-

تاثیر اختلال زناشویی بر کودکان

تاثیر اختلال زناشویی بر کودکان

تحقیقات نشان داده است که اختلال زناشویی منجر به پیامدهای منفی سلامتی برای کودکان و نوجوانان می‌شود.

در بررسی‌ها نشان داده شده است که درگیری یا انحلال زناشویی با افزایش صدمات و بیماری‌های غیرعمدی و تعداد بیشتری از علائم سلامت جسمی ضعیف همراه است.

در این بررسی همچنین مشخص شد که کودکانی که در خانه‌های آن‌ها درگیری زیاد گزارش شده است درد، مشکلات سیستم گردش خون و مشکلات بهداشت روانی را از خود نشان داده‌اند.

در مقابل، تحقیقات دیگر نشان داده‌اند که طلاق والدین، به عنوان بخشی از رویدادهای شناخته شده به عنوان “حوادث از دست دادن و خشونت”، هیچ ارتباطی با افسردگی در بزرگسالی نداشته است.
یافته‌های متناقض و نتایج نامتناسب بالقوه برای تأثیر اختلال زناشویی بر سلامت کودکان نشان می‌دهد که تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

تا به امروز، بیشتر تحقیقات بر تأثیر اختلال زناشویی بر سلامت جسمی یا رفتارهای بیرونی مانند اختلال کمبود توجه / بیش فعالی یا اختلال مخالف متمرکز شده است.

مشاوره اختلافات زناشویی در صادقیه – مشاوره اختلافات زناشویی در تهران

مراقبان معمولاً به دلیل رفتارهای مختل کننده همراه، اختلالات بیرونی را مشکل‌تر می‌کنند. با این حال، اختلالات درونی مانند افسردگی و اضطراب نیز در کودکان تشخیص داده می‌شود.
شیوع اختلال افسردگی اساسی و اختلالات اضطرابی در کودکان و نوجوانان به ترتیب از 0.6 تا 3٪ و از 2.2 تا 9.5٪ به دست می‌آید.
مطالعات قبلی نشان داده است که وضعیت زناشویی والدین با اختلالات درونی کودکان در ارتباط است.
یکی از جامع‌ترین مطالعات در مورد تأثیر وضعیت تأهل والدین بر مشکلات رفتاری نشان داد که کودکان هنگام زندگی با والدین کمتر در معرض افسردگی بودند تا یک والد مجرد.
با این حال، این مطالعه همچنین نشان داد که زندگی با هر دو والدین بیولوژیکی در هنگام بروز درگیری، منجر به پیامدهای روحی بدتری برای کودکان نسبت به زندگی با والدین مجرد می‌شود.

بسیاری از مطالعات به سابقه خانوادگی اختلالات درونی به عنوان قویترین پیش‌بینی کننده بیماری روانی بعدی در کودکان اشاره می‌کنند، اما شواهدی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد وقایع استرس زا در زندگی می‌تواند به عنوان واسطه تاریخچه خانواده برای شدت علائم افسردگی در کودکان پیش دبستانی ایفا کند.

تحقیقات قبلی مکانیسم احتمالی این رابطه را مشخص کرده است، نشان می‌دهد که هر والدینی نقش بی‌نظیری در رشد بهزیستی روانشناختی کودک دارد.

هنگامی که یکی از والدین در زندگی کودک مشارکت کمتری دارد، روی رشد طبیعی سلامت روانی آن کودک ممکن است تأثیر منفی بگذارد.

بنابراین، مطالعه حاضر با هدف بررسی رابطه بین اختلالات زناشویی والدین و اختلالات درونی کودک در طی یک دوره 5 ساله انجام شده‌است.

مرکز مشاوره اختلافات زناشویی

آدرس: تهران، فلکه دوم صادقیه، ابتدای خیابان ستارخان، بلوار شهدای صادقیه شمالی، نبش کوچه مرودشت، پلاک ۴، واحد ۷
تلفن نوبت دهی و رزور ۴۴۲۴۴۹۱۶-۰۲۱
تلفن نوبت دهی و رزور ۴۴۲۹۷۶۷۰-۰۲۱
اگر به مشاوره تلفنی نیاز دارید می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز از طریق تلفن همراه خود با این شماره تماس بگیرید
۰۲۱-۷۴۴۷-۱۲۳۴
همچنین برای شارژ حساب کاربری خود برای استفاده از خدمات روانشناختی کد
۲۵#*۵۰۰* را شماره گیری نمایید

کلینیک مشاوره خانواده

در کلینیک ندای آرامش روان امیر پیرایش دکترای روانشناسی زوج و پیش از ازدواج و بیش از ۲۰۰ متخصص دیگر مشغول به فعالیت می‌باشند.

author-avatar

درباره admin

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *