-

بهترین مشاوره نوجوانان

بهترین مشاوره نوجوانان – مشاوره نوجوانان

بهترین مشاوره نوجوانان، نوجوانی به عنوان دوره ای حد فاصل کودکی و بزرگسالی می باشد. که تغییرات فیزیولوژیکی و افزایش هورمون های جنسی را در آن شاهد هستیم. بهترین توصیف برای دوران نوجوانی فرایند پیشرفتی است که مشخصه آن افزایش توانایی تسلط بر چالش های پیچیده تکالیف درسی، بین فردی، هیجانی و علاوه بر آن جست و جوی استعداد ها، هویت اجتماعی و علایق جدید است.

ندای____آرامش

مطالعات انجام شده در زمینه روانشناسی نوجوان نشان می دهد. که سه تغییر رشدی در این گروه سنی وجود دارد که شامل افزایش خطر پذیری، افزایش رفتار جنسی و حرکت به سمت وابستگی به همسالان به جای دلبستگی به خانواده اصلی می باشد.

از نظر مشاور نوجوان، نوجوان بهنجار چیست

مفهوم بهنجاری در رشد نوجوان به میزان انطباق روان شناختی اطلاق می گردد . تقریبا 75% افراد ، دوره نوجوانی با انطباق موفقیت آمیز با تغییرات جسمانی، شناختی، هیجانی را دارند. که عمدتا براساس داشتن دوره کودکی موفق تعیین می شود. تقریبا در 20% نوجوانان انطباق ضعیف روانی، بیزاری از خود اختلال سلوک، سوء مصرف مواد اختلالات عاطفی و سایر اختلال های روانپزشکی و روانشناختی مختل کننده بروز می کند.

طبق نظر روانشناس نوجوان سازگاری نوجوان در امتداد کارکرد روانی قبلی او قرار دارد. بنابراین در کودکانی که دچار مشکلات روانشناختی هستند، خطر ابتلا به مشکلات روانشناختی بالا می باشد. نوجوانانی که با اختلال های روانشناسی مواجه هستند در معرض خطر تعارض با خانواده و بیزاری از آن ها قرار دارند هرچند اکثر نوجوانان دچار ناراحتی های گاه به گاهی می شوند اما عملکرد تحصیلی خوبی دارند و ارتباط آن ها با همسالان مناسب است و از زندگی خود رضایت دارند.

مهم‌ترین مشکلات نوجوانی که نیاز به مراجعه به مشاور روانشناس دارد

نظرسنجی‌ها در مورد حادترین و سخت‌ترین مشکلی که نوجوانان در این دوران با آن مواجه هستند. استرس و اضطراب و مشکلات تحصیلی، تصورشان از بدنشان و تعارضات خانوادگی و شکست در روابط عاطفی و افسردگی است. نوجوان باید بتواند راه مقابله با این نگرانی‌ها و مشکلات را پیدا کند. که در این موارد بهترین راه مراجعه به روانشناس است. همچنین خانواده و والدین نوجوان هم گاهی به راهنمایی نیاز دارند.

چرا که رفتارهای غلط و برخوردهای نامناسب آن‌ها می‌تواند به ترس‌ها و نگرانی‌های نوجوانان دامن زده و آن‌ها را شدیدتر کند. به همین علت والدین باید توجه ویژه‌ای روی برخورد با فرزند نوجوان خود داشته باشند.

بیماری های روانی ، اگر زود درمان نشوند، می توانند به اندازه کافی برای رشد طبیعی نوجوان ، اختلال ایجاد کنند . که این امر می تواند تا آخر عمر بر آن ها تأثیر بگذارد.

بهترین روانشناس نوجوان در صادقیه(کلینیک ندای آرامش روان)

روانشناسی نوجوان با مسائل بهداشت روان نوجوان ارتباط دارد، نوجوانی معمولا سنین۱۳تا۱۹ سالگی را پوشش می دهد. در این دوره رشد اهمیت خاصی دارد و آن ها رشد فیزیکی، شناختی، اخلاقی، جنسی و اجتماعی را پشت سر می گذارند.

نوجوانان و نیاز آن ها به روانشناس

گروهی از نوجوانان هستند که از تغیرات نوجوانی طبیعی برخوردار هستند. وهیچ مشکلی ندارند، اما به دلیل اهمیت این دوره روانشناس و مشاور کمک می کنتد تا با احساسات خود مقابله کنند.

گروهی هستند که دچار اختلالات و بیماری های روانی هستند و حتما باید برای درمان تحت نظارت بهترین روانشناس نوجوان باشند تا کمترین آسیب به آن ها وارد گردد.

ذهن متفاوت نوجوان

نوجوانان با انواع مختلف تغیرات در این دوران رو به ور هستند، بنابراین توسعه و رشد روانی از کودکی تا بزرگسالی یک فرآیند پیچیده است.

نوجوانان زمانی که از این مرحله گذر می کند، احساس می کنند، فکر می کنند، رفتار می کنند و همه ی این موارد بسیار مهم است و به مرور شخصیت آن ها را تشکیل می دهد.

رشد فیزیکی و جنسی نوجوانان

تغییرات جسمی و فیزیکی متفاوتی در این دوران ظهور می یابد. از جمله تغیرات در اندام آن ها، صدا و همینطور دیگر تغیرات هورمونی و بلوغ که اتفاق می افتد.

تمام این تغیرات فیزکی و جسمی به صورت مستقیم و غیر مستقیم روی رفتار و شخصیت آنها نیز اثر می گذارد. و به لحاظ جنسی نیز فعال خواهند شد.

بنابراین ایجاد آگاهی و توجه قبل از این اتفاقات بسیار مهم است. و باید تحت نظارت دکتر روانشناس خوب نوجوان انجام شود.

توسعه شناختی و فکری نوجوانان

یکی از مرحل رشد در دوران کودکی اتفاق می افتد، اما دردوران نوجوانی نیز توسعه و رشد به صورتی اتفاق می افتد. که نوجوانان، ریسک پذیرتر، احساس شکست در آن ها بیشتر شده و همینطور بسیاری از احساسات و افکار در آنها شدت می یابد.اما پیشرفت شناختی به مرور اتفاق می افتد.

توسعه احساسات در نوجوانان

در این دوران،نوجوانان بیش از پیش به احساسات و حمایت عاطفی توجه می کنند و احساسات جدید و مختلفی را دراین دوران تجربه خواهند کرد.

نوجوانان به حریم خصوصی و حفظ آن نیاز دارند و بسیار نگران هستند.

روانشناسان و مشاوران کمک شایانی به والدین و خود نوجوان، در کنترل و حفظ احساسات می کنند و حس بهتری را به آنها منتقل خواهند کرد.

توسعه اخلاق

نوجوانان در این دوران مرحله اقتدار و نظم اجتماعی و شخصیت اخلاقی را پشت سر خواهند گذاشت.

هویت

باتوجه به رشد و توسعه دیگر جنبه ها در این دوران ، نوجوانان هویت منحصر به فرد را توسعه خواهند داد.

می توان برای مشاوره جهت حل مشکلاتی مانند لجبازی کودکان، وسواسی در کودکان و … به کارشناس حرفه ای روانشناسی مراجعه کنید.

برای تعیین وقت قبلی برای مراجعه حضوری و مشاوره تلفنی با  (کلینیک ندای آرامش روان) با شماره های زیر تماس بگیرید.

۰۲۱۴۴۲۴۴۹۱۶ – ۰۲۱۴۴۲۹۷۶۷۰

author-avatar

درباره admin

مشاوره روانشناسی حضوری | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته | مرکز مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی | مشاوره روانشناسی آنلاین | مشاوره روانشناسی تلفنی | مشاوره روانشناسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *