-

تاثیر مشاوره روانشناسی در ازدواج

تاثیر مشاوره روانشناسی در ازدواج

تاثیر مشاوره روانشناسی در ازدواج، خانواده سلول بنيادی پيکر جامعه است و سلامت آن، تعالي روحی و معنوی و رشد فکری جامعه را در پي دارد.

يکي از مباحث عام جامعه امروز، تقويت پايه هاي زندگی زناشويي است. توجه به آمارهايي که اشاره به دلايل جدايی زوجين و رشد اين پديده دارد. بر ضرورت وجود صميميت احساسی و جنسی که منجر به رضايتمندی جنسی در آنان می شود تمرکز داشته و ايجاد و ارتقاء سطح آگاهی زوجين در زمينه تفاهم جنسی را مهم ترين و موثرترين راه ها مي داند

. هدف از انجام اين مطالعه بررسی تاثير مشاوره قبل از ازدواج با رويکرد مبتنی بر پذيرش و تعهد بر رضايت جنسی مي باشد.

ندای____آرامش

مشاوره پیش از ازدواج

مشاوره پیش از ازدواج همانطور که گفتیم به زوجین کمک خواهد نمود که بتوانند شناخت بهتری از یکدیگر پیدا کنند. متاسفانه امروزه می توانیم شاهد طلاق های بسیار باشیم که به دلیل عدم تفاهم زوجین با یکدیگر شکل می گیرد.

دلیل عمده ازدواج هایی که به طلاق منتهی می شوند. این است که افراد تنها شور و اشتیاق عشق اولیه خود را در نظر می گیرند. و مابقی موارد را پشت گوش خواهند انداخت که همین مسئله در آینده گریبانگیر آنها خواهد شد.

اگر می خواهید بدانید که کلاس های مشاوره پیش از ازدواج چگونه است و چگونه برگزار می شود. باید به شما بگویم که به این مسئله زیاد توجه نکنید و توجه خود را بر روی مسائل مهم تری مانند اهمیت کلاس های مشاوره قبل از ازدواج بگذارید.

حتی گاها مشاوره قبل از ازدواج رایگان از سوی برخی مشاورین انجام می گیرد. که زوجین با شناخت بیشتر و بهتری بتوانند زندگی مشترک خود را آغاز نمایند. پس از اهمیت این کلاس ها غافل نشوید و هر طور که شده قبل از ازدواج به همراه همسر خود در این کلاسها شرکت کنید.

اگر در این کلاس ها شرکت کنید، خواهید فهمید که اگر در آینده بچه دار شوید، آیا بچه ای که حاصل شما و همسرتان است. به دلیل عوامل ژنتیکی سالم خواهید بود یا خیر و همچنین در این کلاس ها پرسشنامه روند مشاوره قبل از ازدواج هم به شما ارائه می گردد. که با تکمیل این پرسشنامه ها، به مشاور کمک بیشتری می کنید که شناخت بهتری از شما پیدا کند و در نهایت با توجه به شخصیت شما و همسرتان بگوید که آیا مناسب یکدیگر هستید یا خیر.

تاثیر روانشناسی برای ازدواج 

روانشناسی ازدواج به شما می‌گوید که از کجا می‌توان مطمئن بود دونفر با یکدیگر تناسب دارند و مکمل هم هستند یا نه. افرادی که برای ازدواج باهم مناسب نیستند، می‌توانند با روانشناسی ازدواج متوجه عدم تناسب خود شوند. این علم با در نظر گفتن ضمیر ناخودآگاه برای ازدواج کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. برای آگاهی بیشتر در زمینه ضمیر ناخودآگاه برای ازدواج کلیک کنید.

مثلا اینکه ازدواج فردی از طبقه اقتصادی بسیار بالا با فردی که وضعیت مالی خوبی ندارد می‌تواند مشکل‌ساز شود. از طرفی عدم تناسب ویژگی‌های شخصیتی نیز در این بین نقش دارند. مثلا تصور کنید فردی برون‌گرا با یک شخص درون‌گرا ازدواج کند.

افراد برون‌گرا تمایل زیادی به حضور در اجتماع و تعامل با اطرافیان دارند. و برعکس افراد درون‌گرا ترجیح می‌دهند که بیشتر به درون خود بپردازند و به کارهای شخصی خود رسیدگی کنند. احتمال خیلی کمی دارد که چنین ازدواجی به سرانجام برسد.

روانشناسان توصیه می‌کنند که بهتر است با اولویت بندی و امتیاز دهی به هر یک از جنبه‌های مورد نظرتان در شخص مقابل تصمیم درستی برای ازدواج بگیرید. برای کسب اطلاع در زمینه زوج درمانی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حضوری و تلفنی در زمینه ازدواج می توانید با مشاوران کلینیک ندای آرامش روان تماس بگیرید.

author-avatar

درباره admin

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *