-

مشاوره آنلاین با بهترین روانپزشک تهران

مشاوره آنلاین با بهترین روانپزشک تهران

مشاوره آنلاین با بهترین روانپزشک تهران را در کلینیک ندای آرامش روان تجربه کنید.

افراد زیادی وجود دارند که شاید همچنان تعریف دقیق روانپزشک یا تفاوت این حوزه تخصصی را با کار روانشناس نشناسند. این اتفاق گاهی باعث می‌شود که افراد مسیر درمانشان را به اشتباه طی کنند. و نتیجه‌ای را که از درمان خودشان انتظار دارند، دریافت نکنند. باید بدانید که هر دو رشته روانپزشکی و روانشناسی در حوزه سلامت روان فعالیت می‌کنند. و برای درمان بیماری‌ها و مشکلات مرتبط با روان به کار گرفته می‌شوند. در این میان روانپزشکی جایگاه ویژه خودش را دارد و به روش‌های گوناگونی مانند مشاوره روانپزشکی تلفنی آنلاین و یا مشاوره حضوری روانپزشکی انجام می‌گیرد.

ندای____آرامش

به چه کسی روانپزشک می‌گویند؟

تا به حال فکر کرده‌اید که چرا برخی از درمانگران با عنوان روانشناس و برخی دیگر با اسم روانپزشک شناخته می‌شوند؟ پیش از هر چیز باید تعریف دقیق و روشنی را از روانپزشک ارائه دهیم که به خوبی با این حوزه از درمان سلامت روان آشنا شوید. روانپزشک یا Psychiatrist، پزشکی است که تخصص خود را در زمینه سلامت روان دریافت کرده و به زبان ساده‌تر، در رشته روانپزشکی تخصصی دارد. روانپزشکی به عنوان شاخه‌ای از رشته پزشکی شناخته می‌شود که به مطالعه، تشخیص و درمان بیماری‌ها و اختلالات روانی می‌پردازد. فردی که به عنوان روانپزشک شناخته می‌شود. دکترای پزشکی دارد. و علاوه‌بر مشاوره با بیمار، به دارو درمانی هم اقدام می‌کند. روانپزشک علاوه‌بر مشاوره، علایم و نشانه‌های بالینی بیمار را هم بررسی می‌کند که معاینه بدنی، کار تصویربرداری عصبی مانند سی‌تی‌اسکن و … بخشی از آن است. شما می‌توانید با توجه به شرایط، موقعیت و تمایل خودتان، هم مشاوره روانپزشکی تلفنی آنلاین را انتخاب کنید. و هم به صورت حضوری به دکتر روانپزشک مراجعه کنید.

روانپزشک و روانشناس چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

روانشناس، درمانگری است که در رشته روانشناسی تحصیل کرده و پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد، اجازه تاسیس مطب یا کار در مراکز مشاوره و کلینیک‌های روانشناسی را دارد. رشته روانشناسی شاخه‌های مختلف و متنوعی دارد که هر کدام بر یک بخش از درمان تمرکز می‌کنند. روانشناسان کار خود را از طریق مشاوره و گفت‌وگو و جلسات متعدد روان درمانی انجام می‌دهند. و اجازه تجویز و مداخله دارویی را ندارد. در واقع باید گفت که درمان روانشناسی بدون دارو و با کمک گفت‌وگو یا تمرین‌های تخصصی که روانشناس آن را انجام می‌دهد، صورت می‌گیرد.

روانپزشک

در مقابل روانپزشکی شاخه‌ای از رشته پزشکی است. که افراد می‌توانند بعد از گذراندن دوره پزشکی عمومی، باید تخصص خود را در حوزه روانپزشکی دریافت کنند. به عبارت دیگر کسانی که دوره پزشکی عمومی را در دانشگاه می‌گذرانند.

برای دریافت تخصص خود می‌توانند یکی از رشته‌های پزشکی را دنبال کنند. افرادی که تخصص روانپزشکی را انتخاب می‌کنند. پس از گذراندن تحصیلات و دروس مرتبط با این رشته، به عنوان روانپزشک فارغ‌التحصیل می‌شوند.

روانپزشکان با نام متخصص اعصاب و روان هم شناخته می‌شوند. و بر جنبه‌های جسمی و فیزیولوژیک بیماران تاکید بیشتری دارند. به همین جهت برای درمان اختلالات و بیماری‌های حوزه روان، از دارو درمانی استفاده کرده و در صورت نیاز آزمایش‌های گوناگون را برای بیمار تجویز می‌کنند. که در روند تشخیص و درمان بیماری بسیار موثر است.

اگرچه دو حوزه روانشناسی و روانپزشکی شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند. اما هر کدام در بخشی از حوزه سلامت روان فعالیت می‌کنند و متفاوت از یکدیگرند.   

چه کسانی به روانپزشک مراجعه می‌کنند

بگذارید با یک تعریف ساده شروع کنیم. همه ما در زندگی با موقعیت‌های مختلفی روبه‌رو می‌شویم که به طور دائم بخشی از روان ما را به خودش درگیر می‌کند. غمگین بودن، عصبی شدن، احساس رنجش یا ناراحتی و … اتفاقاتی هستند. که در طول زندگی برای هر کسی رخ می‌دهند و بخشی از فرایند طبیعی زندگی به شمار می‌روند. تقریبا همه افراد در بزنگاه‌های مختلف نیاز به فرد متخصصی دارند. که بتوانند مشکلات مرتبط با روان خود را با او در میان بگذارند و در مسیر درستی از زندگی حرکت کنند. وجود یک مشاور بی‌طرف، و دلسوز و البته متخصص برای هر فردی لازم است. اما گاهی اتفاق می‌افتد که علائم غم، ناراحتی و یا دیگر احساسات مانند ترس‌ها و … به حد بالایی می‌رسند و بخش زیادی از زندگی افراد را مختل می‌کنند.

برای مثال خواب فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهند و یا او را برای برقراری ارتباط با دیگران دچار مشکلات جدی می‌کنند. این اتفاقات زنگ خطری است که اعلام می‌کند فرد به یک مشاوره موثر و در مواردی دارو درمانی نیاز دارد. گاهی اوقات مشکلات روانی و فشارهای ناشی از آن بر جسم بیمار هم تاثیرهای بدی می‌گذارد. و او را با مشکلات غیرقابل جبرانی روبه‌رو می‌کند.

پزشک متخصص اعصاب و روان

در این زمان فرد باید به پزشک متخصص اعصاب و روان یا همان روانپزشک مراجعه کند. به طور کلی می‌توان گفت افرادی که با مشکلات زیر روبه‌رو هستند. نیاز به مشاوره روانپزشکی یا مراجعه به کلینیک روانپزشکی آنلاین و حضوری آرامش روان دارند. 

افرادی که حال آن‌ها با درمان‌های عمومی بهبود نمی‌یابد و پزشک روند درمان را بی‌تاثیر می‌داند.

افرادی که به تشخیص روان درمانگر و روانشناس خود، علاوه‌ بر جلسات مشاوره  نیاز به مداخله دارویی هم دارند.

افرادی که برخلاف مصرف داروهای روان درمانی، بهبودی در روند درمان خود احساس نمی‌کند.

افرادی که رفتارهای عجیب، غیرعادی و اذیت‌کننده برای خود و دیگران دارند. یا در مواردی به خودشان یا افراد دیگر آسیب می‌زنند.

افرادی که به دلیل مشکلات و اختلالات روانی، بخشی از زندگی عادی آن‌ها و روند ارتباطشان با اطرافیان مختل شده است.

درمان اختلال ترس در خواب

چگونه بهترین روانپزشک آنلاین را پیدا کنیم؟

هر فردی در انتخاب‌های زندگی خود، در هر زمینه‌ای که باشد، به دنبال بهترین انتخاب است. برای یافتن بهترین روانپزشک آنلاین یا ارتباط آنلاین با دکتر روانپزشک خوب در تهران می‌توانید به چند روش عمل کنید:

جست‌ و جوی اینترنتی

امروزه به دلیل اهمیت یافتن حوزه سلامت روان و مراجعه‌های روان درمانی و روانپزشکی، کلینیک‌های روانشناسی و روانپزشکی زیادی در سطح کشور وجود دارند. که با یک جست‌وجوی اینترنتی می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. برای انتخاب بهترین رواپزشک آنلاین باید به اصالت سایت، سابقه و پیشینه کلینیک و پزشک متخصص و همچنین نظر مراجعانی که از مشاوره تلفنی آنلاین آن‌ها استفاده کرده‌اند، توجه کنید. با جست‌وجوی عباراتی مانند مشاوره رایگان با روانپزشک یا روانپزشک آنلاین تلگرام می‌توانید لیست روانپزشکانی را که مشاوره آنلاین انجام می‌دهند ببینید.

پرسش از افراد با تجربه

بسیاری از مواقع پرسش از افرادی که تجربه مشاوره تلفنی آنلاین را دارند. می‌تواند شما را به نتایج بسیار خوبی برای یافتن یک کلینیک روانپزشکی آنلاین برساند. این کار به شما امکان می‌دهد که با پرسش از کسانی که پیش از این روش مشاوره روانپزشکی تلفنی آنلاین را تجربه کرده‌اند، انتخاب مناسبی داشته باشید.

کلینیک روانشناسی و روانپزشکی آرامش روان با دارا بودن مجرب‌ترین کادر از بهترین روانپزشکان و روانشناسان، یکی از کلینیک‌هایی که است که برای درمان می‌توانید به آن مراجعه کنید. کلینیک آرامش روان امکان مشاوره حضوری یا مشاوره روانپزشکی تلفنی آنلاین را برای شما و در بستری امن فراهم می‌کند.

author-avatar

درباره admin

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *