-

رابطه خارج از ازدواج

رابطه خارج از ازدواج

بر طبق نتایج اعلام شده از یک تحقیق، حدود 25 درصد افراد شاغل اعلام و اعتراف به وجود رابطه عاشقانه محیط کارشان داده‌اند و مشخص شده است که این رابطه در زمانی شکل گرفته است که افراد در زندگی متاهلی هستند.

روابط عاشقانه در محیط کاری چطور آغاز می‌شود؟

بررسی شده است که به طور متوسط مدت زمانی هر فرد شاغل در محل کارش صرف می‌کند در مقایسه با وقتی در خانه صرف می‌کند بسیار بیشتر است!

طبیعتاً افراد وقت زیادی را در طول روز با هم می‌گذرانند و یکدیگر را می‌شناسند و رابطه دوستانه برقرار می‌کنند پس طبیعی است که حتی مشکلات شخصی و خانوادگی و حتی بیان علاقه‌مندی‌های فردی و سلیقه‌ای و حتی غیبت کردن از افراد دیگر و حتی شوخی کردن را نیز با همکاران خود میان بگذارد.

نتیجه این وضعیت می‌تواند به برقراری پیوند‌ها و روابط عاطفی با همکاران باشد که حتی در مواردی شدت این علاقه نسبت به حس عاشقانه‌ی فرد به همسر خود نیز فراتر می‌رود یک رابطه خارج از ازدواج شکل می‌گیرد.

چه چیزی باعث می‌شود که فرد به سمت روابط خارج از ازدواج در محل کارش سوق یابد؟

این امکان وجود دارد که در یک فرد، فکر به وجود یک رابطه خاص با فرد دیگر باعث ایجاد احساسات هیجان انگیز شود به طوری که فرد احساس کند که حس “دوباره زنده شدن ” در او به وجود آمده است .

بنابراین اگرمشکلاتی در محیط خانه و همسر وی وجود داشته باشد ازجمله مشکلات مالی، مشکلات اختلاف سلیقه با اعضای خانواده یا عدم تفاهم با همسر و … به طوری که فرد را از زندگی و محیط منزل ناراضی کند ممکن است که باعث شود که برخی از افراد به این فکر کنند که وجود رابطه خارج از ازدواج، راهیست برای ایجاد تغییرات روحی و فرار از فشارهای زندگی.

آیا نشانه‌های مشترکی وجود دارد که یک فرد در محیظ کارخود با همکارش ارتباط برقرار می‌کند؟

شناختن نشانه‌ها کار راحتی نیست! چون نشانه‌های زیاد و متفاوتی وجود دارند.

به طور کلی بیشتر روابط و معاشرت بی‌گناه کاری می‌تواند شامل: ناهار خوردن با همکار، ارسال پیام کوتاه یا ارسال نامه الکترونیکی به خارج از محل کار باشد.
تنها زمانی‌که این روند بیشتر از حد نرمال شود؛ می‌تواند منجر به شروع رابطه‌ای خارج از عرف کاری شود.

دقت کنید که مخفی کردن متن، ایمیل و مسیج، یا برقراری جلسات مخفیانه کاری با یک همکار ممکن است برای شخص باعث ایجاد هیجانات شود.

این فرد با مخفی کاری و بی گناه بودن جلوه دادن خود، وجدان خود را توجیه می‌کند به این بهانه که چون هیچ اتفاق فیزیکی بین او و همکارش اتفاق نیفتاده است اما در واقعیت اهمیت او به آن حس هیجان، فاصله بین او و هسرش درخانه را مرتبا افزایش می‌دهد.

آیا می‌توان از برقراری روابط خارج از ازدواج درمحیط کار جلوگیری کرد؟

اولین و موثرترین گام این است که متعهد بودن به همسرتان را بر خود یادآوری کنید و سعی در به اتمام رساندن رابطه خارج از ازدواجتان کنید.

سپس دومین گام این است که که با همسرتان در مورد احساساتتان و آن چیزهایی که در روابط کاری شما درمحیط کارتان می‌گذرد حرف بزنید.
گاهی این صحبت کردن می تواند باعث بحث و دعوا شود.

درنتیجه بهتر است که برای این صحبت‌ها از قبل برنامه ریزی کنید.

این گفتگو را در مکانی خنثی و در یک زمانبندی مشخص که تمرکزتان بهم نخورد انجام دهید.

از احساسات و نیازمندی هایتان و آنچه که نیازدارید به آن‌ها توجه شود به همسرتان بگویید تا او با علم بر آنها درصدد رفع نیازتان برآید و با هم راه کارهایی برای ایجاد هیجانات مجدد در زندگیتان ایجاد کنید.

حتی اگر لازم می‌دانید به یک مشاور و یک زوج درمانگر متبحر مراجعه کنید و از او راهنمایی بگیرید.

این می تواند به شما و همسرتان کمک کند تا روابط‌تان منسجم تر و عاطفی‌تر شود در نتیجه می‌تواند روی تمایلات شما مبنی بر احساس نیاز به برقراری روابط خارج از ازدواج اثر مثبت گذاشته و از آن جلوگیری کند.

author-avatar

درباره admin

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *