-

مشاوره رفتاری در کودکان

مشاوره رفتاری در کودکان

مشاوره رفتاری در کودکان ، رشد و پرورش کودکان بر خلاف تصور اولیه والدین، چالش های فراوانی دارد.

مشکلات رفتاری کودکان از بزرگترین چالش های مسیر رشد آن ها است که پدر و مادر را گرفتار می کند.

رفتار صحیح با کودک، نحوه واکنش به مشکلات رفتاری او و مشاوره رفتاری کودکان عواملی است که در تربیت صحیح و اصلاح رفتار کودک مؤثر خواهد بود.

ندای____آرامش

اکثر مردم هنگام فکر کردن به بیماری‌های روحی به بزرگسالان فکر می‌کنند. استرس غلبه بر تعهدات شغلی و خانوادگی بعلاوه صورت هزینه‌ها می‌تواند به شدت موجب پریشانی شده و گاهی اوقات هم خود را به شکل اختلالات روانی نشان می دهد.

با این حال سلامت روحی کودک گاهی اوقات نادیده گرفته می‌شود. اکثر مردم تصور می‌کنند که کودکی زمان شادی است. و از این واقعیت که کودکان اغلب با استرس و اختلالات روان‌شناختی روبرو هستند آگاهی ندارند. 

از آنجا که کودکان بطور معمول متفاوت از بزرگسالان فکر می‌کنند و با روش متفاوتی به دنیا نگاه می‌کنند. روان‌شناسان و مشاوران بزرگسال معمولی ممکن است برای درمان اختلالات روانی در کودکان دچار مشکل شوند.

مشاوره کودک یا جوانان در تهران

اما مشاوره کودک یا جوانان نوعی از مشاوره است که بر درمان کودکان مبتلا به اختلالات روانی تمرکز می‌کند.

ممکن است کودکان مشکلات روانی و عاطفی مشابه با بزرگسالان را تجربه کنند. مشکلاتی مثل افسردگی، اضطراب، اختلال استرسی پس از آسیب روانی و اندوه. هرچند ممکن است علائم این اختلالات در کودکان متفاوت باشد. برای مثال کودکی که از اختلالات روحی مثل افسردگی رنج می‌برد ممکن است بجای آرام و ساکت شدن دچار برون‌ ریزی هیجانی و مشکلات رفتاری ظاهری شود.

مشکلات روحی و روانی کودکان ممکن است دلایل زیادی داشته باشد. این دلایل ممکن است شامل مواردی مثل ملاقات با افراد جدید، طلاق، مرگ عزیزان، سوءاستفاده، فقر، مشکلات در مدرسه و مشکلات با همسن و سالان باشد. همچنین شواهدی وجود دارد مبنی ‌بر اینکه بعضی از اختلالات روحی ارثی بوده و دارای عوامل ژنتیکی هستند.

کودک درمانی و مشاوره کودک را می شود توسط کودک، یکی از والدین یا هر دو و یا توسط بیشتر از یک عضو خانواده انجام داد. این اغلب توسط مشاور یا درمان‌گری که متخصص کار با کودکان است انجام می‌شود.

چه زمانی به مشاوره کودک نیاز است 

اگر متوجه شدید که رفتار فرزند شما به طور ناگهانی و یا به طرز چشمگیری تغییر کرده است. یا فرزندان به طور غیر طبیعی از بی انرژی بودن رنج می برد. با پزشک متخصص کودک مشورت کنید و یا برای یک ارزیابی عمیق تر از یک مشاور کودک کمک بگیرید .
وقتی کودکی از پریشانی روانی ، اجتماعی یا عاطفی یا روانی رنج می برد ، مقابله با آن دشوار است. به خصوص هنگامی که احساس می کنید هیچ کاری نمی کند . در اینجاست که یک مشاور کودک می تواند بسیار مفید باشد.
این متخصص بهداشت روان می تواند موارد اساسی را که بر سلامت عمومی و بهزیستی فرزند شما تأثیر می گذارد ، شناسایی کند ، بنابراین کودک می تواند به سرعت درمانی را که برای احساس بهتر داشتن او انجام می شود ، دریافت کند. واقعیت این است که بسیاری از کودکان قادر به پردازش کامل پیچیدگی هایی نیستند که همراه با مسائل عاطفی و یا روحی و روانی است که آن ها تجربه می کنند ، بنابراین مشاوره ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که کودک شما باید به سمت تمامیت ذهنی برود .

مشاوره کودک می‌توانند گستره وسیعی از مسائل و مشکلات در زمینه مشاوره را پوشش دهند که عبارتند از:

• طلاق یا جدایی والدین

• مرگ یکی از عزیزان

• شاهد بودن و یا تجربه کردن یک حادثه

• زورگویی

• سوءاستفاده جنسی

• سوءاستفاده عاطفی

• سوءاستفاده فیزیکی

• جابجایی کودک یا خانواده

• مصرف مواد مخدر یا اعتیاد در خانواده

مشاور کودک چه کسی است 

مشاوران كودك ، متخصصان سلامت روان هستند كه در زمينه رشد اجتماعي و عاطفي و سلامت روان فرزند ، مهارت و بينشي ارزشمند دارند . درک این نکته مهم است که ممکن است نشانه های سلامت روان ، برای افرادی که نزدیک کودک هستند، قابل رویت نباشد. اینجاست که مشاوران کودک وارد می شوند .

این افراد از دانش و تخصص لازم برای تشخیص ، شناسایی ، ارزیابی ، تشخیص و درمان طیف گسترده ای از شرایط بهداشت روان ، مسائل مربوط به تعدیل (طلاق ، مدرسه جدید ، قلدری ، اندوه و غیره) و پریشانی روانی برخوردار هستند. به طور خاص ، مشاور كودك ، كه بعضاً به عنوان كودكان درمانگر و روانشناسان كودك نيز خوانده مي شوند (بسته به سطح تحصيلات و مجوز) ، آموزش داده شده اند تا «ذهن بچه ها را بگيرند» تا بتوانند به آن ها كمك كنند .

 

شرایط زندگی کودکان با یکدیگر متفاوت است و همین امر نشانه های مختلفی را در آن ها ظاهر می کند. که مشاور کودک در کلینیک مشاوره ندای آرامش روان از آن اطلاع دارد. جهت مشاوره کودک و نوجوان بصورت تلفنی و حضوری با مرکز مشاوره ندای آرامش روان در ارتباط باشید.

درمان اختلال ترس در خواب

author-avatar

درباره admin

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *