-

سلامت روان کودک به چه معناست؟

سلامت روان کودک

سلامت روان کودک بر طرز تفکر، احساس و عملکرد او تأثیر می گذارد. مراقبت از سلامت روان به همان اندازه اهمیت دارد که داشتن بدن سالم حائز اهمیت است. والدین نقش مهمی در سلامت روان فرزند خود دارند.

ندای____آرامش

سلامت روان در دوران کودکی به معنای دستیابی به نقاط عطف رشد و پیشرفت و یادگیری مهارتهای اجتماعی سالم و چگونگی کنار آمدن با مشکلات است. كودكان سالم از نظر رواني كيفيت زندگي مناسبی دارند و مي توانند در خانه، مدرسه و اجتماع به خوبي عمل كنند.

اختلالات روانی در میان کودکان در سنین مدرسه با تغییرات جدی در نحوه یادگیری، نحوه رفتار یا بروز احساسات نمایان می شود که باعث پریشانی و اضطراب می شود.

از جمله شایع ترین اختلالات روانی که در دوران کودکی قابل تشخیص است عبارتند از: اختلال کمبود توجه / بیش فعالی (ADHD) ، اضطراب و اختلالات رفتاری

شناخت زودرس و درمان بیماریهای روانی در کودکان بسیار مهم است. بیماری های روانی پس از بروز، به بخشی منظم از رفتار فرزند شما تبدیل می شوند. این امر درمان را دشوارتر می کند.

اما دانستن اینکه کودک مشکل جدی دارد، همیشه آسان نیست. استرسهای روزمره می تواند باعث تغییر در رفتار کودک شود. به عنوان مثال، ورود یک برادر یا خواهر جدید یا رفتن به مدرسه جدید ممکن است باعث شود کودک به طور موقت تغییر رفتار دهد.

علائم اختلالات روانی دوران کودکی چیست

علائم اختلالات روانی با رشد کودک به مرور زمان تغییر می‌کند. و ممکن است شامل مشکلات مربوط به نحوه‌ٔ بازی، یادگیری، صحبت کردن و رفتار کودک یا نحوه‌ٔ کنترل احساساتش باشد.

علائم اغلب از اوایل کودکی شروع می‌شود. اگرچه برخی اختلالات ممکن است. در سال‌های نوجوانی ایجاد شود. تشخیص بیماری اغلب در سال‌های مدرسه و گاهی زودتر انجام می‌شود؛ با این حال، ممکن است برخی از کودکان مبتلا به اختلال روانی، در زمان لازم تشخیص داده نشوند.

آیا اختلالات روانی دوران کودکی قابل درمان است

اختلالات روانی دوران کودکی قابل درمان و مدیریت است. بر اساس بهترین و جدیدترین شواهد پزشکی، گزینه‌های درمانی زیادی وجود دارد. والدین و پزشکان باید با همه‌ٔ افرادی که در معالجه‌ٔ کودک دخیل هستند. شامل معلمان، مربیان، درمانگران و سایر اعضای خانواده همکاری نزدیکی داشته باشند.

استفاده از تمام منابع موجود به والدین، ​​متخصصان سلامت و مربیان کمک می‌کند. تا کودک را به سمت موفقیت هدایت کنند. تشخیص به‌موقع و خدمات مناسب برای کودکان و خانواده‌های آنها می‌تواند در زندگی کودکان مبتلا به اختلالات روانی تغییر ایجاد کند.

چه کودکانی دچار اختلالات روانی می‌شوند

اختلالات روانی دوران کودکی، کودکان و خانواده‌های زیادی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. دختران و پسران در هر سنی و از هر پس‌زمینه‌ٔ قومی و نژادی و در تمام کشورهای دنیا می‌توانند اختلالات روانی را تجربه کنند.

تأثیر اختلالات روانی در کودکان چیست

سلامت روان برای سلامت کلی انسان مهم است. اختلالات روانی شبیه بیماری‌های مزمن هستند. بیماری‌های مزمن، بیماری‌هایی است. که مدت زیادی طول می‌کشد. اغلب به طور کامل از بین نمی‌رود و می‌تواند در طول عمر ادامه یابد.

بدون تشخیص و درمان به‌موقع، کودکان مبتلا به اختلالات روانی می‌توانند در خانه، مدرسه و در برقراری روابط دوستی با مشکل روبه‌رو شوند. اختلالات روانی همچنین می‌توانند در رشد سالم بچه تداخل ایجاد کنند. و باعث بروز مشکلاتی شوند که می‌توانند تا بزرگسالی ادامه یابند.

درمان اختلال ترس در خواب

author-avatar

درباره admin

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *