مقالات

درمان اضطراب در حشمتیه

درمان اضطراب در حشمتیه

سخنی درباره افسردگی

همـه مـا هـر از چنـد گاهـی افسـرده میشـویم. ایـن احساسـات در اکثـر مواقـع کـم دوامنـد و بـا تغییـر شـرایط روحیـه مـا بهتـر مـی شـود و همـان فـردی میشـویم کـه سـابقا بودیـم. امـا در بسـیاری از افـراد، عالئـم افسـردگی جدیتـر اسـت و دوام بیشـتری دارد. افسـردگی بـا »بیحوصلـه بـودن« یا »گرفته بـودن« فرق دارد. عـدم درمـان افسـردگی در دراز مـدت، میتوانـد بطـور جـدی بر الگوی خواب، اشـتها، سـطح انـرژی و تندرسـتی اثر بگذارد. افـکار منفی، احسـاس ناامیـدی یـا درماندگـی و احسـاس همیشـگی غـم از عالئمـی هسـتند کـه مبتالیـان بـه افسـردگی از آن رنـج میبرند. اگر فکر میکنید که احتمال به افسردگی مبتال هستید،

پیگیر موارد زیر باشید:

  •  تغییــرات در خلــق: از هــر چیــز کوچکــی ناراحــت میشــوید، تمــام وقــت غمگینایــد و بــه چیزهایــی کــه قبــا برایتــان لــذت بخــش بــوده اســت، عالقــه چندانــی نداریــد.
  • تغییرات در سلامت و تندرسـتی جسـمی: کاهش یا افزایش اشـتها و وزن، اشـکال در بـه خـواب رفتـن یـا از خـواب بیـدار شـدن، کـم انـرژی بـودن، فقـدان انگیـزه، سـردرد، یبوسـت و دردهـای عمومی.
  • تغییـرات در الگـوی فکـری: افـکار منفـی، اشـکال در تمرکـز یـا توجــه، احســاس ناامیــدی و درماندگــی، احســاس گنــاه و پوچــی خوشبختانه، داروهایی موجود است که میتواند اختالل اضطراب اجتماعی و افسردگی را با هم درمان کند. با پزشکتان درباره درمانهایی که میتواند به شما در غلبه بر عالئم این بیماریها کمک کند، صحبت کنید.

سخنی درباره اختلال حمله وحشت (پانیک)

از هر 100 نفر، بالغ بر 4 نفر دوره هایی از ترس شدید را تجربه میکنند که ناگهانی و غیرمنتظره است و در ظرف 10 دقیقه به اوج خود میرسد. در حین این حمالت، فرد احساس میکند، در حال حمله قلبی، خفگی یا دیوانه شدن است. این افراد تپش شدید قلب، تنگی نفس یا احساس خفه شدن را در حین دوره حمله گزارش میکنند. آنها ممکن است در طول این دورهها، دچار تعریق، حالت تهوع، اسهال و لرزش شوند. همچنین ممکن است احساس غیرواقعی بودن اشیاء یا جدا شدن
از خویش را توصیف کنند. این عالئم با هم، بعنوان حمله وحشت شناخته میشوند. وقتی فرد حملههای وحشت مکرر و غیر منتظره دارد، برای او تشخیص اختالل حمله وحشت داده میشود. بعد از آنکه فرد یک یا دو حمله وحشت را تجربه میکند، دچار اضطراب و نگرانی شدید نسبت به بروز حمل بعدی میگردد. در بعضی ها با اختالل حمله وحشت، اگورافوبیا نیز ایجاد میشود؛ اگورافوبیا ترس از موقعیتهایی را شامل میگردد که در آن امکان فرار و دسترسی به کمک دشوار است. این مشکل از آنجا ناشی میشود که بعد از یک حمله وحشت، فرد میآموزد از مکانهایی بترسد که در صورت وقوع حمله دسترسی به کمک در آنجا دشوار است. اگر اگورافوبیا به اندازه کافی جدی شود، ممکن است به خانه نشینی فرد
منجر گردد و او را از فعالیتهای روزمره باز بدارد. اختلال حمله وحشـت اغلـب بد فهمیده میشـود. فرد مبتلا به این اختلال ماههـا یا سـالها صـرف میکنـد تا توضیحـی بـرای عالئم جدی جسـمی خـود پیـدا کنـد. عـدهای از ایـن بیمـاران هم بـه دنبـال درمان نمیرونـد، زیـرا از فکـر اینکـه بیمـاری آنهـا ناشـی از اسـترس اسـت، شـرمنده میشـوند یـا از تشـخیص احتمالـی پزشـک وحشـت دارند. تــرس شــدید از بــروز یــک حملــه وحشــت، در مبتالیــان بــه اختـال پانیـک موجـب میشـود کـه آنهـا منـزوی شـوند و بـا مـردم ارتبــاط نداشــته باشــند.

درمان اضطراب در حشمتیه

سخنی درباره سوءمصرف مواد و الکل

مبتالیـان بـه اختالل اضطـراب اجتماعی فکـر میکنند، الـکل و مواد بـه آنهـا کمـک میکنـد کـه در جمـع راحـت تر صحبـت کننـد. درک ایـن نکتـه مهـم اسـت کـه الـکل و مـواد اضطـراب را بیشـتر میکنند و اغلـب به سـوءمصرف مـواد و الـکل منجر میشـوند. مصرف دراز مدت مواد برای سالمت جسمی بسیار زیانبار است. همینطور میتواند روابط فرد با خانواده و دوستانش را مختل کند. اگر مواد مصرف می کنید، هنگام صحبت با پزشکتان با او صادق باشید. الکل و مواد درمان تجویز شده برای شما را شدیدا تحت تاثیر قرار می دهد و ممکن است به عوارض جانبی خطرناک منجر شود. سـوءمصرف مـواد و الـکل را میتـوان بـا دارو، مشـاوره و حمایـت گـروه هـای خـودـ یـاری مدیریـت کرد.

در درمان این اختلال از چه روش هایی میتوان استفاده کرد؟

خبــر خــوش اینکــه، اختــال اضطــراب اجتماعــی قابــل درمــان اسـت. در درمـان ایـن اختـال، دو روش درمانـی مـورد اسـتفاده قـرار میگیــرد: دارو درمانــی و درمــان روانشــناختی. مهـم اسـت کـه بـا پزشـکتان دربـاره همـه علائـم )مثـا، سـرخ
شــدن و لــرزش دســت هــا( و افــکاری کــه در حیــن موقعیتهــای اجتماعـی و عملکـردی داریـد، صحبـت کنیـد. بدیـن ترتیـب پزشـک میتوانــد روش درمانــی مناســب را انتخــاب کنــد. همچنیــن مهــم اسـت کـه دربـاره مصـرف هـر نـوع دارو، مـواد و الـکل بـا پزشـکتان صحبــت کنیــد، چــرا کــه ممکــن اســت بــا داروهــای تجویــز شــده بـرای درمـان تداخـل کننـد.

درمان اضطراب در حشمتیه

دارو درمانی

داروهایـی وجـود دارد کـه مـی تـوان در درمـان اختـال اضطرابـی اجتماعـی مـورد اسـتفاده قـرار داد. همانطــور کــه دربــاره داروهــای دیگــر صــدق میکنــد، دارو درمانـی ممکـن اسـت بـا عـوارض جانبـی همـراه باشـد. بـا پزشـکتان
دربــاره هــر عارضــه جانبــی کــه تجربــه میکنیــد، صحبــت کنیــد. پزشــک میتوانــد ایــن عــوارض را حــذف یــا بــه حداقــل برســاند. هرگـز مصـرف دارو را بـدون اطـاع پزشـک قطـع نکنیـد. اگر پزشـک تصمیــم بگیــرد کــه دارو را قطــع کنــد، بهتریــن روش ممکــن را بــه شــما توضیــح میدهــد. قطــع زود هنــگام دارو مــی توانــد بــه عــود علائــم منجــر شــود.

درمان های روانشناختی

همـراه شـدن درمـان دارویـی بـا روان درمانـی بـه رونـد بهبـود بیمــاران کمــک میکنــد. درمانهــای روانشــناختی متــداول در

درمــان اختــال اضطــراب اجتماعــی عبــارت از:
درمـان شـناختی ـ رفتـاری (CBT):

ایـن روش بـه بیمـار کمـک مــی کنــد تــا افــکار ناکارآمــد )ماننــد، دســت کــم گرفتــن خــود یــا ایـن فکـر کـه دیگـران از فـرد انتقـاد مـی کننـد یـا بـه او نـگاه مـی کننـد( را شناسـایی و بـا افـکار منفـی مقابلـه کنـد.

آمـوزش مهـارت های اجتماعـی:

در این روش به فـرد فرصت داده میشـود تـا بعضـی موقعیتهـای اجتماعی تـرس آور را تصـور و تمرینکنـد (|مثلا، دریافـت انتقـاد یا تشـویق، مالقـات با افـراد جدیـد) و بعد نحـوه مدیریـت این تـرس و اضطرابهـا آموزش داده میشـود.

گروه درمانی:

این روش به فرد کمک میکند تا اعتماد به نفس خود را در موقعیتهای اجتماعی و عملکردی بدست آورد. در این روش فرد با حضور در یک مجموعه اجتماعی که در آن از قضاوت کردن خبری نیست، درباره نگرانی ها و مسائلش صحبت میکند.
پزشک به شما کمک میکند که بهترین گزینه درمانی را انتخاب کنید. برای شما که به اختالل اضطراب اجتماعی دچارید، شاید صحبت با پزشک دشوار باشد اما یادتان باشد که پزشک برای کمک به شما و بهتر شدن حالتان اینجاست. اختالل اضطراب اجتماعی یک بیماری پزشکی است و روش هایی در دسترس است که به شما کمک می کند تا بر افکار و احساساتتان کنترل داشته باشید.

روانشناس خوب در حشمتیه

ازدواج چیزی فراتر از داشتن خانه و داشتن فرزند است. ازدواج به این معناست که کسی در کنار شما باشد که عمیقاً شما را دوست داشته حتی اگر شما را در بدترین حالتتان دیده باشد. مشاوره پیش از ازدواج با یک روانشناس خوب در حشمتیه  می تواند به شما کمک کند تا درک عمیق تری از هدف ازدواج خود ایجاد کنید.

https://arameshravan.com/

درمانگر خوب در حشمتیه

روانشناسان افرادی هستند که تحصیلات روانشناسی دارند و در زمینه درمان روان بدون دارو و با صحبت کردن فعالیت می‌کنند. روانشناسان می‌توانند در حوزه‌های مختلف روان درمانی فردی، خانواده، زوج، کودک و … فعالیت کنند. افراد زیادی هستند که علم کافی ندارند

https://arameshravan.com/

دکتر روانپزشک خوب در تهران

روانپزشکان به درمان اختلالاتی مانند انواع فوبیا ، اختلالات خلقی و به طور کلی اختلالات روانی می پردازند.دکتر روانپزشک تهران بیماران را با استفاده از روش ها و داروهای روان درمانی درمان می کنند.

در صورت داشتن علائم بیماری های اعصاب و روان باید به یک دکتر روانپزشک خوب در تهران مراجعه کرد.

اگر ساکن شهر تهران هستید و به دنبال دکتر روانپزشک خوب در تهران هستید پیشنهاد میکنیم با ما همراه باشید.

https://arameshravan.com/

ارتباط با ما

Call: 02144246886

Instagram:nedaye-aramesh-ravan

09924793881:eitaa

www.arameshravan.com

ندای آرامش روان

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت تماس با کلینیک کلیک کنید