مقالات

چگونه زندگی زناشویی شادی داشته باشیم

چگونه زندگی زناشویی شادی داشته باشیم

1- به همسرتان احترام بگذارید.

اگر می خواهید ازدواج سالمی داشته باشید، باید کاری کنید که همسرتان احساس کند با شما برابر است و در هر زمان که تصمیمی میگیرید احساسات او را در نظر بگیرید و از او نیز نظرخواهی کنید.

اگر با همسرتان جوری رفتار کنید که عقاید و نظرات او اصلا اهمیتی نداشته باشد مطمئن باشید در زندگی زناشویی خود دچار مشکل خواهید شد.

به رفتارتان نگاه کنید و اطمینان حاصل کنید که نظرات همسرتان را می بینید و آن ها را اجرا می کنید.

به صحبت های همسرتان جوری گوش کنید که او دقیقا احساس اهمیت صحبت هایش را متوجه شود.

سعی کنید همیشه با همسرتان مهربان باشید.

اگر با همسر خود بحث کردید حتما عذر خواهی کنید و این را بدانید شما نمی توانید هر طور که می خواهید با همسرتان رفتار کنید و احترامات اولیه و مهربان بودن برای یک زندگی زناشویی شاد، لازم و ضروری است.

به حریم خصوصی همسرتان احترام بگذارید. اگر انتظار دارید آنها احساس امنیت، احترام و آرامش کنند هیچ وقت تلفن همراه آنها را جستجو نکنید زیرا این کار نشان از بی اعتمادی بین زوجین است.

2- برای حفظ رابطه خود همین الان تلاش کنید

اگر به همسرتان اهمیت می دهید و می خواهید رابطه ای سالم و سازنده داشته باشید، باید اشتباهات گذشته خود را فراموش کنید و دائما شکست های همسرتان را یاد آوری نکنید.

در عوض، روی تقویت رفتار مثبت، لذت بردن از زمان حال و فکر کردن به آینده ای روشن که در انتظارش هستید، کارکنید.

 

اگر واقعا به همسرتان اهمیت می دهید، به احساسات او توجه میکنید و دائما شکست های گذشته را یاد آور نمیشوید تبریک می گویم شما در زندگی شادی قرار دارید. اگرچه همیشه رها کردن گذشته کار آسانی نیست، اما نباید آن را از روی کینه به زبان بیاورید و باعث رنج طرف مقابل شوید.

3- برای گوش دادن وقت بگذارید

گوش دادن به حرف هایش یکی از بهترین راه ها برای توجه به همسرتان است.

زمانی که همسرتان در مورد روز خود صحبت می کند، منتظر نمانید که صحبت هایش تمام شود. واقعا آن ها گوش دهید و نسبت به اتفاقات افتاده عکس العمل نشان دهید و برای آنچه که می گوید اهمیت قائل شوید.

هنگامی که درحال صحبت کردن هستید تلفن خود را کنار بگذارید و سعی کنید ارتباط چشمی برقرار کنید او را نگاه کنید و تمام توجه خود را به او بدهید.

البته همه ما ممکن گاهی حواسمان پرت شود اما ایرادی ندارد، این کار فقط نباید به تعداد دفعات زیاد انجام شود و می توانید هنگام حواس پرتی از او عذرخواهی کنید.

از همسرتان سوال بپرسید تا نشان دهید واقعا به او اهمیت می دهید گاهی اوقات، تنها چیزی که همسر شما بعد از یک روز سخت نیاز دارد این است که کسی به او گوش دهد.

چگونه زندگی زناشویی شادی داشته باشیم

4- اولویت را به همسرتان بدهید.

اگرچه لازم نیست زندگی خود را کاملا حول محور همسرتان بچرخانید اما باید به خاطر داشته باشید زمانی که شما و همسرتان تصمیم به ازدواج گرفتید میخواستید اولویت زندگی یک دیگر باشید.

مطمئن شوید به تصمیم اولیه زندگی یعنی اولویت داشتن همسر احترام میگذارید و تمام تصمیمات کوچک و بزرگ زندگی را با درنظر گرفتن همسرتان بگیرید.

مطمعن شوید بهترین تصمیمات را بگیرید که هم برای شما خوب باشد و هم برای همسری که با آن ازدواج کرده اید.

اگر خانواده یا دوستانتان با همسرتان سازگاری ندارند در مقابل همسرتان طرف خانواده یا دوستان را نگیرید حتی اگر همسرتان منطقی نباشد و در اشتباه باشد.

به همسرتان اهمیت می دهید و تمام محبت و حمایتی که او سزاوار آن است ارائه می دهید.

5- ارتباط قوی را حفظ کنید

اگر می خواهید زندگی زناشویی شادی داشته باشید ارتباط مهم ترین نکته است.

شما و همسرتان باید بتوانید با مهربانی و صبر به صحبت های یک دیگر گوش دهید و در مورد افکارتان باهم صحبت کنید به خصوص در مورد چیزهایی که نیاز دارد دو نفری در مورد آن ها توافق کنید.

انجام روزانه این کار به شدت با دوام زندگی و شاد بودن زندگی زناشویی ارتباط دارد و باعث اعتماد بیشتر بین زوجین میشود و شما زندگی زناشویی شاد تر و سالم تری را تجربه می کنید.

هرگز در هنگان عصبانیت چیزهایی را به عمد برای صدمه زدن به شریک زندگی خود نگویید.

ممکن است فراموش کردن کلمات ظالمانه که گفته اید برای همسرتان سخت باشد، درست است که شما منظوری نداشته اید اما همین موضوع باعث از دست رفتن شادی در زندگی زناشویی می شود. بازهم ممکن است در زندگی صحبت هایی گفته شود که باعث رنج طرف مقابل شود اما حتما بعد از گفتن این کلمات حتما عذرخواهی کنید.

برای برقراری ارتباط قوی، باید از افکار و حالات شریک زندگی خود حتی قبل از شروع ارتباط و صحبت کردن آگاه شوید.

شما باید بتوانید زبان بدن همسرتان بفهمید، باید متوجه شوید که چه زمانی همسر شما ناراحت است و چه زمانی خوشحال است.

6- اعتماد زناشویی را از بین نبرید

اگر همسرتان در بحث بسیار مهمی به شما اعتماد کرده نباید این اعتماد را با گزارش دادن آن به شخصی دیگر از بین ببرید.

اگر چیزی دردناک یا بسیار شخصی بود در حین مشاجره و دعوا از آن به عنوان مهمات و سلاح استفاده نکنید اگر این کار را کردید شما به همسرتان و رازی که با شما در میان گذاشته خیانت کرده اید.

بله این یک واقعیت است که شریک زندگی شما اطلاعات مهمی از زندگی شخصی خودش را با شما درمیان میگذارد سعی کنید همیشه از این اطلاعات حفاظت کنید و راز دار خوبی باشید.

باید فردی باشید که هسرتان بیش از هرکسی در دنیا به شما اعتماد داشته باشد کاری نکنید این اعتماد به خطر بیفتد. اگر اشتباهی مرتکب شدید حتما عذرخواهی کنید.

7 – با روحیات شریک زندگی خود هماهنگ باشید

اگر احساس میکنید شریک زندگی شما مشکلی دارد و احساس ناراحتی میکنی با او صحبت کنید او را در آغوش بگیرید و سعی کنید شخصی باشید که احساس ناراحتی را از او دور میکند. از او سوال کنید، بپرسید مشکل چیست؟ چرا ناراحتی؟ او را در هنگام ناراحتی وادار به صحبت کردن کنید زیرا در این زمان او بیش از هر شخص دیگری به شما نیاز دارد.

اگر واقعا شرایط صحبت کردن را ندارد لازم نیست پافشاری کنید فقط جوری باشید که متوجه توجه شما به خودش شود که وقتی آماده صحبت شد شما را آنجا احساس کند و بداند همیشه شما هستید که به حرف هایش گوش می دهید.

اگر در محیط اجتماعی دیگری مثل خانواده یا دوستانتان هستید و متوجه موضوع شدید در جمع مطرح نکنید و در خلوت از او در مورد مسئله ای باعث ناراحتیش شده سوال کنید او را کنار بکشید تا نشان دهید واقعا به او توجه می کنید.

 

چگونه زندگی زناشویی شادی داشته باشیم

روانشناس خوب در تهران
ازدواج چیزی فراتر از داشتن خانه و داشتن فرزند است. ازدواج به این معناست که کسی در کنار شما باشد که عمیقاً شما را دوست داشته حتی اگر شما را در بدترین حالتتان دیده باشد.
مشاوره پیش از ازدواج با یک روانشناس خوب در تهران می تواند به شما کمک کند تا درک عمیق تری از هدف ازدواج خود ایجاد کنید.
https://arameshravan.com/
درمانگر خوب در تهران
روانشناسان افرادی هستند که تحصیلات روانشناسی دارند و در زمینه درمان روان بدون دارو و با صحبت کردن فعالیت می‌کنند. روانشناسان می‌توانند در حوزه‌های مختلف روان درمانی فردی، خانواده، زوج، کودک و … فعالیت کنند. افراد زیادی
هستند که علم کافی ندارند.
https://arameshravan.com/
دکتر روانپزشک خوب در تهران
روانپزشکان به درمان اختلالاتی مانند انواع فوبیا ، اختلالات خلقی و به طور کلی اختلالات روانی می پردازند.دکتر روانپزشک تهران بیماران را با استفاده از روش ها و داروهای روان درمانی درمان می کنند.
در صورت داشتن علائم بیماری های اعصاب و روان باید به یک دکتر روانپزشک خوب در تهران مراجعه کرد.
اگر ساکن شهر تهران هستید و به دنبال دکتر روانپزشک خوب در تهران هستید پیشنهاد میکنیم با ما همراه باشید.
https://arameshravan.com/
ارتباط با ما
Call: 02144246886
Instagram:nedaye-aramesh-ravan
09924793881:eitaa
www.arameshravan.com
ندای آرامش روان

author-avatar

درباره admin

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *