-

برخورد با خیانت همسر

برخورد با خیانت همسر

برخورد با خیانت همسر: بیشتر زوجین متاهل خیانت را امری می‌دانند که هرگز برای آن‌ها اتفاق نخواهد افتاد. به نظر می‌رسد موضوعی است که فقط مختص افراد مشهور و شخصیت‌های عمومی است. متأسفانه اینطور نیست.

حدود 25 درصد از ازدواج‌ها با خیانت روبرو هستند، در حالی که فقط درگیر امور عاطفی می‌شوند، تعداد آن‌ها افزایش می‌یابد.
بنابراین، چگونه با خیانت باید کنار آمد؟ چطور بعد از خیانت رابطه خود را ادامه می‌دهید؟ چگونه رابطه خود را با همسرتان بهبود می‌بخشید؟
یک اتفاق ناگوار بدون درد پیش ‌نمی‌آورد. برای بازسازی اعتماد شکسته شده توسط یک اتفاق، زمان و تعهد لازم است.

قبل از هر واکنشی، کمی وقت بگذارید

شوک، عصبانیت و غم و اندوه واکنش‌های رایج در مورد خیانت همسر است. کار روی این احساسات به زمان و تلاش نیاز دارد و مهم است که به خودتان فضا بدهید تا تمام افکار و احساسات خود را منسجم کنید. سعی کنید آنچه را که می‌گویید در ذهن خود تکرار کنید تا خود را بیش از اینکه پرخاشگرانه معرفی کنید – نزدیک شدن با عصبانیت به شریکتان منجر به تصمیم‌گیری عجولانه می‌شود. ابزارهای تنظیم عاطفی مانند ذهن آگاهی، خودتنظیمی و تنفس هفت ثانیه را تمرین کنید.

جدایی کامل

ماجرا باید تمام شود. جدایی کامل از طرف مقابل تنها راه پایان دادن به یک رابطه است. مهم است که همسر درگیر ماجرا صریح و صادق باشد و به دیگری بگوید که هنوز به ازدواج خود پایبند هستند. فاصله گرفتن شدید از یک عاشق می‌تواند یک کار بسیار دشوار باشد، زیرا آن‌ها نوعی نیاز یا خواسته را برآورده می‌کنند. باید به آنها گفت که تمام شده و دیگر جایی برای بحث باقی نگذارید. بدون جدایی کامل، بهبودی سالم زناشویی غیرممکن است.

قبول مسئولیت

همسر خیانتکار باید اتفاقات رخ داده را بپذیرد و مسئولیت کامل را به عهده بگیرد. آنها باید کاملاً صادق باشند، و به هر یک از سوالات یکدیگر پاسخ دهند. این امر منجر به مکالمه درباره آنچه اشتباه شده و آنچه باید تغییر کند می‌شود. با این حال، بهترین کار این است که همسر خیانتکار از ارائه جزئیات خاص در مورد خیانت خود خودداری کند، زیرا این امر اغلب به جای ترمیم منجر به احساسات آزاردهنده می‌شود. فقط آنقدر که جزئیات لازم برای همسرتان برای درک آنچه اتفاق افتاده است، فاش کنید. اعتماد یک شبه بر نمی‌گردد، اما پذیرش مسئولیت نقطه شروع خوبی است.

مشاوره خیانت – مشاوره خیانت در تهران

تعهد از طریق تغییرات

تعهد به برقراری مجدد ازدواج، همسر خیانتکار نیاز به رفتارهای جدید دارد. حیاتی‌ترین تغییر اطمینان مداوم است. شما باید مرتباً به همسرتان اطمینان خاطر در مورد تعهد خود نسبت به آن‌ها بدهید و سپس این تعهد را با اقداماتی که انجام می‌دهید پیگیری کنید. این مهم است که به همسرتان اجازه دهید شما را ارزیابی کند: به او اجازه دسترسی کامل به ایمیل، تلفن و هر چیز دیگری را که ممکن است در حین رابطه خصوصی خود را حفظ کرده باشید، دهید. این شیوه‌ها به بازسازی اعتماد شکسته کمک می‌کند.

نیازها را شناسایی و به اشتراک بگذارید

هر کس نیازهای عاطفی اساسی دارد که وقتی برآورده می‌شود بالاترین سطح خوشبختی و شادی را برای او به همراه دارد. وقتی آنها برآورده نمی‌شوند، احساس ناامیدی و ناراحتی ایجاد می‌شود. اینجا جایی است که ممکن است افراد بی وفا به جای برقراری این نیازها به همسرشان، برای تأمین این نیازها خیانت کنند. هر دو همسر باید نیازهای خود را با یکدیگر در میان بگذارند و برای رفع آن‌ها با هم تلاش کنند. یک روش با اثربخشی اثبات شده گوش دادن است. این استراتژی ارتباطی به شما کمک می‌کند تا نیازهای یکدیگر و نحوه تأمین آن‌ها را بهتر درک کنید.

برای بهبودی وقت بگذارید

روزهای اولیه پس از اطلاع از این اتفاق اغلب فوق العاده دردناک است. یافتن راه بهبود و بهبودی کامل نیاز به تعهد کامل هر دو شریک دارد. زمان مشخصی برای حل و فصل ازدواج وجود ندارد، اما اکثر زوجین از این ماجرا جان سالم به در می‌برند و در واقع قوی‌تر و متعهدتر نسبت به یکدیگر ظاهر می‌شوند. زمان به تنهایی ازدواج را برقرار نمی‌کند – تلاش مداوم هر دو همسر است که حاصل این بهبودی است.

برخورد با خیانت همسر موضوعی بود که در این مقاله به آن پرداخته شده است. با مراجعه به کلینیک ندای آرامش روان می‌توانید مشکل خود را مطرح کنید. 

author-avatar

درباره admin

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *