-

ترس از قضاوت دیگران

ترس از قضاوت دیگران مسئله‌ای است که ممکن است افراد زیادی درگیر آن باشد. اگر با راه‌های ذکر شده در زیر مشکل شما برطرف نشد می‌توانید به کلینیک ندای آرامش روان مراجعه کنید تا مشاوران ما به شما در این زمینه کمک کنند.

4 راه برای جلوگیری از نگرانی درباره آنچه دیگران درباره شما فکر می‌کنند.

اگر می‌بینید که از خودتان بودن جلوگیری می‌کنید، وقت تغییر است.

مردم تمام تلاش خود را می‌کنند تا از احتمال قضاوت منفی توسط دیگران جلوگیری کنند. معمولا همه افراد از قضاوت دیگران پرهیز می‌کنند. آن‌ها در کلاس یا جلسات کاری صحبت نمی‌کنند. این افراد خواسته‌ها و نیازهای خود را مطرح نمی‌کنند زیرا از قضاوت دیگران می‌ترسند.

انسان‌ها همیشه درمورد دیگران قضاوت می‌کنند – خوب / بد یا دوست دارند / دوست ندارند.

به جای اینکه با گفتن چیزی در مورد خصوصیات خودتان از این مسئله جلوگیری کنید و تلاش بیهوده کنید تا افراد زندگی خود را تشکیل دهید تا آن‌ها در مورد شما قضاوت نکنند، می‌توانید در عوض این روند را پیش بگیرید و خود را تغییر دهید.

در اینجا چهار روش برای جلوگیری از ترس از قضاوت دیگران وجود دارد:

1. هیچ چیز برای همیشه دوام ندارد. واقعیت این است که مغز انسان دارای ذخیره داده محدود است. اگرچه ممکن است قضاوت کنیم، اما آن‌ها به اندازه کافی قابل توجه نیستند که بتوانند جاودانه در ذهن باقی بمانند. بنابراین وقتی کسی در مورد شما قضاوتی می‌کند، این احتمال وجود دارد که لحظاتی یا چند روز بعد، این قضاوت از یاد او برود. ما درک خود را از مردم ایجاد می‌کنیم، نه بر اساس اشتباهات جزئی یا عقب نشینی‌هایی که مشاهده می‌کنیم، بلکه با ایجاد یک طرح و برنامه بر اساس چیزهای بزرگی که آن‌ها انجام می‌دهند و می‌گویند و الگوهای نحوه تعامل آن‌ها با ما و احساس ما به مرور باعث می‌شود.

کلینیک مشاوره فردی در صادقیه – مرکز مشاوره افسردگی در صادقیه

2. قضاوت اجتناب ناپذیر است. تلاش برای کنترل قضاوت دیگران را متوقف کنید. این تقاضای دیگران شده است که دیگران در مورد ما قضاوت نکنند. به جملات معروف مانند “بدون قضاوت” و “این یک منطقه بدون قضاوت است” فکر کنید. هیچ یک از این‌ها واقعاً کمک نمی‌کند: شما نمی‌توانید نظر دیگران را کنترل کنید. شاید آن‌ها قضاوت خود را ابراز نکنند، اما این بدان معنا نیست که آن‌ها می‌توانند روند فیزیولوژیکی مغز را متوقف کنند.
در عوض، سعی کنید زمینه آنچه را که احساس می‌کنید توضیح دهید تا کسانی که در حال قضاوت کردن هستند شما را درک کنند.

3. بگذارید شما را قضاوت کنند! فقط اجازه دهید قضاوت‌ها وجود داشته باشد، در یک رابطه صمیمی می‌تواند قضاوت آزاد باشد. به هر حال به جای اینکه جلوی آسیب پذیر بودن خود را بگیرید یا چیزهای منفی اما مهمی راجع به خود به اشتراک بگذارید، این کار را انجام دهید.

هنگامی که ترس را شناسایی کردید، سعی کنید به خود اطمینان دهید یا راهی پیدا کنید که در صورت بروز ترس بتوانید آن را کنترل کنید. به خود یادآوری کنید که روابط نزدیک و صمیمی هنگامی که افراد در معرض قضاوت قرار می‌گیرند تعمیق می‌یابد. اگر این گشودگی اتفاق نیفتد، لزوماً به این معنی نیست که شما اشتباهی مرتکب شده‌اید، اما ممکن است به این معنی باشد که شخصی که برای با او ارتباط برقرار می‌کنید، توانایی یک رابطه صمیمی احساسی را ندارد.

4. به قضاوت‌های خود توجه کنید. هیچ راهی بهتر از این نیست که کمتر به قضاوت دیگران اهمیت دهید و نسبت به خود و دیگران کمتر قضاوت کنید. البته قضاوت اجتناب ناپذیر است، اما زبانی را که در ذهن خود درباره افراد و اتفاقات زندگی خود به کار می برید تماشا کنید.

author-avatar

درباره admin

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *