-, آزمون روانشناسی, مقالات

چگونه چالش های ازدواج با اختلاف سنی زیاد را مدیریت کنیم؟

چگونه چالش های ازدواج با اختلاف سنی زیاد را مدیریت کنیم؟

اگر چه اکثرا این جمله رو شنیدیم که سن ازدواج فقط یه عدده و اهمیت زیادی نداره. اما در ازدواج هایی که زن و شوهر اختلاف سنی بالایی دارند، چالش های متعددی وجود داره.

البته این به معنا نیست که ازدواج با اختلاف سنی زیاد حتما

منتهی به طلاق و شکست میشه. بلکه به این معنیه که ثبات و دوام این روابط به تلاش بیشتری نیاز داره. اگه تصمیم دارین با فردی خیلی بزرگتر یا کوچکتر از خودتون ازدواج کنین،

باید خودتون رو برای چالش های بعد از ازدواج آماده کنین.

وقتی کسی درک اساسی و درستی از چالش های احتمالی مربوط به اختلاف سنی بالا در ازدواج داشته باشه، در حل کردن این مشکلات هم موفق تر عمل میکنه.

چالش های اختلاف سنی بالا در ازدواج

افرادی که با اختلاف سنی زیاد، ازدواج میکنند باید مجموعه ای از چالش های منحصر به فرد، مثل نگرانی های خانوادگی، مالی و… رو پشت سر بگذارن که…

ممکنه این چالش ها برای سایر زوجین وجود نداشته باشه. مدیریت این نگرانی ها غیر

ممکن نیست و فقط و فقط با تلاش مضاعف دو طرف، قابل حله. مثلا ما مواردی رو داریم که بسیاری از زوجین با اختلاف سنی 15 سال برای ازدواج تصمیم میگیرن

و زندگی موفقی هم دارن. به ویژه در مواردی که هر دو طرف دوست دارند موانع رو از سر راه بردارن.

1. نگرانی های خانوادگی

یکی از رایج ترین چالش ها در ازدواج با اختلاف سنی زیاد، عدم رضایت خانواده است. اگر چه ممکنه خیلی عاشق همدیگه باشین، اما ممکنه خانواده های شما این رابطه رو قبول نداشته باشن.

متاسفانه عدم حمایت خانواده مخصوصا برای اختلاف سنی 20 سال در ازدواج یا اختلاف سنی بیشتر، امری طبیعیه. یادتون باشه که تایید خانواده موضوع مهمیه. خانواده سیستم پشتیبانی شماست،

پس نظر آنها در انتخاب های شما در زندگی مهمه. شریک زندیگ شما یه انتخاب برای تموم عمرتونه و با خانواده شما ارتباط داره، به همین دلیل تایید خانواده در درجه اول اهمیته.

یادتون باشه که خانواده در بازی عشق و زندگی از شما باتجربه تر و پخته تر هستن. مخالفت های آنها فقط بخاطر نگرانی و عشقیه که به شما دارن.

از آنجایی که خانواده شما با همون دید عاشقانه ای که شما دارین، به موضوع نگاه نمیکنن، بهترین منتقد هستن.

برای کسب رضایت خانواده، ابتدا نگرانی هاشون رو گوش کنید. اگرچه ممکنه سخت باشه، اما تمام تلاشتون رو بکنید و با دقت گوش کنین.

به تموم سوالاتشون جواب بدین و از احساسات واقعیتون حرف بزنید. حتی اگه مثل هم فکر نمیکنید، این احساس رو به آنها دادین که نظرشون مهمه.

چالش‌ های ازدواج با پسر بی پول

2. موضوعات مالی

مسائل مالی از مهم ترین دلایل اختلافات زوجین در هر سنیه. در ازدواج با اختلاف سنی زیاد، موقعیت های مالی منحصر به فردی وجود داره، که در انواع دیگه ازدواج ها وجود نداره.

وقتیکه یکی از زوجها خیلی مسن تر از دیگری است، این احتمال وجود داره که ثبات مالی بهتری داشته باشه. اگر چه همیشه اینطور نیست.

اما در چنین روابطی بهتره مسائل مالی از همون ابتدا مشخص بشه و به توافق برسین که چه کسی مالک چه چیزیه. همچنین وقتی یکی از زوجین مسن تره، احتمال ابتلا به بیماری بیشتره

پس باید مسائل مالی مربوط به اون رو هم در نظر بگیرن.برای حل مسائل مالی، تنها صحبت کردن کافی نیست.

در عوض بهتره زوجین، یه برنامه ریزی درست برای آینده داشته باشن.

1. راه حل کسب رضایت خانواده برای ازدواج با تفاوت سنی زیاد چیست؟

برای کسب رضایت خانواده، ابتدا نگرانی هاشون رو گوش کنید. اگرچه ممکنه سخت باشه، اما تمام تلاشتون رو بکنید و با دقت گوش کنین. به تموم سوالاتشون جواب بدین و از احساسات واقعیتون حرف بزنید.

2. جبران شکافهای فکری بین زوجین با اختلاف سنی زیاد، چگونه است؟

با احتیاط قدم بردارین و خودتون رو به همسرتون نزدیک کنید. اولویت شما باید همسرتون باشه. همیشه یادتون باشه که چرا با وجود این اختلاف سنی، عاشق همسرتون شدید و نگذارید که عشقی که ادعا میکردید فروکش کنه.

3. چه چالش هایی برای بچه دار شدن زوجین با اختلاف سنی زیاد وجود داره؟

تعداد فرزندان، قدرت باروری زوجین، مسائل مالی و… همگی جز چالش های بچه دار شدن برای زوجین با اختلاف سنی 17 سال در ازدواج است.

خدمات مرکز مشاوره روانشناختی ندای آرامش روان

هدف مرکز مشاوره و روانشناختی ندای آرامش روان از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر

مقالات متخصصان مرکز مشاوره روانشناختی ندای آرامش روان را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره روانشناختی ندای آرامش روان خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تلفنی ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

 

کلینیک تخصصی روانشناسی و مشاوره ندای آرامش روان
با مدیریت دکتر امیر پیرایش
آدرس مراجعه حضوری مراجعان محترم جهت استفاده از خدمات روانشناسی
شعبه اول: فلکه دوم صادقیه، ابتدای ستارخان، بلوار شهدای صادقیه شمالی پلاک ۴، واحد ۷
شعبه دوم: سعادت آباد، بلوار فرحزادی، نبش گلستان دوم، طبقه ۶، واحد ۴۱
خدمات روانشناسی در شبکه های اجتماعی
اگر به اینستاگرام دسترسی دارید
Arameshravan_Clinic
اگر به تلگرام دسترسی دارید
Arameshravan_Clinic
اگر به واتساپ دسترسی دارید
۰۹۹۲۴۷۹۳۸۸۱
می توانید با ما از طرق بالا در ارتباط باشید
author-avatar

درباره admin

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *