-, مقالات

کنترل نیاز جنسی پیش از ازدواج

کنترل نیاز جنسی پیش از ازدواج

کنترل نیاز جنسی پیش از ازدواج و یا شهوت قبل از ازدواج یکی از مسائل و مشکلات مهمی است دختران و پسران مجرد با آن درگیر هستند و نمی‌دانند که چه کاری درست است که انجام دهند.

قبل از ازدواج متاسفانه برخی از افراد درگیر روابط اشتباه می‌شوند. و از این طریق نیاز جنسی‌شان را برآورده می‌کنند یا به اشتباه به خودارضایی روی می‌آورند. این دو امر بسیار مخرب است و نباید انجام شود. در این مقاله قصد داریم ابتدا توضیح دهیم که عوارض خودارضایی و برقرار کردن رابطه جنسی در دوران دوستی کدام‌اند. و سپس به این موضوع می‌پردازیم که پیش از ازدواج چگونه می‌توانید نیاز جنسی‌تان را کنترل و مدیریت کنید.

ندای____آرامش

چرا نباید در دوران دوستی، رابطه جنسی برقرار کرد

متاسفانه در جامعه کنونی، برخی از افراد در دوران دوستی، قبل از کسب کردن شناخت کافی از یکدیگر و قبل از جدی و رسمی شدن رابطه، رابطه جنسی برقرار می‌کنند. این کار، پیامدها و عواقب زیادی دارد که بیشتر افراد با در نظر نگرفتن این عواقب، این کار را انجام می‌دهند. و بعد از بهم خوردن رابطه عاطفی، سخت آسیب می‌بینند. در ادامه به چند آسیب و پیامد برقراری رابطه جنسی در دوران دوستی اشاره می‌کنیم:

سرد یا منصرف شدن مرد از ازدواج

به دلیل اینکه خانم در رابطه عاطفی و جنسی، همه توانایی‌ها و سیاست‌های خود را نشان می‌دهد. و بعد از رابطه جنسی و کسب لذت، به شدت وابسته می‌شود. طرف مقابل دیگر دلیلی برای ازدواج و رفتن به زیر بار مسئولیت‌های زندگی مشترک نمی‌بیند چون در دوران دوستی و آشنایی تقریبا همه چیز را تجربه می‌کند. به همین دلیل، از ازدواج و رسمی کردن رابطه منصرف یا سرد می‌شود.

از بین رفتن باکرگی خانم

شاید برخی از افراد معتقد باشند که باکرگی مهم نیست. اما در جامعه هنوز هم هستند افرادی که این موضوع برایشان بسیار مهم است. و اصلا نمی‌خواهند با افرادی که باکره نیستند و قبلا رابطه جنسی داشته‌اند، وارد رابطه شوند. بنابراین اگر خانم در رابطه جنسی باکرگی‌اش را از دست بدهد و بعدا وارد رابطه عاطفی دیگری شود. شاید آن مرد اگر بداند که خانم باکره نیست. نخواهد رابطه را ادامه بدهد.

برخی از خانم‌ها به اشتباه به طرف مقابل نمی‌گویند که قبلا رابطه جنسی داشته‌اند. تا آن فرد رابطه را تمام نکند، اما بعد از ازدواج که شخص متوجه این موضوع می‌شود. از اینکه خانم به او دروغ گفته است و او را فریب داده است به شدت عصبانی و سرد می‌شود. بنابراین اگر این اتفاق برایتان افتاده است، بهتر از صادقانه این موضوع را با شریک عاطفی‌تان در میان بگذارید، تا اینکه روزی دروغ‌تان آشکار شود.

ابتلا به بیماری‌های مقاربتی

افرادی که در دوران دوستی قبل از ازدواج با هم رابطه جنسی برقرار می‌کنند. نمی‌دانند که طرف مقابل‌شان آیا بیماری مقاربتی یا پوستی دارد یا خیر؟ چون هیچ آزمایشی انجام نمی‌شود. از آنجایی که بسیاری از بیماری‌ها مثل ایدز را نمی‌توان از روی ظاهر افراد تشخیص داد. شخص ممکن است با برقراری رابطه با این فرد، این بیماری‌های مقاربتی یا پوستی را بگیرد.

ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی و نقش خانواده‌ها

با سخت‌تر شدن ازدواج یکی از دغدغه‌هایی که برای خانواده‌ها ایجاد می‌شود این است که چطور فرزندانشان را از انحراف دور نگه دارند. شاید اصلی‌ترین پاسخی که بتوان به این سؤال داد این است که سعی کنید شرایط را برای ازدواج فرزندانتان آماده کنید. و از زمانی که آن‌ها مراحل نوجوانی و بلوغ را پشت سر می‌گذارند. به لحاظ مالی برای این موضوع برنامه‌ریزی داشته باشید. اما در کنار این موضوع توجه داشته باشید که هرگز فرزندتان را به ازدواج اجبار نکنید. این مسئله که به‌ویژه در ارتباط با دختران مصداق پیدا می‌کند گاهی باعث انتخاب‌های اشتباه و شتاب‌زده‌ای می‌شود که می‌تواند آینده فرد را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار دهد.

روش های کنترل غریزه جنسی قبل از ازدواج

هر فرد با رسیدن به بلوغ جسمی، نیازهای جنسی نیز پیدا می کند. روش حلال و درست برای ارضای نیازهای جنسی، ازدواج است. متاسفانه بنا به شرایط فرهنگی و اقتصادی، ازدواج بسیاری از جوانان عقب می افتد. اما برای کنترل غریزه جنسی تا زمان ازدواج باید چه تدبیری اتخاذ کرد؟
در این مقاله از سایت همسرتایم، راهکارهایی را به شما برای کنترل غریزه جنسی قبل از ازدواج پیشنهاد می کنیم:
اگر به هر دلیل، ازدواجتان عقب افتاد، باید تمهیداتی برای کنترل غریزه جنسی انجام دهید. عفت پیشه کردن که در قرآن نیز به آن اشاره شده است. به معنای عوامل تحریک جنسی “sexual desire” را کم کردن می باشد.

برخی از مهمترین تمهیدات عبارتند از :

– روزه درمانی برای کنترل غریزه جنسی است. که توسط معصومین نیز به آن اشاره شده است.
– جلوگیری از تماس با نامحرم
– تماشا نکردن فیلمها و تصاویر تحریک آمیز
– استفاده نکردن از برخی غذاها مثل سرخ کردنی ها
– عدم استفاده از شامپوها و عطرهایی که بعضا تحریک کننده ی جنسی است.
– توجه به نوع پوشش زیرا لباس انسان هر چه گشادتر باشد و اندام را فشرده نکند. غریزه جنسی کم تر تحریک می شود. لباس های تنگ هم فردی را که لباس را پوشیده و هم کسی را که نگاه می کند، تحریک می کند. این مطلب در دختر و پسر مشترک است.
– مشغول شدن به یک فعالیت خاص که ذهنتان را متمرکز کند. اگر وقت آزاد زیادی داشته باشید ناخودآگاه به غریزه جنسی بیش از پیش فکر می کنید. پس نگذارید زمان های آزادتان به هدر برود.
– تنهایی برای جوانانی که ازدواجشان دیر شده است، خوب نیست. باید وارد فعالیت های گروهی شوید؛ البته نه با کسانی که منفی نگر هستند.
– داشتن روابط عاطفی با پدر و مادر و اعضای خانواده

اگرچه ما در این مطلب روش هایی را برای کنترل غریزه جنسی پیش از ازدواج معرفی کردیم. اما بهتر است که شرایط برای ازدواج جوانان فراهم شود تا نیاز جنسی آن ها، به درستی پاسخ داده شود. 

درمان اختلال ترس در خواب

author-avatar

درباره admin

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *