و عصبانیت همیشه مسئله ای حساس بوده است که بسیاری از انسان ها در طول زندگی قادر به انجام آن نیستند. اما باید بگوییم خشم و عصبانیت را به راحتی و با ساده ترین تکنیک ها می توان کنترل نمود. می تواند با انجام چند کار ساده، خشم را از خود دور کرده و به آرامش رسید. 

ندای____آرامش

تکنیک های رایگان کنترل خشم و عصبانیت

همه انسان ها بر روی کره زمین، بسته به دلایل مختلفی ممکن است با حس عصبانیت مواجه شوند. نمی توانیم بگوییم در این دنیا هیچ انسانی هرگز عصبانیت و خشم را احساس نکرده است. برخی به دلیل مشکلاتی که در محیط کار با ان مواجه می شوند. برخی دیگر به دلیل مشکلات خانوادگی و … با این حس مواجه می شوند.

اما باید بگوییم این حس قابل کنترل است. و به راحتی می توان آن را برطرف کرد. کنترل خشم می تواند انسان را پیش از انجام کار، یا حرفی که ممکن است برای او پشیمانی به همراه داشته باشد، بازدارد. با فراگیری راهکارهایی که به کنترل خشم کمک می کند. استراتژی ویژه ای را در زمان عصبانیت در نظر داشته باشید و به کار ببرید.

هیچ انسانی نمی تواند پرخاشگری، عصبانیت گاه و بی گاه، خشم، و طغیان رفتاری شخص دیگری را تحمل کند. پس برای آنکه در نگاه دیگران فردی خشمگین و عصبی دیده نشوید، روش های کنترل عصبانیت را فرا گیرد.

آیا عصبانیت هیجان بدی است 

هیجان خوب و بد وجود ندارد بر این اساس بعضی از هیجان ها خوشایندند و برخی نا خوشایند، ولی بد با نا خوشایند فرق دارد. به جای آن که هیجانات را خوب یا بد بدانید، بهتر است آن را به سازنده و مفید که جوابگوی شرایط و غیر سازنده و بی فایده صرفا در جهت اجرای برنامه خود تقسیم کنید.

عصبایت از حالت های طبیعی انسان می باشد و فوایدی را به همراه دارد. زیرا که به عنوان ابزار هشدار عمل می کند . عصبانیت به فرد می گوید که یک جای کار ایراد دارد و باید به چیزی در درون و در رابطه با طرف مقابل توجه شود. عصبانیتی که بر سر دیگران ریخته شود تقریبا همیشه مضر خواهد بود. زیرا هدف از چنین عصبانیتی کنترل کردن ، برنده شدن و انتقام است. و از طرف دیگر عصبانیتی که محترمانه و در جهت حل مشکلی ابراز شود و یا در جهت حفاظت باشد. سازنده و مفید خواهد بود. دکتر مشاور در مرکز روانشناسی ندای آرامش روان به افراد کمک می کند. تا عصبانیت مضر را حذف کند و یا آن را کم کند که هم به نفع خود فرد و هم اطرافیانش خواهد بود.

چرا بعضی از افراد نسبت به دیگران بیشتر عصبانی میشوند

به گفته ی جری دفنبچر، روانشناس متخصص در زمینه ی کنترل خشم، واقعا بعضی از افراد نسبت به دیگران «جوشی» تر هستند. این افراد به آسانی خشمگین می شوند و شدت عصبانیت آنها نسبت به دیگران بیشتر است. همچنین بعضی دیگر عصبانیت خود را بلند و واضح نشان نمی دهند اما مدام بدخلق و عبوس هستند. افراد جوشی همیشه فحش نمی دهند یا وسایل را پرت نمی کنند. بلکه گاهی منزوی می شوند، قهر می کنند یا دچار بیماری جسمی می شوند.

به گفته ی متخصصان روانشناسی و روانپزشکی آستانه ی تحمل این افراد نسبت به سرخوردگی پایین است یعنی احساس می کنند. نباید در معرض سرخوردگی، ناراحتی یا آزار قرار بگیرند. نمی توانند شرایط را به راحتی بپذیرند و به خصوص اگر شرایط غیر منصفانه به نظر برسد. مثلا به خاطر یک اشتباه کوچک مورد توبیخ قرار بگیرند، از کوره در میروند..

هدف عصبانیت چیست 

همانطور که گفتیم مبنای عصبانیت باور ها می باشد و عصبانیت هدمند است و به فرد کمک می کند. تابه خواسته هایش برسد و بر سختی ها و مشکلات غلبه کند. زمانی که افراد نسبت به راه های کنترل عصبانیت و هدف از عصبانیت آگاهی یابند نقش مهمی در بهتر شدن انتخاب ها و مدیریت عصبانیت خواهند داشت. روانشناس خوب مرکز روانشناسی به افرادی که در کنترل هیجانات خود به ویژه کنترل عصبانیت با مشکل مواجه هستند کمک بزرگی خواهد کرد. و زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی او را بهبود خواهد بخشید. احساساتی که اغلب با عصبانیت همراه هستند عبارت اند از، احساس گناه، خستگی، ناکامی، ناامیدی، فشار ، استرس، ناتوانی، رنجش، طرد شدن و … می باشد.

همانطور که گفته شد در جامعه امروزی به دلیل وجود فشار های روانی و تاثیر آن بر سلامتی، میزان انرژی، روابط و هیجان ها دیده می شود افراد با استفاده از دکتر روانشناس خوب در مرکز مشاوره ندای آرامش روان می توانند راه های کنترل عصبانیت و راه های کنترل خشم را یاد بگیرند و شاهد تاثیر مثبت آن در همه بخش های زندگی خود باشند. جهت رزرو وقت مشاوره روانشناسی کنترل عصبانیت می توانید با کلینیک ندای آرامش روان از طریق تماس تلفنی ارتباط برقرار نمایید.

 

درمان اختلال ترس در خواب

 

 

.

author-avatar

درباره admin

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *