مقالات

چگونه یک ازدواج موفق داشته باشیم؟

چگونه یک ازدواج موفق داشته باشیم؟

تعریف ازدواج و نقش تیپ شخصیتی در انتخاب همسر

ازدواج و زندگی زناشویی به انگلیسی Marriage یک قرارداد رسمی، شرعی، اجتماعی و حقوقی است. در زندگی مشترک دو فرد از نظر قانونی، اقتصادی و احساسی با هم متحد می‌شوند که در طول زندگی به تعهدات قانونی خود پایبند باشند. در کنار این تعریف و بررسی ابعاد قانونی، ازدواج برای بسیاری از افراد شادی زیادی به همراه دارد. اما در کنار آن با چالش‌هایی هم روبرو می‌شوند. نحوه مدیریت زندگی توسط زن و شوهر تعیین می‌کند که رابطه محکم باقی می‌ماند یا از بین می‌رود.

نکات قبل از ازدواج

بسیاری از افراد به دنبال این هستند که بدانند قبل از ازدواج به چه نکاتی باید توجه کرد؟ انتخاب همسر یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که فرد در زندگی می‌گیرد. البته این انتخاب هیچ تضمینی برای خوشبختی طولانی‌مدت نیست. علم روابط در مورد چگونگی تمایل شریک‌های موفق برای پیداکردن یکدیگر بینش‌هایی را ارائه می‌دهد. اما این‌که زندگی مشترک دوام بیاورد یا نه به ویژگی‌های خاص افراد و تصمیمات آن‌ها بستگی دارد.

برای دوام و آرامش در زندگی زناشویی، تنها عشق و رابطه جنسی کافی نیست. روان‌شناسان از ظریق مشاوره قبل از ازدواج از زوج‌ها می‌خواهند تا درباره ارزش‌ها و اولویت‌های یکدیگر اطلاعات کسب کنند. به‌عنوان‌مثال راز خوشبختی در زندگی زناشویی این است که باید در مورد نحوه تقسیم‌کار در خانه، برخورد با مسائل مالی و شغلی، آسیب‌های گذشته و تصورات سنتی در مورد نقش‌های جنسیتیتان گفتگو کنید.

آشنایی قبل از ازدواج

بسیاری از افراد هنگامی که تصمیم به ازدواج می‌گیرند، غرق برنامه‌ریزی‌های عروسی شده و از نکات مهم قبل از ازدواج غافل می‌شوند. روان‌شناسان به زوج‌های جوان پیشنهاد می‌کنند، قبل از ازدواج توصیه‌ها برای همسریابی و شروع یک زندگی مشترک پایدار و شاد را جدی بگیرند.

امروزه برخی از جوانان از طریق سایت ازدواج به دنبال همسریابی هستند. این افراد باید به آشنایی پیش از ازدواج دقت بیشتری داشته باشند و بلافاصله پس از آشنایی مقدمات ازدواج را آماده نکنند. در دوره آشنایی قبل از ازدواج در مورد این مسائل صحبت کنید:

۱. در مورد ارزش‌ هایتان با یکدیگر صحبت کنید

مهم است که با ارزش‌ها و اعتقادات فردی مانند دین، آداب‌ورسوم خانواده و عقیده سیاسی یکدیگر آشنا شوید و در مورد آن‌ها بحث کنید. ممکن است در مواردی با هم توافق نداشته باشید. اما باید به دیدگاه یکدیگر احترام بگذارید.

شناخت بهتر مردان و زنان در زندگی زناشویی

چگونه یک ازدواج موفق داشته باشیم؟

۲. در مورد مسائل مالی صحبت کنید

شما باید در مورد مسائل مالی با هم به توافق برسید. شاید در سن ۲۰ سالگی این مسائل برای شما مهم نباشد. اما باید در مورد آن بحث کنید تا در آینده ازدواج شما آسیب نبیند. مسائلی مانند نحوه تقسیم هزینه‌های زندگی، نحوه برنامه‌ریزی برای زندگی و کارکردن تا زمان بازنشستگی موضوعات مهمی است.

۳. در مورد فرزندان آینده‌ تان صحبت کنید

همانند مسائل مالی بحث در مورد فرزندان هم مهم است. آیا هر دو تمایل به بچه‌دار شدن دارید؟ چند بچه می‌خواهید؟ این موضوع را در نظر داشته باشید که داشتن فرزند یک تعهد بزرگ است. پس از بچه‌دار شدن باقی عمر شما از نظر شخصی، مالی و رابطه با همسرتان تغییر می‌کند. برخی از زوج‌ها با این تصور ازدواج می‌کنند که بعداً می‌توانند به نتیجه برسند یا نظر طرف مقابل را تغییر دهند.

آشنایی قبل از ازدواج چقدر مهم است؟
داشتن فرزند یک تعهد بزرگ است.

۴. با نزدیک‌ ترین افراد به او آشنا شوید

آشنایی با مهم‌ترین افراد زندگی شخص می‌تواند به شما در شناخت بیشتر او کمک کند. فرقی ندارد دوستان صمیمی او باشند یا اعضای خانواده. درهرصورت دید کلی از شخصیت اصلی طرف مقابل به شما می‌دهد. اگر امکان دیدار با آن‌ها وجود ندارد، از طریق فضای مجازی با آن‌ها آشنا شوید.

۵. زمان لازم برای آشنایی قبل از ازدواج چقدر است؟

برای آشنایی قبل از ازدواج چقدر زمان لازم است؟ یک سال؟ دو سال؟ آیا دلیلی برای صبر کردن وجود دارد؟ محققان بیش از ۳ هزار نفر در ایالات متحده آمریکا را مورد ارزیابی قرار دادند. در این آزمایش موارد مختلف مربوط به زندگی زناشویی و زندگی زناشویی مورد بررسی قرار گرفت.

در این آزمایش آمار طلاق در افرادی که حدود یک تا دو سال را به آشنایی اختصاص داده بودند، کمتر از افرادی بود که زیر یک سال باهم آشنا شده بودند. میزان کاهش طلاق در این گروه قابل‌توجه بود و حدود ۲۰% کاهش داشت. این نتایج نشان می‌دهد، برای آشنایی قبل از ازدواج حداقل یک سال زمان لازم است. البته این بازه‌های زمانی را نمی‌توان به همه افراد جامعه تعمیم داد. در شرایطی که زن و مرد در سن ۲۰ سالگی یکدیگر را ملاقات می‌کنند، با ملاقات در ۳۰ سالگی متفاوت است.

۶. اختلاف سنی در ازدواج بهتر است چقدر باشد؟ (سن ازدواج افراد موفق چقدر است؟)

در نظرسنجی‌ها مردان و زنان ترجیح می‌دهند، روابطی برقرار کنند که مردان ۲ تا ۳ سال از زن‌ها بزرگ‌تر هستند. اما برخلاف کلیشه‌ها، بسیاری از زوج‌ها با تفاوت سنی بیشتر از این هم در روابط خود موفق بوده‌اند. در ازدواج مسئله سن برای افراد متفاوت است. برخی افراد بر اساس عواملی غیر از سن، شریک زندگی خود را انتخاب می‌کنند.

چگونه یک ازدواج موفق داشته باشیم؟

روانشناس خوب در تهران
ازدواج چیزی فراتر از داشتن خانه و داشتن فرزند است. ازدواج به این معناست که کسی در کنار شما باشد که عمیقاً شما را دوست داشته حتی اگر شما را در بدترین حالتتان دیده باشد.
مشاوره پیش از ازدواج با یک روانشناس خوب در تهران می تواند به شما کمک کند تا درک عمیق تری از هدف ازدواج خود ایجاد کنید.
https://arameshravan.com/
درمانگر خوب در تهران
روانشناسان افرادی هستند که تحصیلات روانشناسی دارند و در زمینه درمان روان بدون دارو و با صحبت کردن فعالیت می‌کنند. روانشناسان می‌توانند در حوزه‌های مختلف روان درمانی فردی، خانواده، زوج، کودک و … فعالیت کنند. افراد زیادی
هستند که علم کافی ندارند.
https://arameshravan.com/
دکتر روانپزشک خوب در تهران
روانپزشکان به درمان اختلالاتی مانند انواع فوبیا ، اختلالات خلقی و به طور کلی اختلالات روانی می پردازند.دکتر روانپزشک تهران بیماران را با استفاده از روش ها و داروهای روان درمانی درمان می کنند.
در صورت داشتن علائم بیماری های اعصاب و روان باید به یک دکتر روانپزشک خوب در تهران مراجعه کرد.
اگر ساکن شهر تهران هستید و به دنبال دکتر روانپزشک خوب در تهران هستید پیشنهاد میکنیم با ما همراه باشید.
https://arameshravan.com/
ارتباط با ما
Call: 02144246886
Instagram:nedaye-aramesh-ravan
09924793881:eitaa
www.arameshravan.com
ندای آرامش روان
author-avatar

درباره admin

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *