-

درمان اختلالات شخصیت

درمان اختلالات شخصیت در زمان مناسب و سریع می‌تواند از وقوع اتفاقات ناگوار پیشگیری کند، بنابراین اگر ویژگی هایی که در این مقاله از آرامش روان برایتان بازگو میکنیم در خود و یا یکی از اعضای خانواده تان مشاهده کردید بهتر است زودتر برای بررسی اقدام کنید، مرکز ندای آرامش روان یکی از بهترین کلینیک روانپزشکی در تهران است که با بهترین درمانگران و مشاورین آماده ارائه خدمت به شما عزیزان می باشد.

درمان اختلالات شخصیت در تهران

شخصیت، روش تفکر، احساس و رفتار است که باعث می شود انسان ها با یکدیگر متفاوت شوند. شخصیت فرد تحت تأثیر تجربیات، محیط زندگی، محیط کار و ویژگی های ارثی قرار می گیرد. شخصیت یک شخص به طور معمول با گذشت زمان یکسان است. اختلال شخصیت روشی برای تفکر، احساس و رفتاری است که از انتظارات فرهنگ منحرف می شود، باعث پریشانی یا کارکرد مشکلات می شود و به مرور زمان دوام می آورد. انواع مختلفی از اختلالات شخصیت وجود دارد. اختلالات شخصیتی الگوهای طولانی مدت رفتار و تجربیات درونی است که با آن چه انتظار می رود تفاوت زیادی دارد. الگوی تجربه و رفتار از اواخر بزرگسالی یا اوایل بزرگسالی شروع می شود و باعث پریشانی یا مشکلاتی در عملکرد می شود.

هنگامی که در خود نشانه هایی از اختلالات شخصیت مشاهده کردید حتما باید نزد درمانگر اختلالات شخصیت در تهران بروید و آن را درمان کنید.

درمان اختلالات شخصیت در تهران

علل دچار شدن به اختلالات شخصیت

بر اساس پژوهش‌هایی که در زمینه آسیب شناسی و علت یابی اختلالات شخصیتی انجام شده می‌توان گفت که علت واحدی برای بروز این اختلالات وجود ندارد. بلکه فرض می‌شود مجموعه علل و عوامل مختلفی در تعامل با یکدیگر در این زمینه نقش دارند. از جمله عللی که تاکنون به عنوان عوامل تاثیرگذار در ایجاد اختلالات شخصیتی شناخته شده می‌توان به عوامل زیستی نظیر وجود تفاوت‌هایی در ساختمان مغزی، عوامل ژنتیکی، تجربه رویدادهای ناخوشایند در دوران کودکی نظیر خشونت خانگی، مواجهه با سبک‌های فرزندپروری نامناسب والدین و الگوبرداری از سبک رفتاری والدینی که خود به اختلالات شخصیت مبتلا هستند، اشاره کرد.

علائم اختلالات شخصیت

اختلالات شخصیت و بیماری‌های روانی انواع مختلفی دارند که بعضی از آن‌ها در جامعه شایع‌تر بوده و فراوانی بیشتری دارند. در اینجا به نشانه های اختلالات شخصیت اشاره می کنیم:

انواع مختلفی از اختلالات شخصیتی وجود دارد. آن ها براساس خصوصیات و علائم مشابه در سه گروه قرار می گیرند. برخی از افراد ممکن است علائم و نشانه هایی از اختلالات شخصیتی متعدد داشته باشند.

گروه اول:
اختلال شخصیت پارانوئید:
افراد مبتلا به اختلال شخصیت پارانوئید نسبت به دیگران بسیار بی اعتماد هستند و به انگیزه های آن ها مشکوک هستند. آن ها همچنین تمایل درونی به کینه توزی دارند.

اختلال شخصیت اسکیزوئید:

افراد مبتلا به این نوع اختلال، علاقه چندانی به ایجاد روابط شخصی یا شرکت در تعاملات اجتماعی ندارند. آن ها معمولاً نشانه های اجتماعی معمولی را انتخاب نمی کنند، بنابراین می توانند از نظر عاطفی سرد به نظر برسند. این گروه از اختلال نیز، نیاز به درمان اختلال شخصیت دارند.

اختلال شخصیت اسکیزوتایپال:
در اختلال شخصیت اسکیزوتایپی، افراد معتقدند که می توانند با افکار خود بر افراد یا رویدادهای دیگر تأثیر بگذارند. آن ها غالباً رفتارهای نادرست را تفسیر می کنند. این باعث می شود که آن ها از واکنش های احساسی نامناسب برخوردار شوند. آن ها ممكن است به طور مداوم از روابط صمیمی خودداری كنند.

گروه دوم:

اختلال شخصیت ضد اجتماعی:

بیمار مبتلا به این نوع از اختلال توانایی مطابقت دادن خود با موازین اجتماعی را ندارد، به حقوق دیگران تجاوز کرده و مرتکب رفتارهای مجرمانه می گردد، توانایی برنامه ریزی برای آینده را ندارد، فریبکار، دروغگو، پرخاشگر و بی احتیاط است.

اختلال شخصیت مرزی:
ویژگی اصلی این نوع اختلال ناپایداری و بی ثباتی در خلق و خو و روابط با دیگران است. فرد دچار اختلال شخصیت مرزی درک ثابتی از هویت خود ندارد، احساس پوچی مزمن می کند، دست به اقداماتی می زند که برای وی آسیب هایی در بر دارد، اقدام به خودکشی و یا تهدید به آن می کند و حالت های عاطفی ناپایدار و متغیر دارد.

اختلال شخصیت نمایشی:
شخص مبتلا به این بیماری تمایل شدیدی به جلب توجه دیگران دارد، در موقعیت هایی که در کانون توجه قرار ندارد ناراحت است، ظاهر متفاوتی دارد، گفتارش سرشار از اغراق در مورد هیجانات شخصی است، روابط را از آنچه هست صمیمانه تر تلقی می کند و به شدت تلقین پذیر است.

اختلال شخصیت خودشیفته:

خصوصیت اصلی این اختلال خودمحوری، کمبود احساس همدلی با دیگران و خود مهم پنداری است. فرد خودشیفته از بالا به بقیه نگاه می کند، در مورد موفقیت ها، زیبایی، قدرت، زیرکی و سایر ویژگی های مثبت خود به گونه اغراق آمیزی خیالبافی می کند، استثمارگر و نیازمند تحسین افراطی است و معتقد است دیگران به حال او غبطه می خورند.

گروه سوم:

اختلال شخصیت اجتنابی:
افراد مبتلا به این بیماری نسبت به طرد شدن بسیار حساسند، علاقه شدیدی به برقراری ارتباط با دیگران دارند ولی از بیم پذیرفته نشدن از این روابط دوری می کنند.
به دلیل ترس از انتقاد، مورد تمسخر قرار گرفتن و یا خرابکاری کمتر در روابط کاری و یا روابط صمیمانه درگیر می شوند کم رو هستند و خود را از بقیه پایین تر می دانند.

اختلال شخصیت وابسته:

این اختلال با نیاز به حمایت از سوی اطرافیان، وابستگی و پذیرش سلطه دیگران همراه است و فرد مبتلا به آن بدون راهنمایی دیگران قادر به تصمیم گیری و برنامه ریزی برای کارهای روزمره نیست، از رفتار نادرست دیگران انتقاد نمی کند تا مبادا حمایت آن ها را از دست بدهد و برای جلب محبت و حمایت دیگران دست به کارهایی می زند که برای وی ناخوشایند است.

اختلال شخصیت وسواسی‌:
در این اختلال کمال طلبی همراه با انعطاف ناپذیری بر فرد تسلط دارد. بیمار مبتلا به این اختلال به حدی دارای کمال طلبی است که خود را در تکمیل تمام امور دخالت می دهد، در واگذاری امور به دیگران اکراه دارد، علاقه بیش از حد به کار داشته و تفریحات و روابط اجتماعی را قربانی کار می کند، بیش از حد منظم بوده و روی جزئیات امور حساسیت زیادی دارد، لجباز، انعطاف ناپذیر، خونسرد و خسیس است.

کلینیک درمان اختلالات شخصیت در تهران

درمان دارویی اختلال شخصیت و یا کم کردن میزان استرس و اضطراب افراد، می تواند به کاهش علائمی از جمله اضطراب و یا افسردگی کمک کند. درمان این اختلال در هر فردی متفاوت است، اما یک سری از موارد برای تمامی شیوه های درمانی اعمال می شود. زیرا اغلب این افراد متوجه اشتباه و رفتار نادرست خود نمى باشند، پس بهتر است که با جوانب منفی این نوع اختلال روبرو شوند. از این رو، روان پزشک بایستی مدام به اثرات منفی و ناخوشایند الگوهای رفتاری فرد اشاره کند.

کلینیک درمان اختلالات شخصیت در تهران

کلینیک ندای آرامش روان به درمان اختلالات شخصیت شما کمک بسیاری می کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلالات شخصیت می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی ندای آرامش روان از طریق تلفن 44244916-021 و 44297670-021 و همین طور اگر به مشاوره تلفنی نیاز دارید می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز از طریق تلفن همراه خود با شماره 021-7447-1234 تماس بگیرید. 

همچنین برای شارژ حساب کاربری خود برای استفاده از خدمات روانشناختی کد 25#*500* را شماره گیری نمایید.

خدمات قابل ارائه در مرکز خدمات مشاوره و روانشناختی ندای آرامش روان
• استعداد‌یابی
• روان تحلیلی
• روانکاوی
• هیپنوتیزم
• درمان تخصصی وسواس
• نوروفیدبک
• اختلالات جنسی
• مشاوره تخصصی اضطراب
• مشاوره ازدواج
• مشاوره شغلی
• مشاوره تحصیلی
• اختلال شخصیت
• مشاوره زناشویی
• گروه درمانی
• روابط بین فردی
• مشاوره کنکور و انتخاب رشته
• درمان اختلالات خواب
• بازی درمانی
• مشاوره کودک و نوجوان
• اجرای انواع تست‌های روانشناسی
• مشاوره پیش از ازدواج

author-avatar

درباره admin

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *