دسته‌بندی نشده

مشاوره ازدواج در دکترهوشیار

فوايد آشنايي

مشاوره ازدواج در دکترهوشیار

چهار فايده‌ي عمده‌ي آشنايي به ترتيب عبارتند از:
  1. مشاهده‌ي متفاوت بودن افراد با يكديگر و آشنا شدن با افراد مختلف، به ما كمك مي‌كند تا گستره‌ي تفاوت‌ها را در افراد جامعه‌ي خود مشاهده كنيم. همه‌ي ما به واقع منحصر به فرد هستيم و علي‌رغم شباهت‌هاي فراواني كه با هم داريم، تفاوت‌هاي خاص خودمان را هم داريم. آشنايي با گستره‌اي از افراد، به ما كمك مي‌كند كه اين تفاوت‌ها را از نزديك ببينيم.
  2. تعامل با افراد ديگر به ما كمك مي‌كند تا خود را بهتر بشناسيم. مردم به شيوه‌هاي گوناگون فكر مي‌كنند و رفتار مي‌كنند. آگاهي بيشتر از اين تفاوت‌ها به ما در شناخت تفاوت‌هاي خود با ديگران و نيز شباهت‌هاي خود با ديگران كمك مي‌كند و نهايتاً ما را در شناخت بهتر آنچه كه هستيم و آنچه كه دوست داريم باشيم ياري مي‌كند. زماني‌كه با افراد بسيار متفاوتي روبرو مي‌شويم كه به لحاظ پيشينه، خانواده و شخصيت با ما تفاوت‌هاي زيادي دارند، درباره‌ي خود بيشتر و بيشتر مي‌آموزيم. آشنايي بستري است براي شناخت بهتر خود.
  3. در فرايند آشنايي مي‌فهميم كه از چه اموري خوشمان مي‌آيد و از چه چيزهايي بدمان مي‌آيد. آشنايي به ما كمك مي‌كند تا بهتر و روشن‌تر بدانيم كه به دنبال چه كسي هستيم و چه ويژگي‌ها و خصوصياتي را در شريك زندگي خود جستجو مي‌كنيم. آشنايي به ما كمك مي‌كند تا بدانيم با چه ويژگي‌هايي احساس راحتي مي‌كنيم و چه افرادي با چه خصلت‌هايي ما را ناراحت مي‌كنند.
  4. فرايند آشنايي به ما در يادگيري مهارت‌هاي ارتباطي كمك مي‌كند. آشنايي به ما فرصت‌هاي زيادي براي تجربه‌ي ارتباط با افراد ديگر مي‌دهد. ما مجبور هستيم كه در يك ارتباط تصميم‌هاي زياد و مهمي بگيريم تصميم‌هايي از قبيل اين‌كه چه بگوييم و چه كاري انجام دهيم و مجبور هستيم كه به پيامد‌هاي رفتاري خود توجه كنيم. همان‌گونه كه متوجه پيامد گفتار و رفتار ديگران بر خود هستيم.
محدوديت‌هاي آشنايي
به طور واضح آشنايي مي‌تواند تجربه‌ي با ارزشي باشد اما محدوديت‌ها و معايب خاص خودش را هم دارد كه در چهار مورد خلاصه مي‌كنيم.
  1. در فرايند آشنايي هر دو نفر تلاش مي‌كنند تا فقط جنبه‌هاي مثبت خود را بيان كنند. البته اين معمول است كه افراد وقتي مي‌خواهند با هم آشنا شوند، تلاش ‌كنند تا فقط جنبه‌هاي مثبت خود را بروز دهند. مشكل در اين نيست كه تنها وجوه مثبت در آشنايي برجسته مي‌شوند، مشكل اينجاست كه در اين فرايند افراد تصوير تحريف شده و غير واقع‌بينانه‌اي از يكديگر خواهند داشت. بعد از ازدواج، زماني‌كه چهره‌ي واقعي فرد و وجوه منفي او آشكار ‌شود، همسر او دچار تعارض خواهد شد كه چگونه او به اين ميزان متفاوت فكر مي‌كند، رفتار مي‌كند و حتي صحبت مي‌كند.
  2. دور شدن از دوستان و فعاليت‌هاي معمول روزمره، يكي ديگر از محدوديت‌هاي آشنايي است. زماني كه ما درگير يك آشنايي جدي و مهم هستيم، معمولاً توجه ما فقط به آن فرد خاص معطوف می‌شود و از ديگران غافل می‌شويم و توجه كمتري به درس، كار و فعاليت‌هاي اجتماعي می‌نماییم.
  3. كوتاهي و قصور در مواجهه با موضوعات و مسايل مشترك در زمان آشنايي. يكي از مواردي كه در زمان آشنايي از آن اجتناب مي‌شود، بيان مسايل مرتبط با آنچه كه در حال رخدادن است و مسايل مربوط به ارتباط فعلي است. ما در زمان آشنايي بايد به مشكلات و مسايل همين دوره نيز بپردازيم، يا حداقل در اين جهت گام برداريم. احتمالاً براي حفظ شور وشوق و جذابيت ارتباط از كنار اين مسايل مي گذريم و آنها را سربسته‌ رها مي‌كنيم. اما اين مسايل نابود نخواهند شد و مانند آتش زير خاكستر پنهان خواهند بود، تا زمان آن فرا برسد و سر بركشند.
  4. آشنايي در صورتي‌كه بدون حد و مرز باشد، آمادگي هر دو نفر براي ازدواج را تضعيف مي‌كند. آشنايي دو نفره هر چند جهات مثبت بسياري دارد، اما اكثر متخصصان بر اين باورند كه به تنهايي براي ازدواج كافي نيست. هر چند آشنايي شرط لازم ازدواج است، اما شرط كافي نيست . يادگيري در ازدواج موفق بسيار مؤثر است (يادگيري از تجربه‌ي اطرافيان ، يادگيري از زندگي پدر و مادر و يادگيري از تحقيقات علمي). آمادگي واقعي براي تشكيل خانواده، مي‌تواند سخت‌ترين و در عين حال پاداش دهنده‌ترين وظيفه‌ي زندگي باشد.

مشاوره ازدواج در دکترهوشیار

مشاوره تلفنی در شمال تهران

روانشناس آنلاین و مشاوره تلفنی در شمال تهران یک روش موثر برای ارائه خدمات روانشناسی به افراد در دسترسی به مشاوره روانشناسی است. این روش امکان ارتباط با روانشناسان آنلاین و تعامل با آن‌ها را فراهم می‌کند و به افراد کمک می‌کند تا با مشکلات روانی و اجتماعی خود برخورد کنند. برخورد با مشکلات روانی و پیشگیری از تدهور وضعیت روانی به وسیله این خدمات آسان‌تر و دسترسی‌پذیرتر می‌شود.

https://arameshravan.com/

ارتباط با ما

Call: 02144246886

Instagram:nedaye-aramesh-ravan

09924793881:eitaa

www.arameshravan.com

ندای آرامش روان

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت تماس با کلینیک کلیک کنید