مقالات

روانشناسی شخصیت در شهرک غرب

 

روانشناسی شخصیت در شهرک غرب

تعریف روانشناسی:

روانشناسی مطالعه علمی رفتار است. از دیدگاه روان شناختی، (رفتار) ممکن است تنها به رفتارهای بیرونی اطلاق می شود.

اما غالبا (رفتار) اصطلاحی است که به رویدادهای شناختی و هیجانی نیز دلالت می کند. روان شناسان می کوشند رفتار آدمیان و جانوران را توصیف و پیش بینی می کنند، و علت های رفتار آن ها را توضیح می دهند.

تعریف شخصیت:

اصطلاحی در روان شناسی شخصیت برای توصیف خصوصیات منحصر به فرد انسان ها توصیف شخصیت شامل قضاوت درباره ی ماهیت حقیقی شخص و تفاوت های او با دیگران است. منحصر به فرد بودن شخص معلول گرایشات زیست شناختی و آموزه ها و تجربه های اجتماعی و فرهنگی وی می باشد.

روانشناسی شخصیت از دیدگاه اسالم، علما و اندیشمندان:

از دیدگاه اسالم، انسان مخلوقی است که از هنگام زاده شدن، بالقوه کماالتی دارد که می تواند به آنها فعلیّت بخشد و همچنین فطرتی حیوانی دارد که بر اثر افراط و تفریط در آن، دشواری هایی برای خود و دیگران به بار می آورد. انسان از نظر ساختمان جسمی، تمایالت غریزی، شهوات و خواسته هایش به سایر حیوانات شباهت دارد ولی از سه بعد با آنها تمایز عمیقی دارد که عبارتند
از :

  1. داشتن ادراک، کشف خود و جهان خود و داشتن جهان بینی
  2. وجود عوامل و جاذبه هایی که بر انسان احاطه دارند
  3.  آزادی انتخاب، تحت تأثیر محیط و جاذبه های آن قرار گرفتن و تسلّط بر آنها
هر کسی شخصیتی دارد و شخصیت شما به مشخص کردن میزان موفقیت، خشنودی، و رضایت خاطر در زندگی شما کمک می کند. ما درباره شخصیت صحبت می کنیم؛ بدون اغراق باید بگوییم که شخصیت شما یکی از مهمترین نعمت های شماست. شخصیت به شما کمک کرده است تا زندگی خد را شکل دهید و در آینده نیز همین کار را خواهد کرد.
هر چیزی که تا به حال بدست آورده اید، هر چیزی که انتظار دارید در شغل خود بدست آورید، خواه همسر یا والد خوبی بشوید، و حتی وضعیت سالمت کلی شما تحت تاثیر شخصیت شما و شخصیت کسانی که با آن ها در تعامل هستید قرار دارند.
  1. شخصیت شما گزینه هایی را که در زندگی دارید محدود کرده یا گسترش می دهد.
  2. شخصیت به شما اجازه نمی دهد تجربیات خاصی را با دیگران در میان بگذارید یا شما را قادر می سازد بیشتر آن ها را با دیگران در میان بگذارید.
  3. شخصیت، برخی افراد را محدود می کند و دنیای تجربه را به روی دیگران می گشاید. تا به حال چند بار کسی را به داشتن شخصیت عالی توصیف کرده اید؟
معمولا منظور شما از این توصیف این است که آن فرد
صمیمی و خوشایند است، همنشینی با او خوب است، و به راحتی می توان با او کنار آمد. آدم مهربانی که شاید او را بعنوان رفیق، هم اتاقی یا همکار انتخاب کنید. اگر مدیر جایی باشید شاید این فرد را استخدام کنید. اگر برای رفتن به زیر بار تعهد شخصی آماده باشید، شاید بخواهید با این شخص ازدواج کنید، شما تصمیم خود را بر مبنای برداشتی که از شخصیت او دارید می گیرید.
شما همچنین کسانی را می شناسید که آنها را به داشتن شخصیت وحشتناک توصیف می کنید. چنین آدم هایی شاید منزوی، متخاصم، کرخاش گر، نامهربان و ناخوشایند باشند و کنار آمدن با آنها دشوار باشد. شما آن ها را استخدام نخواهید کرد، دوست ندارید با آنها همکاری کنید، و امکان دارد دیگران نیز آنان را طرد و منزوی کنند.
در حالی که شما مشغول قضاوت کردن شخصیت دیگران هستید آن ها نیز درباره شما قضاوتهای مشابهی می کنند. این تصمیمات متقابل که زندگی قضاوت کننده و قضاوت شونده را شکل می دهند بارها صورت می گیرند، یعنی هربار با موقعیتی اجتماعی روبرو می شویم که ایجاب کی کند تا با افراد تازه ای تعامل کنیم.
البته تعداد و تنوع موقعیتهای اجتماعی که دوست دارید در آن ها مشارکت کنید نیز به وسیله شخصیت شما تعیین می شوند؛ برای مثال، اجتماعی بودن یا خجالتی بودن شما

روانشناسی شخصیت در شهرک غرب

متن اصلی:

شخصیت:

اصطالحی در وان شناسی شخصیت برای توصیف خصوصیات منحصر به فرد انسان ها توصیف شخصیت شامل قضاوت درباره ی ماهیت حقیقی شخص و تفاوت های او با دیگران است. منحصر به فرد بودن شخص معلول گرایشات زیست شناختی و آموزه ها و تجربه های اجتماعی و فرهنگی وی میباشد.

ریشه های کیهانی انسان:

(که هستیم؟) (از پرسش ) کجا هستیم، از کجا می آییم، به کجا می رویم؟ (جدایی ناپذیرر است. شناخت انسان جدا کردن او از هستی نیست، بلکه جستجوی جایگاه او در هستی است. پیش از این پاسکال به درستی ما را میان دو بی نهایت قرار داد، دو بی نهایتی که در سده ی بیست، با پیشرفت میکروفیزیک و اختر فیزیک، به سادگی ثابت شده است. پاسکال با نوشتن این جمله که ( خوب است بینشمان را فراتر از سپهر قابل تصورمان رشد دهیم، ما تنها اتم هایی را به هزینه ی واقعیت اشیا می آفرینیم)، می توانست کوچکی وحشتناک ما را حدس بزند. )

مطالعه شخصیت
هر کس شخصیتی دارد:

هر کس شخصیتی دارد، و شخصیت شما به تعیین محدودیت های موفقیت، خوشی و خرسندی در زندگی شما کمک می کند. ما درباره ی شخصیت صحبت می کنیم، و اگر بگوییم که شخصیت شما یکی از مهم ترین موهبت های شماست گزافه گویی نکرده ایم. شخصیت شما تا حاال هم به شکل گیری بسیاری از جنبه های زندگی شما کمک کرده است و در آینده نیز به همین کار ادامه می دهد.
همه ی چیز هایی را که تاکنون به دست آورده ایم، تمام چیز هایی را که انتظار دارید در شغل خود به دست آورید، خواه همسر یا والد خوبی باشید و حتی حالت سالمتی عمومی شما می تواند تحت تاثیر شخصیت شما و شخصیت های افرادی که با آن ها تعمل دارید قرار گیرد.

جایگاه شخصیت در تاریخ روان شناسی:

چون مطالعه شخصیت برای درک ماهیت انسان اهمیت زیادی دارد، امکان دارد تصور کنید که همیشه جایگاه برجسته ای در روان شناسی داشته است. ولی در مدت بیش از نیمی از تاریخ روان شناسی به عنوان یک علم، وان شناسان توجه نسبتا کمی به شخصیت داشته اند.
روان شناسی به صوت یک علم مستقل و عمدتا آزمایشی، از ترکیب اندیشه هایی از فلسفه و فیزیولوژی، پیدا شده است. تولد این رشته علمی بیش از یک قرن پیش در آلمان و بطور عمده با کار ویلهمل وونت واقع شد که اولین آزمایشگاه روان شناسی را در سال 1313 در دانشگاه الیپزیگ بنا نهاد.

صفات شخصیت:

آلپورت صفات شخصیت را گرایش های پاسخ دادن به شیوه ی یکسان یا مشابه به انواع مختللف محرک ها می دانست.بنا بر این، صفات شیوه های ثابت و پایدار واکنش کردن به جنبه های محرک محیطمان است. آلپورت ویزگی های صفات را به شرح زیر خالصه کرد:

  1.  صفات شخصیت واقعی هستند و در هر یک از ما وجود دارند. آن ها ساخت های نظری یا برچسب هایی که برای توجیه کردن رفتار ما ساخته شده باشند نیستند
  2. صفات رفتار را تعیین می کنند و یا علت آن هستند. آن ها تنها در پاسخ به محرک های خاص ظاهر نمی شوند. آن ها ما را برای یافتن محرک های مناسب برمی انگیزند، و برای تولید کردن رفتار یا محیط تعامل می کنند.
  3. صفات را می توان به صورت تجربی اثبات کرد. با مشاهده نمودن رفتا در طول زمان، می توانیم شواهد وجود صفات را در پیوستگی و ثبات پاسخ های شخص به محرک های یکسان یا مشابه، استنباط کنیم.
  4. صفات به هم مربوط هستند، اگر چه آن ها ویژگی های متفاوتی را نشان می دهند، می توانند هم پوشی داشته باشند.برای مثال، پرخاشگری و خصومت، صفات مجزا اما مربوط به هم هستند و اغلب دیده می شود که به طور همزمان در رفتار شخص رخ میدهند.
  5. صفات با موقعیت تغییر می کنند. برای مثال، ممکن است شخص در یک موقعیت صفت نظم، و در مووقعیت دیگر صفت بی نظمی را نشان میدهد.

روانشناسی شخصیت در شهرک غرب

روانشناس خوب در تهران
ازدواج چیزی فراتر از داشتن خانه و داشتن فرزند است. ازدواج به این معناست که کسی در کنار شما باشد که عمیقاً شما را دوست داشته حتی اگر شما را در بدترین حالتتان دیده باشد.
مشاوره پیش از ازدواج با یک روانشناس خوب در تهران می تواند به شما کمک کند تا درک عمیق تری از هدف ازدواج خود ایجاد کنید.
https://arameshravan.com/
درمانگر خوب در تهران
روانشناسان افرادی هستند که تحصیلات روانشناسی دارند و در زمینه درمان روان بدون دارو و با صحبت کردن فعالیت می‌کنند. روانشناسان می‌توانند در حوزه‌های مختلف روان درمانی فردی، خانواده، زوج، کودک و … فعالیت کنند. افراد زیادی
هستند که علم کافی ندارند.
https://arameshravan.com/
دکتر روانپزشک خوب در تهران
روانپزشکان به درمان اختلالاتی مانند انواع فوبیا ، اختلالات خلقی و به طور کلی اختلالات روانی می پردازند.دکتر روانپزشک تهران بیماران را با استفاده از روش ها و داروهای روان درمانی درمان می کنند.
در صورت داشتن علائم بیماری های اعصاب و روان باید به یک دکتر روانپزشک خوب در تهران مراجعه کرد.
اگر ساکن شهر تهران هستید و به دنبال دکتر روانپزشک خوب در تهران هستید پیشنهاد میکنیم با ما همراه باشید.
https://arameshravan.com/
ارتباط با ما
Call: 02144246886
Instagram:nedaye-aramesh-ravan
09924793881:eitaa
www.arameshravan.com
ندای آرامش روان

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت تماس با کلینیک کلیک کنید