مقالات

مشاوره کودک در دریاچه

مشاوره کودک در دریاچه

دلایل نیاز به مشاوره کودک و نوجوان

کودکان نیز همانند بزرگسالان استرس را تجربه می‌کنند. به عنوان مثال، دلایل رایج استرس برای کودکان شامل مشکلات مدرسه و خانواده است. علل استرس در مدرسه ‌می‌تواند شامل تکالیف بیش از حد یا دشوار، اضطراب امتحان، فشار همسالان و مشکلات یادگیری باشد. مشکلات خانوادگی ‌می‌تواند شامل مشاجره والدین، طلاق، نقل مکان، خواهر و برادر جدید، بیماری جدی، مرگ و از دست دادن عزیزان باشد.

به علاوه، تغییرات در رفتار یا احساسات ممکن است نشانه ای باشد که به کمک نیاز داشته باشد. این تغییرات می‌تواند با رفتارهایی مانند بی‌توجهی، بحث و جدل، گوشه‌گیری و یا احساساتی مانند افسردگی، عصبانیت، نگرانی و استرس بروز داده شود. اگر متوجه تغییرات بزرگی شدید، مشاوره کودک و نوجوان ‌می‌تواند راه درمان خوبی برای فرزندانتان باشد.

اهداف مشاوره کودک و نوجوان

اهداف درمانی فردی با نیازهای کودک و خانواده او تطبیق داده ‌می‌شود. به طور کلی برنامه‌های درمانی کودک و نوجوان ما چندین هدف دارد. همان طور که سعی ‌می‌کنیم علائم ناراحتی را کاهش دهیم، تلاش‌هایی برای بهبود منابع اجتماعی و عاطفی کودک نیز ‌می‌کنیم.

نحوه محقق شدن اهداف در جلسات مشاوره

ما برای ایجاد محیطی تلاش ‌می‌کنیم که در آن کودک و نوجوان احساس امنیت کرده و از تهدیدهای واقعی یا درک شده خود محافظت کنند. سپس با آنها همکاری ‌می‌کنیم تا زمینه‌های ناراحتی آنها را شناسایی کرده و احساساتشان را کشف و بیان کنیم. در واقع با این کار واژگان عاطفی آنها را افزایش ‌می‌دهیم و راه‌های مثبت مقابله و شکوفایی در محیطشان را بهبود ‌می‌بخشیم.

مشاوره کودک در دریاچه

مشاوره کودک و نوجوان در کلینیک ندای آرامش روان

در جلسه مشاوره درمانی کودک یا نوجوان، اولین اقدام متخصص، صحبت در مورد مشکلات بیمار خواهد بود. بسته به سن کودک، ممکن است حضور والدین یا مراقب ضروری باشد.

هنگا‌می‌که مسائل کلیدی شناسایی ‌می‌شوند، پزشک ‌می‌تواند با جزئیات بیشتری به آنچه ممکن است باعث بروز آنها شود و اینکه آیا علائم ممکن است منجر به مشکلات یا عادات ناسالم دیگر شود، نگاه کند. تاثیرات درمانی تا حد زیادی به تمرکز اولیه کودک یا نوجوان در درمان بستگی دارد. یک متخصص ‌می‌تواند تکنیک‌‌های درمانی خاصی را توصیه کند. برای مثال، در برخی موارد، دارو ممکن است بهترین رویکرد باشد، در حالی که در موارد دیگر، بازی و فعالیت ممکن است مفید باشد.

شیوه درمان در مشاوره کودک و نوجوان

درمان کودک و نوجوان شامل بسیاری از کارها، بازی‌ها و فعالیت‌ها است. برای ما مهم است که به جای صحبت کردن، با آنها همراه شویم و به نوعی ارتباط برقرار کنیم. با توجه به اینکه فعالیت هنری زبانی که کودکان و نوجوانان در این مرحله از زندگی بیشتر با آن آشنا هستند، عمدتاً غیر کلا‌می ‌و تعاملی است، این امر بسیار مؤثر است.

مشاوره تلفنی در دریاچه

مشاوره تلفنی در شهرک نفت دسترسی به درمان سلامت روان را افزایش می‌دهند. اگرچه افراد به راحتی درباره مسائل مربوط به مراقبت‌های جسمانی با دیگران صحبت کنند اما هنگامی که نوبت به مسائل مرتبط با سلامت روان می‌شود، صحبت کردن برایشان سخت است. دسترسی آنلاین این مسئله را آسان می‌کند.

درمان آنلاین می‌تواند راهی موثر برای یادگیری بیشتر در مورد سلامت روان باشد.

https://arameshravan.com/

ارتباط با ما

Call: 02144246886

Instagram:nedaye-aramesh-ravan

09924793881:eitaa

www.arameshravan.com

ندای آرامش روان

مشاوره کودک در دریاچه

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت تماس با کلینیک کلیک کنید