-

دزدی در کودکان

دزدی در کودکان ، از مواردی است که شاید شما به آن برخورد کرده باشید.

اگر فرزندتان به شما دروغ می‌گوید یا دزدی می‌کند چه باید کرد

از خیلی از پدر و مادرهایی می شنویم که نگران هستند فرزندشان دروغ بگویند و از آنها و دوستانشان سرقت کنند.
کنترل و درک این مسئله در کودکان خردسال آسان‌تر است، اما تا زمانی که فرزندان شما به نوجوانانی می رسند، انتظار دارید که آنها بهتر درک کنند. دلایل سرقت آنها می تواند خواستن آخرین بازی یا موبایل باشد، و نداشتن توانایی پس انداز کردن امکان دارد باعث این موضوع شود.

علت دزدی در کودکان

مناسب بودن در بین همسالان

فشار همسالان در پشت بسیاری از رفتارهایی است که در نوجوانان دیده می شود و داشتن جدیدترین موبایل، بازی رایانه ای یا لباس های جدید می تواند آنها را به استفاده از هر وسیله ای برای رسیدن به خواسته هایشان سوق دهد.

جلب توجه
حتی گاهی اوقات توجه منفی می‌تواند بهتر از بی توجهی به نظر برسد. وقتی متوجه می شوید پول شما کم است و توجهات به آنها جلب می شود – خواه خودشان این پول را داشته باشند یا دروغ بگویند – ممکن است عصبانیت اولین عکس العمل شما باشد.

رفتار مخاطره آمیز
این احتمال وجود دارد که نوجوان شما پول چیزی را بخواهد که نباید داشته باشد. الکل ، مواد مخدر و سیگار گران هستند، و آنها دقیقاً نمی توانند از شما پول بخواهند زیرا این امر سوالات ناخواسته و دشواری را ایجاد می کند، به علاوه دروغ برای پوشاندن آنچه که آنها برای دلیل اصلی پول نقد میخواهند میتواند تنها راه باشد.

چرا نوجوانان دروغ می گویند؟
برای محافظت از خود
ممکن است بخواهید پاسخی صادقانه در مورد اینکه آیا آنها با دوست پسر / دختر خود بیرون رفته اند بشنوید، اما اگر حقیقت را به شما بگویند ممکن است نگران واکنش شما باشند.
برای جلب توجه
دروغ گفتن در مورد احساس بیماری، یا اغراق در یک موفقیت در مدرسه، می تواند توجه بسیاری را به آنها جلب کند و این می تواند اعتماد به نفس آنها را افزایش دهد، حتی اگر این واقعی نباشد.
تا دچار مشکل نشوید
اگر نوجوان شما کاری را انجام داده است که می داند اشتباه است، ممکن است برای پوشاندن آن دروغ بگویند تا از عواقب اعمال خود جلوگیری کنند.

author-avatar

درباره admin

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *