-

سکس تراپی چیست؟

سکس تراپی چیست – ویژگی های سکس تراپی 

چه اتفاقی در طی سکس تراپی می افتد؟
سکس تراپی یک نوعی درمان است که در اختیار افراد مجرد ، یا زوج ها قرار میگیرد تا مشکلاتی مانند مشکلات جنسی ، روابط زناشویی و مشکلاتی مانند اضطراب حین رابطه را برطرف نمایند.

ندای____آرامش

 

 

 

 

 

 

 

سکس تراپی  شما باید ویژگیهای زیر را داشته باشد:

پذیرش بدون قید و شرط: یعنی بتوانید آزادانه و بدور از هرگونه محدودیت راجع به موضوع مورد نظر خود با او صحبت کنبد.

امین اطلاعات شما: یعنی اطلاعاتی که شما در اختیار او گذاشته اید محرمانه خواهد ماند.
رفتار غیر مغرضانه: یعنی سکستراپیست شما، بدون هیچ تعصب و پیش داوری شما را راهنمایی کند.
بدون قضاوت: سکستراپیست شما، بعد از نقد و بررسی مشکل مطرح شده، تغییر در دیدگاه وی و نحوه قضاوت او راجع به شما نباید دیده شود.
ارتباط بدنی: در جلسات درمانی هیچگونه ارتباط بدنی بین درمانگر و مراجعه کننده وجود نخواهد داشت.

سکسوتراپی

چه اتفاقی در طی سکس تراپی میفتد؟

سکس تراپی یک نوعی درمان است که در اختیار افراد مجرد، یا زوج ها قرار میگیرد تا مشکلاتی مانند مشکلات جنسی، روابط زناشویی و مشکلاتی مانند اضطراب حین رابطه را برطرف نمایند.
این جلسات عموما در مطب متخصص برگزار میشود . برخی افراد ترجیح میدهند در این جلسات تنها باشند ، و برخی دگیر ترجیح میدهند که شریکشان نیز همراهشان باشد.

تعداد جلسات و طول مدت آنها بستگی به فرد و مشکلش دارد.
بطور عمده مشاهده میشود که افراد در حین مواجه با سکس تراپیست دچار حس اضطراب میشوند، و برخی افراد در کل از ابراز مشکل خود خجالت میکشند. اما سکس درمانگران این مسئله را میدانند و سعی میکنند با استفاده از روشهای های روانشناسی اعتماد فرد را بدست آورند. 
در طی جلسات سکس تراپی، هیچگونه لمس فیزیکی بین پزشک و مراجعه کننده صورت نمیگیرد . افرادی که تجربه ای خلاف این دارند باید از مراجعه به آن پزشک خود داری کنند.
پزشک جنسی برخی تمرین ها برای فرد مورد نظر تجویز میکند که انجام دادن آنها ضروری است.

چطور برای جلسات سکس تراپی آماده شوید

قبل از برنامه ریزی برای جلسات سکستراپی لازم است برخی نکات را مد نظر بگیرید و اطمینان حاصل کنید که درمانگر مورد نظر شما مناسب شماست و توانایی برطرف کردن مشکلتان را دارد. به این منظور می توانید سوالات زیر را از خود بپرسید:

تحصیلات و تجربه

پیشینه آموزشی و تجربی درمانگر چگونه است؟

دسترسی و امکانات

مطب درمانگر مورد نظر شما کجاست؟ ساعات کاری وی چگونه است؟ با این موارد مشکلی ندارید؟

برنامه درمانی

هر جلسه چقدر طول می کشد؟ جلسات هر چند وقت یک بار برگزار می شوند؟ برنامه درمانی چند وقت طول می کشد؟

نتایج سکستراپی

از طریق سکس تراپی می توانید مشکلات خود را واضح تر و بهتر بیان کنید، نیازهای خود را بشناسید و همچنین نیازهای جنسی پارتنر خود را بهتر درک کنید.

بهتر است بدانید سکستراپی زمانی نتیجه خوبی خواهد داشت که به درمانگر خود اعتماد کرده و سعی کنید ارتباط خوبی با وی برقرار کنید.

با مراجعه به روانشناس در کلینیک ندای آرامش روان، رزرو از بهترین روانشناسان کلینیک مشکلاتی از قبیل زود انزالی، دیر انزالی، اختلال نعوظ، واژینیسموس، آنورگاسمی، بی میلی و پر میلی جنسی خود را درمان کنید.

author-avatar

درباره admin

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *