مقالات

مشاوره خانواده در فردوس

مشاوره خانواده در فردوس

مشاوره خانواده

اگر والدین بخواهند روابط بهتری با هم و با فرزندان شان داشته باشند، میتوانند از »خدمات مشاوره روابط خانوادگی« که کلینیک روانشناسی ندای آرامش روان برای کمکرسانی در شرایط استرس زا در نظر گرفته است، استفاده کنند.

مشاوره خانواده چیست؟

مشاوره خانواده نامی برای مشاوره بر اساس »قانون خانواده« است. این خدمت به افراد دچار مشکالت ارتباطی کمک میکند تا مشکالت شخصی و بین شخصی مربوط به فرزندان و بستگان در هنگام ازدواج، جدایی و طالق را بهتر مدیریت کنند.
مشاوره خانواده ممکن است در زمینه مشکالت عاطفی، مشکالت بین شما و همسر یا دیگر بستگان تان، تمهیدات زندگی جدید و مسائل مربوط به مراقبت از کودکان تان و سازگاری مالی ارائه شود.

چرا باید از مشاوره خانواده استفاده کنیم؟

مشکالت ارتباطی ممکن است در مراحل مختلف زندگی شما بروز کند. حفظ سالمت رابطه گاهی اوقات دشوار میشود. وجود لحظات دشوار به معنای فروپاشی رابطه شما نیست بلکه ممکن است نشانهای از نیاز شما به راهنمایی باشد. مشاوره خانواده می تواند زوجها را در زمینه رفع مشکالت کمک و راهنمایی کند. مشاوره خانواده به حفظ روابط ارزشمند خانوادگی، حتی پس از جدایی، کمک میکند. در این مقطع، والدین باید بهترین وجه مصلحت کودکان شان را در نظر بگیرند. کودکان درگیر احساسات و عواطفی میشوند که ممکن است نتوانند آنها را بفهمند یا بپذیرند.

چه کسی میتواند از مشاوره خانواده استفاده کند؟

مشاور خانواده می تواند به بزرگساالن، جوانان، زوجها و فرزندانشان کمک کند. میتوانید به تنهایی یا به همراه همسر یا بستگانتان نزد مشاور خانواده بروید.

اگر احساس ناامنی کنید، چه باید بکنید؟

»خدمات مشاوره روابط خانوادگی« تمهیداتی برای حفظ ایمنی مراجعان و کارکنان در نظر گرفته است. اگر نگران ایمنی خود یا فرزندانتان هستید، باید موضوع را در اولین فرصت به کارکنان »خدمات« اطالع دهید.

کاربرد مشاوره در صورتی که نخواهید زندگی مشترک را ادامه دهید، چیست؟

مشاوره خانواده میتواند به زوجها کمک کند تا خود را با تغییرات بسیاری که با فروپاشی رابطه رخ میدهد، هماهنگ کنند. مشاوره خانواده می تواند به والدین کمک کند تا درباره امور مربوط به فرزندان شان و تقسیم وظیفه فرزندداری پس از جدایی تصمیم بگیرند. »قانون خانواده« والدین را تشویق می کند که اختالفات مربوط به فرزندان را به جای ارجاع دادن به دادگاه بین خود حل کنند.
مشاوره خانواده در زمینه اختالفات در تقسیم اموال نیز میتواند راهگشا باشد.

دادگاه و مشاوره خانواده

اگر بخواهید درباره مسائل مربوط به فرزندان تان به دادگاه مراجعه کنید، باز هم ممکن است مراجعه به مشاور خانواده ضروری باشد. دادگاه در هر مرحله از دعوای قضایی ممکن است به شما یا همسر/شریک تان دستور دهد که برای رسیدگی به حل اختالفات مربوط به نگهداری، رفاه و رشد فرزندان تان به مشاور خانواده مراجعه کنید. به طور کلی، اگر به مشاور خانواده مراجعه نکنید کند. این مراجعه ممکن است در برخی شرایط )مثالً دادگاه یک حکم فرزندداری صادر نمی در موارد اضطراری( الزامی نباشد.

آیا مشاوره برای کودکان وجود دارد؟

بله، مشاوره خانواده برای همه اعضای خانواده از جمله کودکان است. »قانون خانواده« به کودکان تاثیر پذیرفته از جدایی یا طالق امکان میدهد که از خدمات مشاور خانواده بهره مند شوند. مشاور خانواده باید در زمینه مشاوره کودکان مهارتهای خاصی داشته باشد.

چه زمانی باید به مشاور خانواده مراجعه کنم؟

در هر زمان می توانید به مشاور خانواده مراجعه کنید. هر چه زودتر به مشاور خانواده مراجعه کنید، احتمال این که بتوانید از کمک های وی برخوردار شوید بیشتر میشود.
شما می توانید پیش از ازدواج، در جریان مراسم ازدواج یا رابطه بالفعل )دیفکتو(، پس از جدایی یا طالق یا در هنگام ازدواج دوباره به مشاور خانواده مراجعه کنید. شما میتوانید درباره مسائل تاثیرگذار بر فرزندان تان، حتی اگر با هم ازدواج یا زندگی نکرده باشید، به مشاور خانواده مراجعه کنید. اگر جدا شده باشید، صرف نظر از این که دعوای حقوقی را آغاز کرده باشید یا خیر، میتوانید به مشاور خانواده مراجعه کنید. مشاور خانواده میتواند به شما در حل مشکالت عاطفی با همسر/شریک تان یا رسیدن به توافق درباره وظایف فرزندداری کمک کند.

در فرآیند مشاوره خانواده چه اتفاقی میافتد؟

مشاوره خانواده به نگرانیها و مشکالت شما گوش میکند و به شما در پیدا کردن راهکار کمک میکند.

مشاور خانواده چه اطلاعاتی در اختیار من قرار میدهد؟

مشاور خانواده ممکن است برای رفع مشکل شما اطالعات سودمند به شما ارائه کند یا شما را به مراکز خدماتی مرتبط معرفی کند. این بستگی به وضعیت رابطه شما دارد: آیا رابطه جدیدی آغاز کردهاید؛ در حال ایجاد رابطه در یک خانواده مختلط هستید؛ در حال آشتی کردن یا جدا شدن هستید؟ اگر متاهل و در فکر طالق باشید، مشاور خانواده باید اطالعات مربوط به مراکز ارائه خدمات آشتی را به شما ارائه کند )مگر این که تشخیص دهد که احتمال چندانی برای آشتی وجود ندارد(. اگر جدا شده اید و دارای فرزند باشید، مشاور خانواده باید اطالعات مربوط به برنامههای فرزنداری و سایر خدمات مرتبط )مانند حل اختالفات خانوادگی( را به شما ارائه کند.

مشاوره خانواده در فردوس

آیا مشاوره خانواده محرمانه است؟

به طور کلی همه اطالعاتی که در جلسه مشاوره به مشاور خانواده فعال طبق »قانون خانواده« ارائه میشود، محرمانه است، مگر در شرایط استثنایی مانند مواردی که پیشگیری از به خطر افتادن زندگی افراد یا ارتکاب جرم ضروری باشد. به هر حال، درباره ضوابط حفظ حریم شخصی باید با مشاور خود گفتگو کنید.

مشاوره خانواده در فردوس

روانشناس خوب در فردوس

ازدواج چیزی فراتر از داشتن خانه و داشتن فرزند است. ازدواج به این معناست که کسی در کنار شما باشد که عمیقاً شما را دوست داشته حتی اگر شما را در بدترین حالتتان دیده باشد. مشاوره پیش از ازدواج با یک روانشناس خوب در فردوس  می تواند به شما کمک کند تا درک عمیق تری از هدف ازدواج خود ایجاد کنید.

https://arameshravan.com/

درمانگر خوب در فردوس

روانشناسان افرادی هستند که تحصیلات روانشناسی دارند و در زمینه درمان روان بدون دارو و با صحبت کردن فعالیت می‌کنند. روانشناسان می‌توانند در حوزه‌های مختلف روان درمانی فردی، خانواده، زوج، کودک و … فعالیت کنند. افراد زیادی هستند که علم کافی ندارند

https://arameshravan.com/

دکتر روانپزشک خوب در تهران

روانپزشکان به درمان اختلالاتی مانند انواع فوبیا ، اختلالات خلقی و به طور کلی اختلالات روانی می پردازند.دکتر روانپزشک تهران بیماران را با استفاده از روش ها و داروهای روان درمانی درمان می کنند.

در صورت داشتن علائم بیماری های اعصاب و روان باید به یک دکتر روانپزشک خوب در تهران مراجعه کرد.

اگر ساکن شهر تهران هستید و به دنبال دکتر روانپزشک خوب در تهران هستید پیشنهاد میکنیم با ما همراه باشید.

https://arameshravan.com/

ارتباط با ما

Call: 02144246886

Instagram:nedaye-aramesh-ravan

09924793881:eitaa

www.arameshravan.com

ندای آرامش روان

 

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت تماس با کلینیک کلیک کنید