-

روانشناسی انرژی چیست؟

روانشناسی انرژی چیست؟ | انرژی درمانی چیست؟

روانشناسی انرژی روشی نسبتاً جدید در درمان است که رویکردهای شرقی ذهن و بدن را با ایده های روانشناسی و روان درمانی غربی ترکیب می کند.

قانون نيروی حيات و قانون خود بهبودی از اصول انرژی درمانی هستند. بنابراين انرژی درمانی چيزی جز استفاده از قانون‌هاي شفاي طبيعی نمی باشند. گاهاً ممكن است بعضی افراد يا حتی سازمانها با انرژی درمانی مخالفت كنند و يا آنرا رد كنند. انرژی درمانی چيزی نيست كه بشود آن را رد كرد به خاطر همين كسانيكه آن را رد می كنند. يا اطلاعی ندارند يا اينكه به صلاحشان است انرژی درماني را رد كنند. به هر حال انرژی درمانی در ميان دوستان و مخالفان راه خود را پيدا كرده است.

روانشناسی انرژی یک روش نسبتا جدید درمان است که رویکردهای شرقی به ذهن و بدن را با رویکرد روانشناسی غربی و ایده های رواندرمانی ترکیب می کند. پزشکان روان درمانی انرژی ادعا می کنند که با بهره گیری از نکات طب سوزنی در هنگام فکر کردن در مورد رویداد ایجاد اضطراب می تواند اضطراب و ترس را درمان کند. اگر چه این درمان هنوز هم بحث برانگیز است. تحقیقات مداوم نشان می دهد که درمان قطعی است.

درمان اختلال ترس در خواب

روانشناسی انرژی چگونه کار می کند؟

درمان به طور مشابه با سایر روش های روان درمانی با ایجاد اعتماد و برقراری رابطه بین درمانگر و بیمار شروع می شود. درمانگر با شناسایی یک ماشه خاص ، که یک فکر ، تصویر یا حافظه است و احساسات ناراحت کننده یا اضطراب زا در بیمار ایجاد می کند، شروع می کند و سپس از بیمار می خواهد که میزان تحریک کننده آن را در مقیاس 0 تا 10 ارزیابی کند ، در حالی که مورد 10 بالاترین پریشانی است..

فرآیند درمان روانشناسی انرژی

فرآیند درمانی این روش همانند سایر روش های روان درمانی شروع می شود. و درمانگر و درمانجو به یکدیگر اعتماد پیدا می کنند. و به توافق می رسند و مشکلات موجود را از بین می برند.

درمانگر با معرفی یک محرک خاص شروع می کند که عبارت از یک تفکر، تصویر یا حافظه ای می باشد که منجر به آشفتگی و ایجاد احساس اضطراب می شود. و از درمانجو می خواهد که میزان ناراحتی تحریک شده را در یک مقیاس صفر تا ۱۰ امتیازبندی کند. به نحوی که ۱۰ نشان دهنده بالاترین اضطراب ممکن می باشد

در این تکنیک درمانی، مغز انتظار می کشد. که یک واکنش عاطفی ناخوشایند سطح بالا در واکنش به محرک ایجاد شود، ولی این مورد بدین دلیل نمی باشد که اکیوپوینت ها “به صورت موقت منجر به غیر فعال شدن واکنش کناری می شوند.

author-avatar

درباره admin

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *